Inlägg från: Anonym (Bajskorven) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bajskorven)

Funkar havregryn? Trög mage/förstoppning

Psylliumfrö. 

Du kan ta mikrolax också. 

• Anonym (Bajskorven)
    Anonym (Blä) skrev 2024-02-07 19:51:35 följande:
    Det har jag tyvärr inte hemma, något av det. 
    Finns det ingen affär? 
  • Anonym (Bajskorven)
    Anonym (Blä) skrev 2024-02-07 20:04:01 följande:
    Inte på avstånd som jag hinner till. 

Ok. Jag fattar inte riktigt (du måste väl handla mat ibland?), men jag får utgå från att det är så. Vad har du tillgång till? Kaffe och rörelse drar igång magen, som skrivits. Hela linfrön (men inte för många, kan bli giftigt) gör samma som psylliumfrön. Drick rikligt, men inte omåttligt (det är farligt). Låt toabesöken ta tid. Ha fötterna på en pall vid toabesöken så att du sitter lite som på huk. 

• Anonym (Bajskorven)

Stackars dig! Du har alla mina sympatier!

Varför gick inte din väninna till affären och köpte Microlax eller till apoteket och köpte Dulcosoft eller något liknande? Då hade du haft det redan idag. 

Sätt fötterna på en pall (låda) när du går på toa. Du kan smörja rumpan med något mjukgörande och xylocain innan så att det inte gör så ont. Man kan ta värktablett också någon halvtimme innan. Låt toabesöken ta lång tid. Ladda ner något bra att kolla på i mobilen. 

• Anonym (Bajskorven)
    Anonym (Blä) skrev 2024-02-09 19:57:33 följande:

Jag funderar på att dricka lite tomatsoppa. Jag har den där konstiga känslan av att vara hungrig och asmätt samtidigt. 

Bläp. Jag vet precis hur det känns! Drick tillräckligt! Gärna vätskeersättning om du har svårt att äta. 

Om du googlar så finns det lite övningar man kan göra som hjälper tarmarna. Att stå bredbent med armarna rakt ut och böja sig framåt växelvis med höger hand sträckt mot vänster fot och sedan vänster hand sträckt mot höger. Att ligga på rygg och dra upp knäna mot hakan och sen räta ut benen, och upprepa det. Antingen båda benen eller växelvis ett i taget. Finns säkert fler. Och bara en promenad är bra. 

• Anonym (Bajskorven)

Hur länge har magen krånglat med dig nu? Med tanke på kräkningarna tycker jag att du ska höra med vården hur du ska göra. 

Vätskeersättning tas ofta bättre emot av magen än bara vatten. Och din kropp är förmodligen i stort behov av både salt och socker nu. Det är viktigt att du följer receptet. Jag har hämtat det från 1177.se

1 liter vatten

6 strukna teskedsmått strösocker (1 teskedsmått = 5 milliliter).

½ teskedsmått salt (½ teskedsmått = 2,5 milliliter)

Blanda vatten, socker och salt. Det är viktigt att allt socker och salt har löst sig och att vätskeersättningen är genomskinlig innan den dricks. 

• Anonym (Bajskorven)

Du ska ringa vården eller åka till akuten. Omedelbart. 

Svar på tråden Funkar havregryn? Trög mage/förstoppning