Anonym (Violen) skrev 2024-02-20 12:51:43 följande:
Du har så rätt.
Det är faktiskt så simpelt att en person med XX-kromosomuppsättning är en kvinna, och en person med XY-uppsättning är en man.
Kan du få livmoderhalscancer är du kvinna. Kan du få testikelcancer är du man.
Alla människor har samma människovärde oavsett kön. Jag har absolut inga problem med att en man hellre skulle vilja vara kvinna, klä sig i kvinnokläder etc. Blir han lyckligare av det, så gör det! Men det gör honom inte till kvinna, och det är fel att män som låtsas att de är kvinnor gör det på bekostnad av faktiska kvinnors rättigheter.
Att t.ex. personer som är biologiska män tillåts tävla i damidrott är vansinne. Ska kvinnor snart inte kunna tävla i idrott, eftersom alla deras tävlingar vinns av män som leker kvinnor?
Att det finns människor som känner att de vill byta kön för att må bra är bara ett sorgligt tecken på att världen ännu är så ojämställd. Det borde vara självklart att du kan ha vilka intressen eller egenskaper som helst OCH samtidigt vara trygg i din könstillhörighet.
Håller med, hela den här woke hystering med att alla ska vika sig baklänges för att inte göra lättkränkta människor ledsna är så jäkla korkat så det är inte sant. Känns som att det vore bättre att lägga den tiden och energin på att bota lättkränkthet än på att trippa på tå för att göra lättkränkta människor glada.
Jag menar, du får känna dig som vem/vad du vill, klä dig hur du vill, ligga med vem du vill det är upp till dig och du är lika mycket värd som alla andra... men snälla snälla ge fan i att tro att hela världen ska dansa efter dig och vad du vill eller att det ger dig någon slags särställning eller privilegier eller gör dig till ett offer som alla ska dalta med.
Jag tror att väldigt många helt enkelt är jävligt bortskämda idag, har blivit curlade hela sitt liv som små och hela tiden varit centrum universum att de sen har jäkligt svårt att acceptera att hela världen inte vill anpassa sig efter dem och känner sig kränkta när det inte bli så.