• Lusse88

BIM mars 2024

Så nu är jag på äl+12. En liten blödning igår ju på äl+11. Inget sen dess. Drar den inte igång inom några dagar så tar jag ett graviditetstest. Allt det här är ju nytt för mig. Kan bero på stress med, läste jag. Att mensen beter sig annorlunda. Är rätt stressad tyvärr :(

• Lusse88

Somnade jättetidigt igår (runt 19:00), för jag var heeeelt slut. Vaknade nu mitt i natten och kan fasen inte somna om. Gick på toa. Fortfarande inget blod :) ÄL+13 nu :) Denna månad är så himla annorlunda från alltid annars. Jag lever på hoppet ännu :) Har inte tagit något test efter den lilla blödningen på ÄL+11. Men ska kanske testa senare idag. Men kan ju vara för tidigt om ägget fäste för bara två dagar sedan...

• Lusse88

Naniismamma: Ja kroppen är märklig ibland. Dock ligger jag här på äl+13 med illamående och halsbränna. Inget blod/flytning mer än på äl+11. Är säkert bara skengravid. :/ Har läst om det. Har BIM imorgon 7/3. Kommer inte mensen igång tar jag nog ett test 8/3. Det är dock bara 4 dagar efter att ett EVENTUELLT ägg fäste äl+11 (4 mars). 

• Lusse88
    Naniismamma skrev 2024-03-06 12:51:25 följande:

Jag sitter och lyssnar på denna låten på repeat och hoppas den hjälper mig att få plus denna månaden xD.. varje gång jag använt låtar som det här så har jag träffat folk i mitt liv som byter enormt för mig så känner att det kan inte skada xD.. och med min ADHD så är det helt ok att lyssna på repeat haha 

Mensen drog igång rejält nu på BIM-1 med massa mensvärk. :( 
    Nu blir det femte försöket. Har äl igen ca 22/3. Så BIM runt 7/4. Har startat en BIM april 2024-grupp. Funderar på att helt sluta med äl-tester denna månad. Men inte säkert jag kommer kunna hålla mig. Btw, jag har också ADHD. Medicineras du? I så fall, kommer du sluta om du blir gravid? Jag är i valet och kvalet gällande det. Är även bipolär och äter Lamotrigin. Har inte tagit upp det med min läkare eftersom jag inte sagt att vi planerar barn.

Ni som inte heller får plus denna månad får gärna joina april-gruppen :)
  • Lusse88
    Anonym0101999 skrev 2024-03-06 20:23:13 följande:

Jag glömde skriva det innan men jag har haft otrolig halsbränna idag! Och jag brukar aldrig ha det

kan det vara ett symtom? 

Japp, det kan det :)
  • Lusse88

Hoppas det är okej att jag hänger kvar här, trots att min nästa BIM är i april. Har ju följt er här och känner mig hemma med er nu :D Vill gärna veta hur det går för er :) Hoppas på massa plus för er <3

• Lusse88

Åh, denna jäkla mensen och mensvärken :( Så otroligt ledsamt månad efter månad. Blir femte försöket för oss efter detta. Börjar undra om det är nåt fel på oss. Vi gör ju allt rätt varje månad, men det tar sig inte ändå :( Hade velat undersöka oss... men det får man ju inte förrän man försökt i ett år tror jag. Fast jag är ju 35 år gammal, och läste nånstans att i min ålder kan man få hjälp med att kolla ägg och äggstockar, samt spermaprover redan efter ett halvårs försök.

Vet nån om det stämmer? I så fall kanske vi kan börja utredas redan i maj månad, då har vi aktivt försökt bli gravida i 6 månader...

• Lusse88

Naniismamma: (Det går inte alltid att citera för min del). Ja, vi kommer nog vända oss till vården i maj om vi inte lyckas. Vilket det känns som att vi inte kommer :/ Varför är det så himla svårt att bli gravid? Trodde inte detta... Hade man vetat detta så hade man ju börjat tidigare. Vi har ju dock varit tillsammans i över 4 år. Men inte känt oss redo förrän förra året. Hade nån slags bild av att när man ligger utan preventivmedel blir man gravid. Hehe. Men nopp, så enkelt var det visst inte. :/

Jag hoppas på massa plus här inne för er skull!

• Lusse88

Naniismamma: Det hoppas jag med. Vi gör ju allt vi kan varje månad. :/ 

Fancyr: Vi är 35 (jag) och 32 (sambon). Hoppas ni lyckats :) Vi gjorde ju inte det. Så nästa ägglossning blir runt 22/3. Femte försöket då. Sen kanske man borde kolla upp oss, så det inte är nåt knas med våra kroppar. Efter 6:e försöket då.

Svar på tråden BIM mars 2024