Blir galen på min familj
Jag får ett psykbryt snart, känns det som, men det kommer jag inte att få för jag måste tänka på min familj.
Idag fyller min mamma år och vi skulle fira henne men mina syskon fick förhinder i vanlig ordning.
Min mamma har fina sidor men hon är också ganska självupptagen. Hon är en extrem hypokondriker. I stället för att vara glad för att hon är kärnfrisk på ålderns höst så hittar hon på den ena krämpan efter den andra trots att läkarna inte hittar någonting.
Det är bokstavligen det enda hon pratar om, Jag vet att hon vill att vi kommer men det blir alltid ett stort nummer. Nu har hon hjärtklappning (det har hon inte). Jag kanske låter hård men hon är undersökt på alla hålla och kanter.
Jag är rätt trött idag, har mina egna problem men jag måste vara den peppiga, som vanligt, den eviga diplomaten som håller alla på bra humör.
Tonåringen och jag har bråkat för att jag köpte en grej till mig själv, vilket jag inte brukar göra.
Jag har full koll på ekonomin och är ansvarsfull med mina utgifter. Jag har alltid lagt nästan alla mina pengar på att han ska ha ett bra liv. Jag är ensamstående så det har varit tufft men jag har sett till att han har fått prylar, resor, fina kläder etc. för sådant har inte varit så viktigt för mig. En rejäl buffert har han också.
Jag låter säkert som ett offer men jag tycker inte synd om mig själv. Jag är förbannad. Jag tar en kaffe och försöker ta mig igenom den här dagen.
Jag vet att en del av det här är självförvållat men jag fixar inte att vara lika tuff som mina syskon som gör som de vill och säger nej.
Om jag inte åker till mamma idag så får hon sitta där ensam. Jag fixar inte det. Jag vet att tonåringen kommer att sura. Jag har sagt att han inte ska bry sig om vad jag gör med mina pengar men han får det att låta som om jag är helt ansvarslös.
Den som känner mig vet hur absurt det är. Jag unnar mig väldigt sällan någonting och vi HAR pengar, det går absolut ingen nöd på oss. Jag är så ansvarsfull så att det är rent tråkigt.
Det enda jag sa var att vi ska hålla lite i pengarna den här månaden. Det har inget med mitt köp att göra men det var inte populärt.
Jag är en sådan där som alla tar för given och ja visst, det är delvis självförvållat eftersom jag har svårt att säga nej och sätta mina behov främst.
Fast när jag väl gör det så är det inte heller bra.
Ursäkta svamlet, jag behövde en ventil så att jag inte får det där psykbrytet ändå. Om mamma pikar mig för min vikt som vanligt så kanske topplocket går ändå.
Överväger att åka till Arlanda i stället ha ha. Jäklar vad förvånade de skulle bli.