BIM mars 2024
Otålig som man är tog jag ett testa tidigt test idag på äl+5. Varför!? Undrar jag nu i efterhand. Det är ju på tok för tidigt ännu. Negativt, såklart :( Varför kan jag aldrig hålla mig? -.-
Otålig som man är tog jag ett testa tidigt test idag på äl+5. Varför!? Undrar jag nu i efterhand. Det är ju på tok för tidigt ännu. Negativt, såklart :( Varför kan jag aldrig hålla mig? -.-
Bebissugen91: Våra tre första försök hade vi bara äl-tester och sex. Nu när fjärde mensen kom så började jag med Rosenrot, för jag hade läst att det skulle vara bra för fertiliteten, tog varje dag. Men ägglossningen tog längre tid på sig. Kommer typ alltid på cd12-14. Nu kom den runt cd18. Jag slutade då direkt med rosenrot som det stod att man skulle. Jag slutade när jag hade blinkande glad gubbe (ClearBlue lila ägglossningstest) i typ två dagar, sen fast gubbe (rosa och lila) i tre dagar i rad. Även positiva stickor i tre dagar i rad. Vanligtvis har jag detta bara i max två dagar. Hade fertilt sekret alla dessa dagar med. Flera dagar. Och mycket sex. Men vettitusan... Ännu vet jag ju inte om jag är gravid (äl+6 idag). Kommer nog inte använda rosenrot mer för jag kände inte igen min cykel längre. Jag äter gravidtabletter med folsyra i förebyggande syfte enna cykel med. Jag har ju normal ägglossning annars så känns onödigt med rosenrot egentligen. Vad ska Munkpeppar vara bra för?
Har läst det ni skrivit tjejer och beklagar det ni fått gå igenom :( Önskar er en frisk graviditet snarast <3
Mariiak94: Ja vi önskar inget annat vi här heller. Försöker med första barnet, fjärde månaden aktiva försök nu...
Sallyalicenancy: Tråkigt med mensen :( Lycka till nu i mars :)
En konstig sak tjejer... Jag är på äl+7. Idag har jag börjat få ont mitt på blygdbenet. Ilar, ömmar, strålar. Kan detta ha med graviditet att göra? Aldrig känt så innan. Och är helt svullen och hård över livmodern. Har inte haft det så här dom andra månaderna då jag inte varit gravid. Nu vet jag ju inte om jag är gravid, men fick alltså dessa "symtom" idag :S Och en sak till... började gråta från ingenstans till en film innan. Brukar inte det. :S
Mariiiak94: Tack! Håller tummarna för er med! Detta är vårt fjärde försök att få vårt första barn. Går segt... Men som jag skrev ovanför här så känns saker annorlunda denna gång :S Vet inte om det har med detta att göra dock.