Mitt fel att hon inte kan studera?
Din dotter får ansöka om CSN lån och bidraget från CSN. Det är vanligt att man ansöker om csn lån under studier. Summan man får idag ligger på ca 13.000 per månad med lånet och bidraget.
Din dotter får ansöka om CSN lån och bidraget från CSN. Det är vanligt att man ansöker om csn lån under studier. Summan man får idag ligger på ca 13.000 per månad med lånet och bidraget.
Nej, jag läste inte fel. Du skrev i din trådstart att hon hommer att få 3000kr i bidrag och att ni föräldrar måste lägga ut 3000-4000kr var. Det blir totalt 9000-11000kr.
Varför är det billigare att köpa till fler personer? Ja, stora förpackninga är oftast billigare, men det finns knappt något man inte kan frysa.
Och ja, visst kostar en lägenhet något, men hon behöver ju inte bor ensam utan kan dela eller hyra ett rum. Och i ett nytt inlägg skriver TS nu plötsligt om 5000kr, vilket låter som en mycket rimligare extra kostnad.
Naturligtvis menade jag en vuxen utan barn. Det är helt frivilligt med alla sakerna du nämner själv har jag inte bil och betalar inte för fack, a- kassa eller extra inkomstförsäkring. En vuxen som studerar får också studentrabatt.
Gym och fika är lika frivilligt för en vuxen som för en tonåring. Kläder behöver alla.
Det är stor skillnad på 13052 kronor och 5000 kronor som ts tror ska räcka.
Alexandra, skämtar DU?
Varför skulle de INTE kunna dela på en 2:a och dela upp vardagsrummet i 2 så att alla tre får eget space?
Har man inte råd med en 4:a för 11000 kr i månaden så har man inte.
Vi är VÄLDIGT bortskämda i Sverige med att ha egna rum osv, vill man flytta hemifrån som 16-åring så har man inte råd med vad som helst!
Finns många vars barn får dela rum, många länder där folk får bo med roommates, college där vuxna delar rum 2 och 2 osv.
Ska ts dotter ha råd att gå på gymnasiet så kan familjen inte vara kräsna. En 4 herregud! Om de anser 2a vara för liten trots att det ENKELT går att dela till 3 rum med hjälp av rumsavdelare så får de väl kolla på 3or då.
Tänka på utbudet är också en bra ide, 4or är jäkligt svårt att få tag i, en 2a mycket lättare. Plus att någon måste ju ha råd att stå på kontraktet.