• Anonym (Anne)

Ligger med gift man

Jag har skrivit från och till med en man och vi har sexchattat, skickat intima bilder, haft sex, myst osv. Han är generös med gåvor till mig och jag är nöjd.
    Ja, vi har en KK relation. Vi har bara setts hemma hos mig, vilket jag ifrågasatte och då erkänner han att han är gift.. men att hans förhållande är kärlekslöst, de har aldrig sex eller intimitet längre. De har dock hus ihop, barn, djur, hästgård. Han är egenföretagare också och frun har hjälpt där lite..
    Jag har efter fått reda på detta fortsatt att ligga med honom och fortsatt som vanligt. Men nånstans inom finns ett dåligt samvete men ändå slutar jag inte.
    Han är en man i 40 års åldern i Skåne.

• Svar på tråden Ligger med gift man
  • Anonym (Kim)

Att de inte ligger ska du ta med en nypa salt. Den sexuella frustrationen löser du ju. Men om han tycker att frun är mer gnällig än trevlig och att de tjafsar om småsaker. I det vill han stanna kvar? Märkligt. Då har vi det socioekonomiska perspektivet kvar. Tragiskt så jäkla tragiskt.

• Anonym (Anne)
    Anonym (Kim) skrev 2024-02-13 19:24:21 följande:

Grattis till att numera kunna titulera sig som slinka. Bra jobbat. Patetiskt att du tror på allt han säger. Ingår naivitet? Visst KK får du ha men fan inte med ett rövhål som är i relation. Najs framtid med honom som inte tvekar att  knulla bredvid. Nä visst nä. Ni är soulmates och gjorda för varandra. Vore det en riktig stake i honom skulle han avsluta först. Nu har han det bra. Ett lätt ligg utan att han måste anstränga sig. Vore ju dumt av honom att riva upp himmel och jord och begära skilsmässa. 

Vad moget med öknamn, de kan du behålla för dig själv. Varför så arg?
    Vart står det att jag tror på det han säger? Jag lägger ingen värdering i det han säger, vi har ingen djup relation. Vi har bara sex, dricker vin och äter god middag, han köper mig gåvor som underkläder, smycken, någon ros då och då.
    Jag vill inte ha en relation med honom och han vill inte ha det med mig heller. Vi bara har sex och förbättrar vår livskvalité med varann! 
    Efteråt går han hem till sin trista vardag med gnällig fru och barn, sen kommer han tillbaka till mig för att få lite spänning i vardagen. Utomordentligt trevligt!
    Han är inte min soulmate. Om jag senare i livet vill skaffa en seriös relation så ska han såklart vara singel.
  • Anonym
    Anonym (H) skrev 2024-02-14 12:48:02 följande:
     Jag bryr mig inte personligen vad andra tycker om mig, men jag tycker att andra förtjänar att veta sanningen om någon dom tror de kan lita på men inte bör lita på sen är det upp till dom hur dom agerar såklart :) 
    Haha, du bryr dig inte med tror/tycker att andra ska göra det?
    De flesta av oss ligger inte med familj eller vänner, så varför skulle de bry sig. Det är ju inte så att man knullar sin systers, eller bästa väninnas man!

Så de kan lita på mig, och säkert "Anne" också. Livet handlar liksom om så mycket mer än sex och kåthet. Sånt avhandlar man inte med de närmaste, och än mindre agerar fysiskt på det.

Så skvallra på du, det är dig de kommer att skratta åt.
  • Anonym (Anne)
    Anonym (H) skrev 2024-02-14 02:22:11 följande:

Beklagar att du inte har anhöriga som bryr dig om dig. Skulle dom bry sig så skulle dom göra något åt saken. Det är inte omtanke att skratta bort det. Rekommenderar terapi istället för att söka tröst hos gifta män. Finns br hjälp att söka. 

Det där med att slå är där det gör som ondast var en metafor. Att sanningen kommer fram när man betett sig illa kan vara väldigt jobbigt. Det är det jag menar. 

Tänk den dagen mannens fru misstänker något och du har ingen aning hur hon reagerar när sanningen kommer fram. Kanske att hon spar en bild på dig som du skickat och visar dina närmaste, hon kanske känner någon kriminell som ställer till det för dig, du kanske åker på rejält med stryk, hon kanske förstör din egendom och du misstänker henne men det är brist på bevis. De här exemplen är inget jag själv skulle göra mot någon då jag tycker det är fel att använda våld, förstöra saker mm... Men skulle inte heller tycka synd om dig ifall du blir utsatt. Då du förhoppningsvis vet om riskerna

Du behöver inte försöka ställa diagnoser på mig, jag mår jättebra. Är inte intresserad av att du ska leka hobbypsykolog för att jag ligger med en gift man.
    Jag lever precis så som jag vill göra.
    Jag känner att du tar väldigt illa vid dig av att jag ligger med en gift man. Är du orolig att det är din man?
    Nej, jag har ingen aning om hur hon reagerar och det är heller inget jag tänker på. Jag antar att inget av det du skrev skulle hända. Låter otroligt Hollywoodfilm-aktigt att frun skulle skicka ett kriminellt gäng på mig för att jag ligger med hennes man. Men du är kreativ måste jag säga!
    Att jag ligger med hennes man är inte olagligt och skulle hon försöka misshandla mig eller förstöra min egendom så anmäler jag. Men det känns märkligt att sitta och diskutera fantasihändelser så nu släpper jag detta.
  • Anonym (samma)
    Nu hlr du hans hustoria bara. Men han ljuger ju för sin fru så förmodligen ljuger han precis lika mycket för dig. Så behöver absolut inte finnas någon sanning i det han säger. Han kan lika gärna ha flera älskarinnor och du inte betyder något alls för honom och han ligger med dig bara för att du släpper till. Frugans story kan vara helt annat. 

Som sagt sorgligt att dina anhöriga inte bryr sig om dig. Var en som i vuxen ålder skrev väldigt märkliga saker till mig. Jag printscreenade och skickade till hans mamma. Hon svarade och var väldigt besviken på sin son och hon pratade med honom för hon hade inte uppfostrat han att bli så. Skulle jag vara den som medvetet vart med på att såra andra och det skulle komma fram till anhöriga så ja dom skulle bry sig. De skulle för det första fråga om det stämmer och sen skulle de säga till mig att tänk dig för hur du agerar för det här beteendet får dig inte att framstå som en bra person. Men nu skulle jag inte göra så. Antingen så skiter dina anhöriga i dig och sedan pratar skit bakom ryggen på dig eller så skulle dom faktiskt bry sig men du inser inte själv problemet här. Om du skulle ligga med min man och din anhöriga skulle skratta åt det jag säger om dig och visar konversationer du haft mellan mig och min man skulle jag ärligt tycka förlusten är större för dig. Jag kan släppa dom också gå vidare men då har jag gett andra medmänniskor en chans att få se ditt rätta jag. Jag bryr mig inte personligen vad andra tycker om mig, men jag tycker att andra förtjänar att veta sanningen om någon dom tror de kan lita på men inte bör lita på sen är det upp till dom hur dom agerar såklart :) 

Du måste inse att ditt fel här också. Det du gör är fruktansvärt fel också och ditt beteende är äckligt. Bara att inse. Antingen har du brist på empati eller så förnekar du din del av problemet  

Men det finns väl inget som tyder på att de inte bryr sig, skulle de bry sig om TS så vill de väl att hon ska ha det bra och det har hon ju.
  • Anonym (Anne)
    Nu hlr du hans hustoria bara. Men han ljuger ju för sin fru så förmodligen ljuger han precis lika mycket för dig. Så behöver absolut inte finnas någon sanning i det han säger. Han kan lika gärna ha flera älskarinnor och du inte betyder något alls för honom och han ligger med dig bara för att du släpper till. Frugans story kan vara helt annat. 

Som sagt sorgligt att dina anhöriga inte bryr sig om dig. Var en som i vuxen ålder skrev väldigt märkliga saker till mig. Jag printscreenade och skickade till hans mamma. Hon svarade och var väldigt besviken på sin son och hon pratade med honom för hon hade inte uppfostrat han att bli så. Skulle jag vara den som medvetet vart med på att såra andra och det skulle komma fram till anhöriga så ja dom skulle bry sig. De skulle för det första fråga om det stämmer och sen skulle de säga till mig att tänk dig för hur du agerar för det här beteendet får dig inte att framstå som en bra person. Men nu skulle jag inte göra så. Antingen så skiter dina anhöriga i dig och sedan pratar skit bakom ryggen på dig eller så skulle dom faktiskt bry sig men du inser inte själv problemet här. Om du skulle ligga med min man och din anhöriga skulle skratta åt det jag säger om dig och visar konversationer du haft mellan mig och min man skulle jag ärligt tycka förlusten är större för dig. Jag kan släppa dom också gå vidare men då har jag gett andra medmänniskor en chans att få se ditt rätta jag. Jag bryr mig inte personligen vad andra tycker om mig, men jag tycker att andra förtjänar att veta sanningen om någon dom tror de kan lita på men inte bör lita på sen är det upp till dom hur dom agerar såklart :) 

Du måste inse att ditt fel här också. Det du gör är fruktansvärt fel också och ditt beteende är äckligt. Bara att inse. Antingen har du brist på empati eller så förnekar du din del av problemet  
    Jag bryr mig inte ifall han ligger med frun eller med andra. Vi har ingen relation och ingen överenskommelse om att vi är exklusiva, det vore ju konstigt eftersom han är gift. Jag frågar inte om hans sexliv och han frågar inte om mitt. 

Ja, dina åsikter... jag ser vad du skriver och förstår vad du menar men jag håller inte med. 
    Jag trodde att man kontaktade familjen när det var ett barn som hade betett sig illa, inte när en hel vuxen kvinna gjorde något som anses fel. Men sån är du! :)
    Du behöver inte försöka sätta diagnoser på mig eller försöka hitta fel i mina familjerelationer. Du kommer med massa fantasiscenarion, vilket är kreativt men onödigt.
  • Anonym (Flerbarns mamma)

Jag gör lika så. Ligger me en gift man. Vi träffas när vi har tid o jag tycker inte d är nåt fel. När jag var sambo ville ja han skulle vara med nån annan så ja slapp honom 😆De blir så tråkig sex annars :) Kör på .. (hoppas vi inte ligger med samma man bara )🤭

• Anonym (hj)
    Anonym (Flerbarns mamma) skrev 2024-02-14 14:01:40 följande:

Jag gör lika så. Ligger me en gift man. Vi träffas när vi har tid o jag tycker inte d är nåt fel. När jag var sambo ville ja han skulle vara med nån annan så ja slapp honom 😆De blir så tråkig sex annars :) Kör på .. (hoppas vi inte ligger med samma man bara )🤭

Kanske det är samma för mig med, tror inte han är företagare, men runt 40 i Skåne stämmer ;)
  • Anonym (XXX)
    Agda90 skrev 2024-02-14 11:09:41 följande:
    En man eller kvinna som ger sig i lag med en upptagen man eller kvinna har ju också som uppsåt att vilja en annan person illa. Hade man inte velat skada en annan människa (psykiskt eller fysiskt) så hade man inte gett sig i lag med en upptagen man/kvinna
    Det lär vara ett ovanligt motiv, även om det säkert förekommer. Det vanliga är nog att man är så kär i mannen att man "tänker bort" att frun finns, och att mannen också försöker bagtellisera förhållandet till henne. "Min fru skulle egentligen inte bry sig om hon fick veta om dig, hon vill ändå inte sex med mig längre, vi har inte gjort det på flera år".
  • Anonym (hj)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-02-14 11:02:19 följande:

En intressant paradox är dock att studier visar att kvinnor ser maskulina män som mindre attraktiva under de fertila dagarna. Men samtidigt är också kvinnor mer öppna för sexuella förbindelser och otrohet under den fasen. Kvinnor är också mer benägna att bilda långvariga relationer med män som inte är så maskulina. 
    Sen är frågan om det senare beror på mannen eller kvinnan.

Gällande maskulina män så har de också högre sexualdrift än feminina män vilket även det ses som en ökad risk för otrohet. 

Tycker inte det stämmer på mig. Jagser vanligtvis samma man som attraktiv genom hela min cykel. Möjligen någon extra under ägglossning, men ingen icke maskulin.

Vad menar du personligen med maskulina och feminina män?
Svar på tråden Ligger med gift man