Stanna kvar på fritids efter utvecklingssamtal?
Anonym (Psss) skrev 2024-02-03 12:09:48 följande:
Vem har sagt att ts inte skulle hem och fortsätta jobba?Vem har sagt att fritidsfröknarna såg ts på skolgården?
Ts har mött upp barnet på skolan för att ha utv samtal. När det var klart åkte ts hem och fortsatte jobba och barnet fortsatte till fritids precis som vanligt. Precis som alla andra vardagar efter skolan.
Men på de skolor mina barn går/gått så är skolan o fritids väldigt tätt knutna till varandra, nyttjar samma lokaler och fritidspersonalen är involverade under stora delar av skoldagen som t.ex rastvakter.... Fritids är som en naturlig förlängning av skolan, det är inte 2 skilda verksamheter.
De gånger jag tar sovmorgon o inte nyttjar morgonfritids o istället lämnar barnen direkt till skolan på morgonen så checkas barnen ändå in i fritids system vid skoldagens start.
Sen kan jag också tycka att den korta tid det handlar om mellan skoldagens slut och fritids stängning inte är något att bråka om, får man tid för utv-samtal under den tiden så blir det naturligt att man tar ledigt resten av dagen o går hem med barnet efteråt.
Vad är det för poäng med att gå tillbaka till jobbet nån timme? För de allra flesta blir ju restiden längre så hela grejen känns bortkastad.....