• Anonym (Soso)

    Kommunikation med KK

    Jag och en jämnårig kille har haft en sexuell relation till och från under några år bortsett från tre uppehåll när han gått in i förhållanden. Problemet är att jag nu fått en väldigt märklig känsla, känslor av skam och att jag har mycket svårt att prata med honom utanför sängen liksom. När vi hörs på sms om vardagliga grejer blir jag helt låst i huvudet, kan inte föra en normal konversation och skäms för allting verkligen, kan absolut inte vara mig själv. När vi väl ses är det jättebra och vi har otroligt bra i sängen och våra möten pågår kanske två dagar i rad, har absolut noll problem i sängen tvärtom, sen ses vi nästa gång efter en eller två veckor. Min fråga till andra med KK, har ni känt såhär när ni ska prata mellan mötena? Vad kan detta bero på och hur kan man lösa det? 

  • Svar på tråden Kommunikation med KK
  • Anonym (aer)
    En glad tjej skrev 2024-02-17 10:10:17 följande:

    Du duger när han inte är i förhållande, jag hade dragit öronen åt mig och avslutat. 


    Ja, brukar du ligga med din kk när du är i ett förhållande?
  • Anonym (Soso)
    Anonym (F) skrev 2024-02-17 10:09:49 följande:

    Är du kär i honom eller?


    Jag har varit väldigt kär i honom men det är många år sedan nu. Jag undrar om det är vanligt att man känner skamkänslor inför sin KK? 
  • Anonym (Soso)
    Anonym (aer) skrev 2024-02-17 10:29:03 följande:
    Ja, brukar du ligga med din kk när du är i ett förhållande?
    Nej det ska man såklart inte göra det menade jag inte heller 
  • Anonym (F)
    Anonym (Soso) skrev 2024-02-17 10:32:12 följande:
    Jag har varit väldigt kär i honom men det är många år sedan nu. Jag undrar om det är vanligt att man känner skamkänslor inför sin KK? 
    Du verkar fortfarande kär.
  • Anonym (aer)
    Anonym (Soso) skrev 2024-02-17 10:35:10 följande:
    Nej det ska man såklart inte göra det menade jag inte heller 

    Nästa fråga: svarar du alltid på inlägg riktade åt någon annan?


    ;)

  • Anonym (Mia)
    Anonym (Soso) skrev 2024-02-17 10:32:12 följande:
    Jag har varit väldigt kär i honom men det är många år sedan nu. Jag undrar om det är vanligt att man känner skamkänslor inför sin KK? 
    Är det så att det finns en obalans i er KK-relation? Att du ALLTID är tillgänglig, dvs aldrig är i en relation som gör att du säger nej till din KK. Medan han haft flera förhållanden som då gör att er KK-relation blir utifrån när han är tillgänglig?

    Tänker att det kan ge en skamkänsla, en känsla av att man är den som alltid får anpassa sig, att man inte har någon ryggrad (det är alltid på hans villkor).

    Alternativt att du är mer på under perioderna ni är KK. Även det är ju en slags obalans.

    Annars är det svårt att förstå skamkänslan gentemot honom. Ni är två vuxna som är överens om att ha bra sex när ni inte är i andra relationer. 
  • Anonym (Soso)
    Anonym (Mia) skrev 2024-02-17 10:39:34 följande:
    Är det så att det finns en obalans i er KK-relation? Att du ALLTID är tillgänglig, dvs aldrig är i en relation som gör att du säger nej till din KK. Medan han haft flera förhållanden som då gör att er KK-relation blir utifrån när han är tillgänglig?

    Tänker att det kan ge en skamkänsla, en känsla av att man är den som alltid får anpassa sig, att man inte har någon ryggrad (det är alltid på hans villkor).

    Alternativt att du är mer på under perioderna ni är KK. Även det är ju en slags obalans.

    Annars är det svårt att förstå skamkänslan gentemot honom. Ni är två vuxna som är överens om att ha bra sex när ni inte är i andra relationer. 
    Det kanske är det som är svaret på frågan. det är faktiskt sant , jag är alltid tillgänglig. Men är det egentligen något skämmigt? Det är som att det är kommunikationen på något sätt som gör att jag skäms. Jag undrar hur andras KKrelationer generellt är uppbyggda? Brukar man prata mellan, behöver man vara personlig, lyfter relationen fram en dålig självkänsla? etc ursäkta flummigt inlägg
  • En glad tjej
    Anonym (aer) skrev 2024-02-17 10:29:03 följande:
    Ja, brukar du ligga med din kk när du är i ett förhållande?
    Såklart inte men om han kommer tillbaka tre gånger tycker jag det handlar om att utnyttja.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Soso) skrev 2024-02-17 10:51:14 följande:
    Det kanske är det som är svaret på frågan. det är faktiskt sant , jag är alltid tillgänglig. Men är det egentligen något skämmigt? Det är som att det är kommunikationen på något sätt som gör att jag skäms. Jag undrar hur andras KKrelationer generellt är uppbyggda? Brukar man prata mellan, behöver man vara personlig, lyfter relationen fram en dålig självkänsla? etc ursäkta flummigt inlägg
    Finns nog inget generellt när det gäller KK-relationer. Alla fungerar olika beroende på personerna.

    Vet de som umgås ungefär som om man vore i en relation, men kallar det KK. Har aldrig förstått det. Om man umgås och är exklusiv med sin KK är det väl en "vanlig" relation? Och den går ju att göra slut på lika snabbt som ett KK-förhållande.

    Hur vill du själv ha det? Vill du att ni har kontakt mellan?
    Om du är ärlig, vill du egentligen utveckla detta till en relation?

    Kan inte se varför en KK-relation skulle ge sämre självkänsla om man är överens och du är nöjd med hur det fungerar. Men det är klart, du skriver att du varit kär i din KK, men du har ju tydligen inte dugt till att bli flickvän för honom. DET kan ge dålig självkänsla. Tror att det är här någonstans svaret ändå ligger. Du vill kanske mer. Du känner att han har makten, du är alltid tillgänglig.

    Tror det bästa för dig är att dra dig ur detta. Finns absolut ingen anledning att ha en KK om man inte mår bra av det. Eller, du kan ha en, men en annan som inte ger dig dålig självkänsla. 
  • Anonym (F)
    En glad tjej skrev 2024-02-17 10:58:47 följande:
    Såklart inte men om han kommer tillbaka tre gånger tycker jag det handlar om att utnyttja.
    Eeeeh ja vad har man annars en kk till om inte just gemensamt utnyttjande för sex?
  • Anonym (aer)
    En glad tjej skrev 2024-02-17 10:58:47 följande:
    Såklart inte men om han kommer tillbaka tre gånger tycker jag det handlar om att utnyttja.
    Det är många som har det upplägget att de ligger när de båda är singlar
  • Anonym (Soso)
    Anonym (Mia) skrev 2024-02-17 11:21:58 följande:
    Finns nog inget generellt när det gäller KK-relationer. Alla fungerar olika beroende på personerna.

    Vet de som umgås ungefär som om man vore i en relation, men kallar det KK. Har aldrig förstått det. Om man umgås och är exklusiv med sin KK är det väl en "vanlig" relation? Och den går ju att göra slut på lika snabbt som ett KK-förhållande.

    Hur vill du själv ha det? Vill du att ni har kontakt mellan?
    Om du är ärlig, vill du egentligen utveckla detta till en relation?

    Kan inte se varför en KK-relation skulle ge sämre självkänsla om man är överens och du är nöjd med hur det fungerar. Men det är klart, du skriver att du varit kär i din KK, men du har ju tydligen inte dugt till att bli flickvän för honom. DET kan ge dålig självkänsla. Tror att det är här någonstans svaret ändå ligger. Du vill kanske mer. Du känner att han har makten, du är alltid tillgänglig.

    Tror det bästa för dig är att dra dig ur detta. Finns absolut ingen anledning att ha en KK om man inte mår bra av det. Eller, du kan ha en, men en annan som inte ger dig dålig självkänsla. 
    Jag tror detta är felkällan faktiskt. Jag är inte längre kär i honom och funkat bra med KK men precis som du säger blev jag aldrig flickvännen. Har accepterat detta och gått vidare sen länge men jag har alltid upplevt att kontakten mellan oss är jobbig. Inte mötena utan mer att skriva. Vill inte liksom berätta saker om mig själv personliga och sådär. Har varit ok ändå men efter senaste vändan nu när han haft nåt förhållande som tagit slut upplevde jag att jag blev mycket besvärad av vårt småprat och liksom börjat skämmas över mig själv kring allting och kan inte vara öppen vad jag gör eller nånting. så svårt att prata med honom. svårt att förklara. ja haha nä exakt det låter väldigt skevt, vad är skillnaden då mellan ett vanligt förhållande och kk relation som du säger 
  • Anonym (Soso)
    Anonym (Mia) skrev 2024-02-17 11:21:58 följande:
    Finns nog inget generellt när det gäller KK-relationer. Alla fungerar olika beroende på personerna.

    Vet de som umgås ungefär som om man vore i en relation, men kallar det KK. Har aldrig förstått det. Om man umgås och är exklusiv med sin KK är det väl en "vanlig" relation? Och den går ju att göra slut på lika snabbt som ett KK-förhållande.

    Hur vill du själv ha det? Vill du att ni har kontakt mellan?
    Om du är ärlig, vill du egentligen utveckla detta till en relation?

    Kan inte se varför en KK-relation skulle ge sämre självkänsla om man är överens och du är nöjd med hur det fungerar. Men det är klart, du skriver att du varit kär i din KK, men du har ju tydligen inte dugt till att bli flickvän för honom. DET kan ge dålig självkänsla. Tror att det är här någonstans svaret ändå ligger. Du vill kanske mer. Du känner att han har makten, du är alltid tillgänglig.

    Tror det bästa för dig är att dra dig ur detta. Finns absolut ingen anledning att ha en KK om man inte mår bra av det. Eller, du kan ha en, men en annan som inte ger dig dålig självkänsla. 
    Jag tror detta är felkällan faktiskt. Jag är inte längre kär i honom och funkat bra med KK men precis som du säger blev jag aldrig flickvännen. Har accepterat detta och gått vidare sen länge men jag har alltid upplevt att kontakten mellan oss är jobbig. Inte mötena utan mer att skriva. Vill inte liksom berätta saker om mig själv personliga och sådär. Har varit ok ändå men efter senaste vändan nu när han haft nåt förhållande som tagit slut upplevde jag att jag blev mycket besvärad av vårt småprat och liksom börjat skämmas över mig själv kring allting och kan inte vara öppen vad jag gör eller nånting. så svårt att prata med honom. svårt att förklara. ja haha nä exakt det låter väldigt skevt, vad är skillnaden då mellan ett vanligt förhållande och kk relation som du säger 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Soso) skrev 2024-02-17 11:45:37 följande:
    Jag tror detta är felkällan faktiskt. Jag är inte längre kär i honom och funkat bra med KK men precis som du säger blev jag aldrig flickvännen. Har accepterat detta och gått vidare sen länge men jag har alltid upplevt att kontakten mellan oss är jobbig. Inte mötena utan mer att skriva. Vill inte liksom berätta saker om mig själv personliga och sådär. Har varit ok ändå men efter senaste vändan nu när han haft nåt förhållande som tagit slut upplevde jag att jag blev mycket besvärad av vårt småprat och liksom börjat skämmas över mig själv kring allting och kan inte vara öppen vad jag gör eller nånting. så svårt att prata med honom. svårt att förklara. ja haha nä exakt det låter väldigt skevt, vad är skillnaden då mellan ett vanligt förhållande och kk relation som du säger 
    Men den enkla lösningen om du vill fortsätta att ha sex med honom är väl att bara ses för det. Inte ha någon kontakt eller något småprat på sms mellan att ni ses. Det kan du väl också säga till honom. Inget fel i det, jag tolkar det som att ni BARA har sex, inget umgänge eller häng i övrigt.

    Med den historia ni har förstår jag att du inte vill bli för personlig med honom. Den biten har han ju med de relationer han varit/kommer att vara i (även om han inte är med er samtidigt). Du blev ju aldrig hans flickvän som du skriver. Och däri ligger nog skammen undermedvetet. Du dög inte, men du är alltid tillgänglig för sex. Du kanske har en känsla av att han egentligen ser ner på dig som alltid finns tillgänglig, aldrig själv sagt ifrån för att DU är i ett förhållande.

    Eller är det så att du egentligen inte känner skam inför honom utan inför dig själv. Och då är det nog dags att gå vidare och hitta någon annan man kan få en nystart med (som KK eller i annan relation). 

    Har du haft andra KK:s när han varit i förhållanden? Är ni exklusiva KK:s?
  • Anonym (Nr1)

    Varför måste man ha KK? Är det inte bättre med en vanlig relation?

  • Tom Araya
    En glad tjej skrev 2024-02-17 10:10:17 följande:

    Du duger när han inte är i förhållande, jag hade dragit öronen åt mig och avslutat. 


    Det är väl så det brukar vara med kk. Jag tror inte det hade varit någon skillnad åt motsatt håll.
  • Anonym (Fundersam)

    Hej.

    Det kan inte bero på att du börjar känna dig utnyttjad för du alltid blir den andra tjejen som dessutom hittills alltid varit tillgänglig att ses på hans vilkor för sex?

    Eller att du känner att det vardagliga pratet helt enkelt inte passar in i erat arrangemang till ert KK förhållande mellan era sexuella möten? 

    Någonstans hos dig så kanske du också börjar känna att du också skulle vilja kunna träffa någon annan för att ha ett riktigt förhållande med?

    Hoppas iaf att du slipper känna känslan av skam i fortsättningen.

Svar på tråden Kommunikation med KK