• Anonym (Inte än - men sen)

Män 50-60 års åldern

Finns det män i den åldern som är lediga, längtar efter kärlek och har ork för att älska ? Hur pigga är ni ?

• Svar på tråden Män 50-60 års åldern
  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (Inte än - men sen) skrev 2024-02-08 11:23:54 följande:
    Hoppsan! Är det på Victoria Milan männen är? Vad är det för sajt egentligen. Okej, jag får spana in där när det är dags.

Men snoppbilder alltså. Ha,ha - det känns inte helt swriöst även om man så klart vill ha en snopp på sin blivande man 😉
    Det är nog den största sajten där kaka söker maka, för upptagna personer. Du har möjlighet att provköra andra män tills du hittar någon som du vill ha. Jag var aktiv där förr och hittade många jättefina tjejer i samma sits som dig. Du kan så att säga både äta kakan och ha den kvar samtidigt. Många män där är dock inte ute efter något seriöst, det var därför som jag försökte säga att du behöver vara väldigt tydlig med vad du söker så att du förhoppningsvis sållar bort åtminstone några ointressanta män.

Man är oftast rätt så anonym på siten och de flesta kommunicerar efter inledande kontakt med appen Kik, där man också har lätt att vara anonym samt kan dela foton och annat. Hittar du någon intressant så se till att träffa honom på väldigt neutral plats, typ ett fik eller ta en promenad tillsammans för att känna av kemi och om det känns intressant att gå vidare och utveckla det till något mera.

Jag har fått höra av andra tjejer där att män tenderar att vilja skicka bilder på sina kön. Det är ju inte bara där, utan överallt på internet där lite desperata män söker sig en kvinna. Ingen vet varför många män gör så, men det är ändå ett faktum. Min nuvarande kvinna berättade att en av anledningarna till att hon gick vidare med att välja ut mig, var just för att jag inte gjorde så. Skrattande

Victoria Milan som "fdPå jakt" ovan rekommenderar verkar vara en sajt för otrogna - men det vill jag inte vara. 

Nej, det jag vill ha är en härlig och underbar man - personkemi, attraktion och stolt kärlek. Inte lögner och svek. Jag fattar spänningen och samtidigt behovet av trygghet i en relation. Men samtidigt vill jag kunna se mig själv i ögonen och jag vill få känna att vi är betydelsefulla på riktigt för varandra. Inte i hemlighet.

• Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (Inte än - men sen) skrev 2024-02-08 11:42:28 följande:

Victoria Milan som "fdPå jakt" ovan rekommenderar verkar vara en sajt för otrogna - men det vill jag inte vara. 

Nej, det jag vill ha är en härlig och underbar man - personkemi, attraktion och stolt kärlek. Inte lögner och svek. Jag fattar spänningen och samtidigt behovet av trygghet i en relation. Men samtidigt vill jag kunna se mig själv i ögonen och jag vill få känna att vi är betydelsefulla på riktigt för varandra. Inte i hemlighet.

Man behöver ju inte vara otrogen, men ja, det är nog den stora grejen med den siten. Det går även att hitta den stora kärleken där, liksom på andra ställen.

Jag tror att det är svårt att använda sig av vanliga dejting-siter om du ska hitta någon ny när du redan är upptagen om du inte har syftet att vara otrogen.
    Du kan ju såklart lägga upp en fejk-profil på t ex Happypancake, Mötesplatsen eller liknande för att "spana" lite på utbudet, men det blir ju svårt att vara öppen med vem du verkligen är... då kan du ju bli påkommen.
    Anonym (fdPåJakt) skrev 2024-02-08 14:41:54 följande:
    Man behöver ju inte vara otrogen, men ja, det är nog den stora grejen med den siten. Det går även att hitta den stora kärleken där, liksom på andra ställen.

Jag tror att det är svårt att använda sig av vanliga dejting-siter om du ska hitta någon ny när du redan är upptagen om du inte har syftet att vara otrogen.
    Du kan ju såklart lägga upp en fejk-profil på t ex Happypancake, Mötesplatsen eller liknande för att "spana" lite på utbudet, men det blir ju svårt att vara öppen med vem du verkligen är... då kan du ju bli påkommen.
    Yes- men jag är mest nyfiken på om lediga män i min ålder har lust på nya relationer, närhet, hitta på aktiviteter? Jag får be någon annan rapportera läget lite nu när jag inte kan tillåta mig att dejta när jag är upptagen. Jag är nyfiken men kan inte själv ge mig ut för jag har ju ändå en man och familj här hemma. Får se om jag känner att jag vill kasta loss lite senare i livet.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Inte än - men sen) skrev 2024-02-08 14:55:37 följande:
    Yes- men jag är mest nyfiken på om lediga män i min ålder har lust på nya relationer, närhet, hitta på aktiviteter? Jag får be någon annan rapportera läget lite nu när jag inte kan tillåta mig att dejta när jag är upptagen. Jag är nyfiken men kan inte själv ge mig ut för jag har ju ändå en man och familj här hemma. Får se om jag känner att jag vill kasta loss lite senare i livet.
    Ja, närhet saknar jag verkligen. Och nu pratar jag mest om kramar och gos. Sex? Gärna, men det är inte det viktigaste. Och visst vore det kul att träffa en kvinna att dela upplevelser med.
  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (Inte än - men sen) skrev 2024-02-08 14:55:37 följande:
    Jag tror absolut inte att du får några problem med att träffa rätt på nytt om du bestämmer dig för att träda in i singellivet på nytt.
    Annars får du be Kaffedraken att han delar uppgifter med dig. Glad
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-08 15:06:10 följande:
    Ja, närhet saknar jag verkligen. Och nu pratar jag mest om kramar och gos. Sex? Gärna, men det är inte det viktigaste. Och visst vore det kul att träffa en kvinna att dela upplevelser med.
    Personligen är jag sån att jag fortfarande vill ha lite eld, passion och sexa loss med rätt person när det blir aktuellt. Jag vill ha och mår bra av den energin.

Men jag förstår att i vår ålder och uppåt så blir många lugnare på den fronten. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Inte än - men sen) skrev 2024-02-08 15:22:27 följande:
    Personligen är jag sån att jag fortfarande vill ha lite eld, passion och sexa loss med rätt person när det blir aktuellt. Jag vill ha och mår bra av den energin.

Men jag förstår att i vår ålder och uppåt så blir många lugnare på den fronten. 
    Samma här, gärna snuskig sex emellanåt, men det behöver inte vara tillkrånglat. Jag är nog inte mycket för S&M, akrobatiska övningar och gangbang t ex.
    Verkar vara individuellt. Många verkar nästan bli mer vågade med åldern, vågar ge sig hän på ett annat sätt.
  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-08 15:27:00 följande:
    Samma här, gärna snuskig sex emellanåt, men det behöver inte vara tillkrånglat. Jag är nog inte mycket för S&M, akrobatiska övningar och gangbang t ex.
    Verkar vara individuellt. Många verkar nästan bli mer vågade med åldern, vågar ge sig hän på ett annat sätt.
    Japp... jag har aldrig varit så sexuellt aktiv som efter 50, det är jättehärligt. Glad Fast man läser och hör ju ibland om män som tappar lusten, så precis som du säger... väldigt individuellt.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (fdPåJakt) skrev 2024-02-08 15:31:34 följande:
    Japp... jag har aldrig varit så sexuellt aktiv som efter 50, det är jättehärligt. Glad Fast man läser och hör ju ibland om män som tappar lusten, så precis som du säger... väldigt individuellt.
    Ja, är nog olika. Jag borde nog ha tappat lusten, som bara legat med en, för 17 år sen. Man läser om kvinnor i alla fall som stänger av om de inte haft nån partner på länge. Men nä... jag har alltid varit sexuell, alltid varit intresserad av sex.
Svar på tråden Män 50-60 års åldern