Anonym (Undrar) skrev 2024-02-13 18:53:05 följande:
Dem är ej där under arbetstid. Det var inte mitt företag heller. Utan dem lägger in någon konferans på förmiddagen där alla var bakis.
I min killes fall vet jag att både han och hans kollegor kommer in både fulla och bakis till jobbet flera ggr i månaden.
Cheferna har ju ingen koll på vad som händer efter konferenserna. Jag har googlat lite och fick upp i likande trådar att det var vanligt att jobb resor slutade i tex strippklubb. Därav var jag tvungen att dubbelkolla här med tanke på att det var precis så för mig när jag reste med mitt jobb tidigare.
Detta är en resa för teambilding osv som jag förstått det. Ej för arbete men man måste väl lägga in en konferens/utbildning för att man ska "få" resa via företag.
Det spelar ingen roll om det är under arbetstid eller senare, eller om det är teambuilding, konferens, utbildning eller säljresa. Man representerar fortfarande sitt företag och någon som inte begriper detta kommer förr eller senare att bli inkallad till sin chef för ett mycket allvarligt samtal.
Jag har varit på fler tjänsteresor till olika delar av världen än vad jag kan räkna, men aldrig har jag varit med om att man vid dagens slut skulle ha dragit iväg till en porrklubb. Jag vet inte var du har googlat, men som flera andra inklusive mig redan har sagt, dessa typer av besök är inte bara olämpliga ur ett rent personligt perspektiv utan direkt skadliga för företaget och kommer med största sannolikhet att bemötas därefter.