• Anonym (LillaMysan)

    Två män att välja mellan…

    Hmmm, ja jag är skild sen nästan 1, 5 år tillbaka. Var ett par i många år med 3 barn. X maken och jag har en fin relation vilket jag är mycket tacksam över. 

    För några månader sen träffade jag min ungdomskärlek och stark attraktion uppstod. Vi har träffats i smyg några gånger men han vill inte ha nån relation nu men vill att vi ses i smyg. Han vill inte dra in sina barn i detta. Jag vet..det är dumt men han vill typ vänta några år till hans barn blir äldre. Jag tyckte det var ok, jag ville ju träffa honom. Men när jag tänker efter så har han inte så många saker som jag letar efter..exempelvis så är han dålig på att höra av sig och vi ses bara när han kan. Han är dålig ekonomi ( betalningsanmärkningar). vi har varit iväg och hyrt stuga ngr gånger men han betalar inte för sig..jag får stå för allt..jag vet att jag är dum. 


    Den andra är mitt ex och jag har kvar känslor för honom vilket jag insett..vi har mycket gemensamt och vi skulle kunna ha det bra om vi la manken till..

    Vill ha ut mer av livet nu när barnen börjar bli stora, vill resa mer och uppleva saker gärna inte själv dock..

    Sitter här och funderar?svaret är kanske självklart men ville bara skriva av mig nån flera som kanske upplevt eller är i liknade situation? 

  • Svar på tråden Två män att välja mellan…
  • Anonym (Ja)

    Ja det är självklart att du ska dumpa ungdomskärleken. Han vill bara leka av sig, inte bygga mot något seriöst. Vad du ska göra av exet är svårt att säga utifrån denna info.

  • Fjäril kär

    Solklart ska du inte ha någon av dom.  

    Lev ensam istället och ta hand om dig själv och gör det där som du faktiskt vill göra med att resa osv. Se dig själv växa i din roll som dig själv. Ta reda på vem du egentligen är och vad du egentligen vill med ditt liv..

    Självklart kan du dejta och ha sex - MEN viktigt då att det är med nya män du inte känner och att du dejtar utifrån DIG själv och DINA behov.  

    Sluta kompromissa med dig själv. 

  • Anonym (L)

    Lägg ner ungdomskärleken, det lär inte bli något med honom.

    Vad gäller exet så är det svårt att dra någon slutsats baserat på den knapphändiga informationen du lämnar här. Är du säker på att han ens vill ha dig tillbaka? Har ni pratat om det?

    Annars så kan du ju vara singel eller träffa någon helt annan man. Finns fler män där ute, dessa två är inte de enda. Låter mest som att du vill ha någon bara för att ha någon och då brukar det sällan bli bra. 

  • Anonym (L)

    Lägg ner ungdomskärleken, det lär inte bli något med honom.

    Vad gäller exet så är det svårt att dra någon slutsats baserat på den knapphändiga informationen du lämnar här. Är du säker på att han ens vill ha dig tillbaka? Har ni pratat om det?

    Annars så kan du ju vara singel eller träffa någon helt annan man. Finns fler män där ute, dessa två är inte de enda. Låter mest som att du vill ha någon bara för att ha någon och då brukar det sällan bli bra. 

  • Anonym (s)

    Ungdomskärleken behöver ju inte vara dålig för att hans ekonomi är dålig. Men det jag reagerar på är att han vill träffa dig i smyg? Om han genuint haft känslor för dig hade han inte bara träffats i smyg och att du bara ska anpassa dig efter honom. 

    Vill ditt ex satsa på er igen? 

  • Anonym (LillaMysan)

    Ja ex och jag känner nog att vi inte är riktigt klara med varandra. Vi gled isär..inget hände ogemytliges vi tog varandra för givna och tillslut var vi bara som vänner eller syskon skulle jag säga. Skilsmässan var ett gemensamt beslut. Ja, jag tror vi kan hitta tillbaka men är samtidigt rädd att det inte blir bra. 
    Och visst suger det att vara själv oxå det erkänner jag. 


    Min ungdomskärlek..visst har han en plats i mitt hjärta men förstår att han inte känner samma som jag. Känns som mina känslor svalnat lite..Och när han har sina barnveckor så är det som att jag knappt existerar..knappt något meddelande får jag. Känns som jag givit väldigt mycket av mig själv och inte får så mycket tillbaka tyvärr. Det är alltid jag som får fixa att vi ses, han gör ingen ansträngning. Men han vill fortsätta såhär..det är knäppt alltihop! Jag vet?

  • Anonym (Volvo)
    Anonym (LillaMysan) skrev 2024-02-16 18:11:49 följande:

    Ja ex och jag känner nog att vi inte är riktigt klara med varandra. Vi gled isär..inget hände ogemytliges vi tog varandra för givna och tillslut var vi bara som vänner eller syskon skulle jag säga. Skilsmässan var ett gemensamt beslut. Ja, jag tror vi kan hitta tillbaka men är samtidigt rädd att det inte blir bra. 
    Och visst suger det att vara själv oxå det erkänner jag. 


    Min ungdomskärlek..visst har han en plats i mitt hjärta men förstår att han inte känner samma som jag. Känns som mina känslor svalnat lite..Och när han har sina barnveckor så är det som att jag knappt existerar..knappt något meddelande får jag. Känns som jag givit väldigt mycket av mig själv och inte får så mycket tillbaka tyvärr. Det är alltid jag som får fixa att vi ses, han gör ingen ansträngning. Men han vill fortsätta såhär..det är knäppt alltihop! Jag vet?


    Angående exet. Är ni båda beredd på att göra vad som krävs av er för att komma tillbaka till vad som en gång fanns? För nånstans har ni ju tummat på era egna gränser och tillåtit er att glida isär . Då innebär ju att försöka igen att framförallt jobba på gränsdragning,  jobba på tillit, stå för sina åsikter och faktiskt ta konsekvenserna av sina val . 
    Är ni redo att satsa 100 på attraktion,  passion, sex och annat för att ta er dit? 
    Kan vara värt att tänka på så ni inte lurar er själva här och fastnar i gamla minnen för att ni inte är vana att leva själv. 
  • Anonym (s)
    Anonym (LillaMysan) skrev 2024-02-16 18:11:49 följande:

    Ja ex och jag känner nog att vi inte är riktigt klara med varandra. Vi gled isär..inget hände ogemytliges vi tog varandra för givna och tillslut var vi bara som vänner eller syskon skulle jag säga. Skilsmässan var ett gemensamt beslut. Ja, jag tror vi kan hitta tillbaka men är samtidigt rädd att det inte blir bra. 
    Och visst suger det att vara själv oxå det erkänner jag. 


    Min ungdomskärlek..visst har han en plats i mitt hjärta men förstår att han inte känner samma som jag. Känns som mina känslor svalnat lite..Och när han har sina barnveckor så är det som att jag knappt existerar..knappt något meddelande får jag. Känns som jag givit väldigt mycket av mig själv och inte får så mycket tillbaka tyvärr. Det är alltid jag som får fixa att vi ses, han gör ingen ansträngning. Men han vill fortsätta såhär..det är knäppt alltihop! Jag vet?


    Kan inte du och exet dejta lite försiktigt och se vart det leder? Om ni tillsammans är beredd att göra dom förändringar som behövs för att ni ska få det bättre i framtiden?
  • Anonym (Pappa)

    Fundera på vilket liv du vill ha nu och i framtiden. Vet flera som skapat relation med någon som har dålig ekonomi och det blir mycket konflikter. Sen när man blir äldre så har man inget sparkapital och blir fattigpensionär.

Svar på tråden Två män att välja mellan…