• Anonym (Anonym)

    Dejt blabla....

    Är 32 år. Bara haft 2 förhållanden tidigare och dessa två började med vänskap som blev förhållande.. så dejta har jag i princip aldrig gjort. Därav är det kaos i mitt huvud just nu.

    Träffade en man igår från en app. Tyckte nog att det kändes bra, men vet ju såklart inte vad han tyckte. När jag gick hem sa han att jag ska höra av mig när jag kommit hem, men det glömde jag ju.

    Han skrev då "hoppas du kom hem säkert! Godnatt" och jag svarade på det. Efter det har vi inte skrivit något alls. Innan igår har vi smsat dagligen under en vecka typ. Är det konstigt att han inte har skrivit något idag?
    Jag skulle ju såklart kunna skriva med, men vill inte vara för på då jag skrev sist?

  • Svar på tråden Dejt blabla....
  • Anonym (Tyvärr)

    Det låter tyvärr som att hans intresse svalnade efter dejten. Då brukar sättet de skriver eller frekvensen förändras.

  • Anonym (A)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2024-02-17 21:29:20 följande:

    Det låter tyvärr som att hans intresse svalnade efter dejten. Då brukar sättet de skriver eller frekvensen förändras.


    Tyvärr, det tror jag med
  • Anonym (+)

    Du fuckade upp detta - oavsett det var meningen eller inte men - you blew it big time.

  • Anonym (Man)

    Jag gissar att han tolkade dig som du inte var intresserad då du glömde skriva till honom. Han skrev ändå till dig så han kan säkert vara intresserad, men väntar på respons från dig. Skicka ett meddelande till honom och se vad du får för respons?

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Man) skrev 2024-02-17 21:50:16 följande:

    Jag gissar att han tolkade dig som du inte var intresserad då du glömde skriva till honom. Han skrev ändå till dig så han kan säkert vara intresserad, men väntar på respons från dig. Skicka ett meddelande till honom och se vad du får för respons?


    Wow. Tack för att du, som en av 4 ger mig lite lite hopp. Haha.
    Fick en känsla av att det du skriver stämmer, också att han är lite fyrkantig av sig. Vi avslutade med promenad där vi hade flera tillfällen att runda av men han valde den längsta vägen, så det gav mig ju lite hopp.
    Men tycker detta är så svårt... vad ska jag skriva isåfall?
    Jag gjorde en emoij i mitt sms som jag tänker borde visa att jag är intresserad och då får han skriva eftersom jag ändå skrev sist. Men han kanske inte alls tolkar det på det sättet jag tänkte att han skulle tolka det på?

    Han kan väl inte vänta på respons när jag ändå svarade på hans godnatt?
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-02-17 22:00:18 följande:
    Wow. Tack för att du, som en av 4 ger mig lite lite hopp. Haha.
    Fick en känsla av att det du skriver stämmer, också att han är lite fyrkantig av sig. Vi avslutade med promenad där vi hade flera tillfällen att runda av men han valde den längsta vägen, så det gav mig ju lite hopp.
    Men tycker detta är så svårt... vad ska jag skriva isåfall?
    Jag gjorde en emoij i mitt sms som jag tänker borde visa att jag är intresserad och då får han skriva eftersom jag ändå skrev sist. Men han kanske inte alls tolkar det på det sättet jag tänkte att han skulle tolka det på?

    Han kan väl inte vänta på respons när jag ändå svarade på hans godnatt?
    Hur har han varit tidigare? Alltid svarat eller?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-02-17 22:00:18 följande:
    Wow. Tack för att du, som en av 4 ger mig lite lite hopp. Haha.
    Fick en känsla av att det du skriver stämmer, också att han är lite fyrkantig av sig. Vi avslutade med promenad där vi hade flera tillfällen att runda av men han valde den längsta vägen, så det gav mig ju lite hopp.
    Men tycker detta är så svårt... vad ska jag skriva isåfall?
    Jag gjorde en emoij i mitt sms som jag tänker borde visa att jag är intresserad och då får han skriva eftersom jag ändå skrev sist. Men han kanske inte alls tolkar det på det sättet jag tänkte att han skulle tolka det på?

    Han kan väl inte vänta på respons när jag ändå svarade på hans godnatt?
    Jag kanske också är lite fyrkantig i så fall, men jag tolkade det som att han skrev och frågade om du kom hem och önskade dig god natt och du svarade på det. Då tycker jag han tog sista initiativet och kanske väntar på dig så jag tycker du ska höra av dig och tacka för en trevlig dejt och skriv att du gärna vill träffa honom igen.

    Vad har du att förlora på det? Och att du missade att skriva när du kom hem händer ju, men det kan mycket väl ha tolkats som ointresse från din sida så han avvaktar initiativ från dig.

    Tror han blir glad om du hör av dig, lycka till☺️
  • Spucks

    Det kan ju finnas många olika orsaker till att han inte skrev på hela dagen. Innan mobil-tiden (eller i alla fall innan den tiden där man var konstant nåbar) tyckte ju en del att man inte ska höra av sig inom der försty dygnet efter en dejt, för då anses man som needy.


    Eller han kan ju vara upptagen eller sjuk.

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2024-02-17 22:08:31 följande:
    Hur har han varit tidigare? Alltid svarat eller?
    Insåg nu att vi hoppade över till sms för drygt 2 dagar sen bara. Men under dessa 2 dagar så har vi ju haft en konversation som flytit ihop alla dagar, eller hur jag ska förklara. Dvs det har inte varit tyst flera dagar för att sedan höras igen. Innan dess skrev vi ett par dagar på appen bara och samma där.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Man) skrev 2024-02-17 22:17:14 följande:
    Jag kanske också är lite fyrkantig i så fall, men jag tolkade det som att han skrev och frågade om du kom hem och önskade dig god natt och du svarade på det. Då tycker jag han tog sista initiativet och kanske väntar på dig så jag tycker du ska höra av dig och tacka för en trevlig dejt och skriv att du gärna vill träffa honom igen.

    Vad har du att förlora på det? Och att du missade att skriva när du kom hem händer ju, men det kan mycket väl ha tolkats som ointresse från din sida så han avvaktar initiativ från dig.

    Tror han blir glad om du hör av dig, lycka till☺️
    Tänkte samma. 

    Å andra sidan så gjorde jag ju en av dom gulliga emoijsarna så är lite rädd att han ska tycka att jag är för klängig och på?

    Är det konstigt om jag väntar ett par dagar? 
Svar på tråden Dejt blabla....