• Anonym (Confusedbuthappy)

    Hur tolkar ni det?

    Min chef har har sagt till mig tre gånger
    sedan jag började på jobbet  ?gud vad fin du är idag?. Han man jag kvinna. Jag har blivit glad såklart när han har sagt det för att jag tycker bra om honom men kan ändå inte sluta tänka att det också känns konstigt och fel att han säger till mig att jag är fin?

  • Svar på tråden Hur tolkar ni det?
  • Fjäril kär

    ?lart övertramp. En chef ska inte komma med privata komplimanger. Punkt. Så oproffsigt och obehagligt. 
    En chef ska bedöma din arbetsinsats och inte ditt utseende. Jag hade blivit störd och äcklad. 

  • Anonym (Confusedbuthappy)

    Ja jag är enig att det inte är ok, och funderat om  han bara säger så för att ha mig runt sitt lillfinger. 

  • Fjäril kär
    Anonym (Confusedbuthappy) skrev 2024-02-18 11:52:45 följande:

    Ja jag är enig att det inte är ok, och funderat om  han bara säger så för att ha mig runt sitt lillfinger. 


    Om han ser att du tar åt dig och blir smickrad av det han säger så ja det kan givetvis användas till nån mindre smickrande agenda... 

    Så frågan är ju varför du ändå blir smickrad om du förstår att det inte är okej?
  • Anonym (OMG hur kan du va så snygg?)

    Hur jag tolkar det? Det är väl sånt som kvinnor får höra hela tiden det. Komplimanger om utseendet. Skulle det vara en sensation? Nåt nytt? Gå in på facebook och se alla kommentarer som kvinnor får när de lägger upp bilder. Handlar kommentarerna främst om deras utseende? 

  • Anonym (OMG hur kan du va så snygg?)
    Fjäril kär skrev 2024-02-18 12:07:14 följande:
    Om han ser att du tar åt dig och blir smickrad av det han säger så ja det kan givetvis användas till nån mindre smickrande agenda... 

    Så frågan är ju varför du ändå blir smickrad om du förstår att det inte är okej?
    Ja, det är intressant att kvinnor blir smickrade av det. Kvinnor säger ofta att de är trötta på att allt handlar om deras utseende, att män är ytliga.
  • Anonym (Helle)

    Det gjorde min chef också, han var platschef. En dag tryckte han upp mig i ett hörn i fikarummet. En vecka senare sa jag upp mig det första jag gjorde på morgonen för jag visste att koncernchefen skulle komma. Han undrade naturligtvis varför jag ville sluta men jag höll tyst. Idag hade jag "skvallrat" men var för ung för att förstå.

  • EnAnonumius
    Anonym (OMG hur kan du va så snygg?) skrev 2024-02-18 12:10:12 följande:

    Hur jag tolkar det? Det är väl sånt som kvinnor får höra hela tiden det. Komplimanger om utseendet. Skulle det vara en sensation? Nåt nytt? Gå in på facebook och se alla kommentarer som kvinnor får när de lägger upp bilder. Handlar kommentarerna främst om deras utseende? 


    Kan du inte skilja på privat från arbete?

    Trådstarten handlar om arbetsplats och hur lämpligt det är av en chef att säga sådan kommentarer till en anställd.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (markera)

    Naturligtvis är det fel av en chef att ge privata komplimanger till en underordnad att denne 'fin idag' vad nu det än betyder. Du bör nog markera genom ditt kroppsspråk att du inte blir så smickrad av sånna gränslösheter. Annars kommer han nog bara att trappa upp sitt flirtande.

Svar på tråden Hur tolkar ni det?