Inlägg från: Agda90 |Visa alla inlägg
  • Agda90

Dottern konstant sjuk. Hjälp tyda blodprov!

Jag har fått tyda mina egna provsvar under många år för att jag har fått bristfälliga svar från vården. 
    Vem har sagt att värdena är "lätt förhöjda"?

Du borde ringa till vården omedelbart och kräva en second opinion. Alternativt boka en tid omgående med en nätläkare av något slag som kan hjälpa dig att tolka svaren och det ska du se till att få gjort IDAG, NU och inte vänta på fler svar på ett forum!

• Agda90

Förresten, vad ligger hennes sköldkörtelprover på? Man har väl tagit dessa också?

THS
    Fritt t4
    Fritt t3
    TPO

• Agda90
    Saraharf skrev 2024-02-05 08:44:41 följande:

Ang. henned sköldkörtelvärden ligger de inom referens. Vi trodde först att allt detta var relaterat till hypoteriosen men det trodde inte överläkaren på endokrin. 

Att värden ligger inom referens betyder inte ett skit. Referensvärdena har ett väldigt stort spann. Bara för att man är inom referens så betyder det inte att det de värdena som är rätt för just den individen.
  • Agda90
    Saraharf skrev 2024-02-05 08:58:17 följande:

Jag håller med om det. Hennes sköldkörtelsjukdom är relativt ny så vi är fortfarande inte säkra på var hon bör ligga för att mp helt bra än. Har varit svårt att särskilja alla olika symptom och sjukdomar i höst.

Har du varit i kontakt med vården än idag?
  • Agda90
    Saraharf skrev 2024-02-05 09:20:49 följande:

Ja, de skulle höra av sig efter infektionsronden kl 10.

Om du känner att något är fel och upplever att det viftas bort så måste du stå på dig!
  • Agda90
    cosinus skrev 2024-02-05 13:03:03 följande:
    Nä tyvärr, det var ju dessutom bara ena sonen som testades och hans journal kan jag inte kolla då han är i det otacksamma åldersspannet då han är för gammal för att jag ska få läsa hans journal men han fortfarande inte är nog gammal för att han ska få läsa den själv. Så ingen av oss har tillgång till den för tillfället.
    Ring till vårdcentralen o h begär ut provresultaten. 
Svar på tråden Dottern konstant sjuk. Hjälp tyda blodprov!