• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-20 11:01:17 följande:

Nu har jag förstört allt och vi kommer inte ha kontakt igen. Jag går sönder av alla känslor. Har sårat honom trots att jag visste att jag var ute på tunn is och nu har allt brakat ihop. 
    Jag är så förkrossad så det finns inte och jag känner mig så oerhört skyldig trots att jag egentligen inte har gått bakom ryggen på honom. Det här går aldrig att laga igen och fast jag har kunnat förlåta allt som han gjort mot mig kommer han aldrig göra det för mig. 

På vilket sätt har du sårat honom?
    Han kan väl gott få smaka på sin egen medicin efter hur han har behandlat dig.
    Och det här var kanske det bästa som kunde hända så att du kan bryta kontakten med honom en gång för alla.
    Ha inget dåligt samvete. Om någon ska ha det så är det han.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-20 13:10:37 följande:
    Nej, jag har sårat honom på ett annat sätt eftersom jag inte trodde det spelade någon roll och att han inte brydde sig tillräckligt. Nu har han fått reda på det, och trots att jag egentligen inte har gjort något fel har jag handlat omoraliskt och jag visste att han inte skulle uppskatta det om det kom fram. Men jag trodde att "vi" var över. Vilket vi förstås var, men det plågar mig ändå att jag lyckades svika honom.
    Är det så att han har fått veta att du har dejtat andra män?'
    Det har väl du all rätt att göra.
    Han är dessutom gift själv så vem är han att bli sur på dig för det,om så är fallet?
  • Anonym (Kimchi)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-20 13:10:37 följande:
    Nej, jag har sårat honom på ett annat sätt eftersom jag inte trodde det spelade någon roll och att han inte brydde sig tillräckligt. Nu har han fått reda på det, och trots att jag egentligen inte har gjort något fel har jag handlat omoraliskt och jag visste att han inte skulle uppskatta det om det kom fram. Men jag trodde att "vi" var över. Vilket vi förstås var, men det plågar mig ändå att jag lyckades svika honom.
    Vilket skitsnack. Du sitter själv på alldeles för mycket betydelse i den här soppan. Moral? Vad har han för moral som är otrogen. Säkert med flera. Din moral är fan inte fläckfri heller. Du möjliggjorde hans otrohet. Det är inte moral för dig heller. Var du tvungen att informera honom att du träffat kille och ni har legat? Du är ju dessutom elak. Sluta gnäll nu om att du sårar. I ärlighetens namn så spelar han dig rätt upp i krysset. Han vill se dig plågas och han myser just nu. Skit i karln och gå vidare. 
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Men suck. Är relativt övertygad om att det inte finns någonting Du kan göra gör att såra honom. Han bryr sig inte om dig eller vad du gör och med vem. Det måste du väl ändå ha förstått för längesen?

• Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-11-20 13:17:09 följande:
    Är det så att han har fått veta att du har dejtat andra män?'
    Det har väl du all rätt att göra.
    Han är dessutom gift själv så vem är han att bli sur på dig för det,om så är fallet?
    Han är inte sur, jag tror han är sårad helt enkelt. Jag har gjort något jag visste han inte skulle uppskatta och ändå så gjorde jag det. Nu var vi ju inte i ett förhållande så ska man  dra det har jag inte gjort fel, men kanske något omoraliskt.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Kimchi) skrev 2024-11-20 13:46:02 följande:
    Vilket skitsnack. Du sitter själv på alldeles för mycket betydelse i den här soppan. Moral? Vad har han för moral som är otrogen. Säkert med flera. Din moral är fan inte fläckfri heller. Du möjliggjorde hans otrohet. Det är inte moral för dig heller. Var du tvungen att informera honom att du träffat kille och ni har legat? Du är ju dessutom elak. Sluta gnäll nu om att du sårar. I ärlighetens namn så spelar han dig rätt upp i krysset. Han vill se dig plågas och han myser just nu. Skit i karln och gå vidare. 
    Och jag har inte berättat nånting. Han har fått reda på det. Och det är inte vad jag gjort, det vet han nog mycket väl att jag inte bara suttit hemma och väntat, utan det är med VEM som är problemet. 
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-11-20 13:14:51 följande:
    På vilket sätt har du sårat honom?
    Han kan väl gott få smaka på sin egen medicin efter hur han har behandlat dig.
    Och det här var kanske det bästa som kunde hända så att du kan bryta kontakten med honom en gång för alla.
    Ha inget dåligt samvete. Om någon ska ha det så är det han.
    Det dåliga samvetet är inte för att utan för med vem. 
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-20 15:08:27 följande:
    Och jag har inte berättat nånting. Han har fått reda på det. Och det är inte vad jag gjort, det vet han nog mycket väl att jag inte bara suttit hemma och väntat, utan det är med VEM som är problemet. 
    Jaha så du har legat med en gemensam bekant. Inte förvånad. Det borde inte han vara heller. Han kommer nog över det ska du se. Knappast så att han varit dig "trogen" heller.
  • Anonym (E)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-20 11:01:17 följande:

Nu har jag förstört allt och vi kommer inte ha kontakt igen. Jag går sönder av alla känslor. Har sårat honom trots att jag visste att jag var ute på tunn is och nu har allt brakat ihop. 
    Jag är så förkrossad så det finns inte och jag känner mig så oerhört skyldig trots att jag egentligen inte har gått bakom ryggen på honom. Det här går aldrig att laga igen och fast jag har kunnat förlåta allt som han gjort mot mig kommer han aldrig göra det för mig. 

Tyvärr tror jag att du har fel. Han kommer kanske ta en paus, men kommer att höra av sig igen när han känner för det. Du skrev tidigare att du inte ville avbryta kontakten för att du inte ville erkänna för honom att du hade känslor för honom, men jag tror att det hela handlar om att du fortfarande, på något sätt, hoppas att det ska bli ni. Vi människor är väldigt duktiga på att lura oss själva. 

Du borde fokusera mindre på honom som person och mer fundera över vad han representerar. Varför har en person som behandlar dig så illa blivit så viktig för dig?
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (E) skrev 2024-11-20 17:03:38 följande:
    Tyvärr tror jag att du har fel. Han kommer kanske ta en paus, men kommer att höra av sig igen när han känner för det. Du skrev tidigare att du inte ville avbryta kontakten för att du inte ville erkänna för honom att du hade känslor för honom, men jag tror att det hela handlar om att du fortfarande, på något sätt, hoppas att det ska bli ni. Vi människor är väldigt duktiga på att lura oss själva. 

Du borde fokusera mindre på honom som person och mer fundera över vad han representerar. Varför har en person som behandlar dig så illa blivit så viktig för dig?
    Därför att han är den första människa som fått mig att uppleva något som jag inte ens visste att jag saknade. Närhet och ömhet och att få känna sig uppskattad och att jag vågade lita på det och även visa mina känslor tillbaka. Jag biter mig fast med näbbar och klor för att få känna det igen men det är ju så klart förbi sedan länge och han kommer inte kunna ge mig det igen. 
    Det är den enkla sanningen. 
Svar på tråden Han vågar inte