Han vågar inte
Svarar utan ha läst andra inlägg:
Ligg du gärna med upptagna män om du vill det. Blir du kär, så tja, det är normalt, sådant kan hända. Men försök för guds skull inte ta honom ifrån sin fru - det finns ingenting mer creepy än det!!
Svarar utan ha läst andra inlägg:
Ligg du gärna med upptagna män om du vill det. Blir du kär, så tja, det är normalt, sådant kan hända. Men försök för guds skull inte ta honom ifrån sin fru - det finns ingenting mer creepy än det!!
Okej, nu har jag läst lite av dina inlägg också och inte bara trådstarten, men jag har bara orkat läsa de första sidorna samt slutet här. Tror inte jag har så mycket att tillägga som inte redan är sagt.
Jag förstår dig i mycket av det du säger, jag fungerar på liknande sätt att jag vill reda ut saker, få saker bekräftade osv. Särskilt detta med ditt eget värde - som någon skrev så spelar det ingen roll vad andra tycker egentligen för det kommer alltid att finnas de som tycker du är fantastisk och andra som tycker du är en skitstövel; det viktiga är att du inte går emot dina egna värderingar. Gör ingenting som du själv tycker är fel för att känslorna tar över för då kommer du alltid att känna dig missnöjd med dig själv. Hamnar du ändå där så ha överseende med dig själv - okej, jag misslyckades, men jag reser mig och försöker igen. Ingen människa är perfekt. Vid en förälskelse så brukar det rentutav vara så att det är den andres fel som är en del av attraktionen eftersom det gör personen så oerhört mänsklig och påtaglig!
Däremot har jag invändningar mot att detta att du satt ultimatum på er relation. Att du sätter gränser är bra och känns det fel för dig vara vid sidan om så lämna honom, som du säger att du gör. Som du förstår kan dock inte läsare här blint lita på vad som påstås om hans äktenskap. Varför skulle hans kärlek till sin fru inte vara lika fin som - i den mån han har det - kärleken till dig? Varför har du krävt att han ska älska dig MER än sin fru? Varför tror du att du är förmer än henne utan att ens veta riktigt vem det är? Man kan inte äga andras känslor, sinnen och kroppar - det är den biten jag tycker kan bli väldigt självisk vid en förälskelse och det är det jag vänder emot. För det blir ju faktiskt raka motsatsen till kärlek och något man vill konsumera, äta upp, äga, ha, istället för att att bara låta blomman vara som den är. :)
Ville bara att han skulle vara ärlig så att jag kunde ta ställning till hur vårt förhållande skulle se ut. Har ingen lust att vara någons älskarinna för resten av livet, men säg vad du vill och lura mig inte.
I natt vaknade jag och var så ledsen. Inte så mycket för han skull utanför att jag kände mig så fruktansvärt ensam. Det gick så fort att vänja sig vid att ha kontakt med någon med det går inte lika fort att vänja sig vid ensamheten.
Jag saknar så otroligt att ha någon att prata med, krypa nära på natten. Bara någon som är där, som jag kan lyssna på andetagen när jag inte kan sova. Jag mindes när han sa låt mig få hålla om dig så du kan somna.
Kommer jag aldrig få höra det igen? Varför var jag tvungen att få känna hur det kunde kännas, det var bättre att inte veta.
Går jag ut på tinder kan jag få 10 likes inom en timme om jag svajpar lite men jag vill verkligen inte. Är så otroligt trött på tillfälliga kontakter och jag orkar inte uppbåda den energin för att ta något längre eller seriösare. Ingen verkar intressant liksom.
Jag vet att tiden läker alla sår men just idag är jag så nere. Det har ändå känts ganska bra under en tid - det kanske inte märks här men i mitt huvud märks det. Men idag är det bara jobbigt.
Är så less på att känna så här. Vill bara glömma allt vad män heter. Och speciellt den här mannen.