• Anonym (Undrar)

    Är jag en plan b för mitt ex?

    finns säkert tusen trådar om detta ämne, men men.. 


    Mitt ex dumpade mig, men vill fortfarande ändå ha kontakt samtidigt som hon dejtar en ny kille.. 
    med kontakt menar jag inte sporadiska sms, utan det är väldigt ofta dagligen samt vi träffas irl, har sex, umgås osv 

    även när hon umgås med honom kan hon smsa mig. För mig känns det som jag är en slags plan b? 

    om man dumpar någon, varför hålla fast vid sitt ex på det sättet? 


    både hon och jag vet om att vi inte vill ha en seriös relation i framtiden, då det inte var så bra. 


    jag har accepterat i det, men tänker.. träffas som slags kk medans hon håller på med någon annan? bara försöker få perspektiv på det hela. Någon som varit med om samma sak? 


    den nya killen kan väl inte vara så väldigt intressant (även om dom dejtar ?långsamt? som hon uttryckt det) om hon väljer att ha kontakt med mig och ses. 


    hade jag dejtat någon ny, så hade jag kapat alla band till mitt ex iallafall :/ 


    hon har sagt att hon vill ha mig som vän (för mig nytt och förstår inte om det kan funka) men vadå vän? Man har väl inte sex med sin vän.. eller skickar gulliga sms med hjärtan och dyligt? 


    påminner bara om hur vi hade kontakt när vi var ihop. 

  • Svar på tråden Är jag en plan b för mitt ex?
  • Teresiat

    Hon vill ha kvar kakan och äta den samtidigt.. Verkar nästan som hon lyckas med det.. Jag hade klippt banden och gått vidare om jag var du.

  • Anonym (Undrar)
    Teresiat skrev 2024-02-20 20:32:47 följande:

    Hon vill ha kvar kakan och äta den samtidigt.. Verkar nästan som hon lyckas med det.. Jag hade klippt banden och gått vidare om jag var du.


    jo men det har jag förstått. Men vad innebär egentligen det konkret
    varför vilja ha ett ex vid sidan om, men samtidigt vilja (kanske) inleda seriöst med någon annan 

  • molly50
    Anonym (Undrar) skrev 2024-02-20 21:07:22 följande:

    jo men det har jag förstått. Men vad innebär egentligen det konkret
    varför vilja ha ett ex vid sidan om, men samtidigt vilja (kanske) inleda seriöst med någon annan 


    Hon vill kanske ha dig kvar ifall det inte skulle funka med den andre killen.
    Om du är ok med det så må det väl vara hänt.
    Men du verkar inte känna dig helt tillfreds med det här upplägget och då tycker jag du ska klippa banden med henne.
  • Anonym (Undrar)
    molly50 skrev 2024-02-20 21:20:14 följande:
    Hon vill kanske ha dig kvar ifall det inte skulle funka med den andre killen.
    Om du är ok med det så må det väl vara hänt.
    Men du verkar inte känna dig helt tillfreds med det här upplägget och då tycker jag du ska klippa banden med henne.

    Ja eftersom jag vet att både hon och jag inte ska ha en seriös relation mer så är jag väl ok med detta upplägget 
    men bara helt nytt för mig. 


    hon har själv också varit tydlig och står fast i att hon inte vill ha en relation med mig

    men vill gärna vara vänner (även om vi ses/ har kontakt mer än bara vänner) 

    vilkwt för mig det hela känns om hon menar det hon säger, eller är en plan B 

    eller om hon utnyttjar både mig och nya killen
    qtt det kan kännas trevligt att få bekräftelse från bägge hållen 

    ett ex är ett ex, ingen man håller fast vid (enl min åsikt) 
    därav mitt inlägg mest = förvirrad 

  • Anonym (Fyyyyyyy)

    Sveriges dejtingvärld i ett nötskal. Så himla äckligt. Inte konstigt man är singel, man blir ju rädd.

  • Teresiat
    Anonym (Undrar) skrev 2024-02-20 21:38:08 följande:

    Ja eftersom jag vet att både hon och jag inte ska ha en seriös relation mer så är jag väl ok med detta upplägget 
    men bara helt nytt för mig. 


    hon har själv också varit tydlig och står fast i att hon inte vill ha en relation med mig

    men vill gärna vara vänner (även om vi ses/ har kontakt mer än bara vänner) 

    vilkwt för mig det hela känns om hon menar det hon säger, eller är en plan B 

    eller om hon utnyttjar både mig och nya killen
    qtt det kan kännas trevligt att få bekräftelse från bägge hållen 

    ett ex är ett ex, ingen man håller fast vid (enl min åsikt) 
    därav mitt inlägg mest = förvirrad 


    Precis, ni är hennes källa till bekräftelse och underhållning. Du verkar däremot inte lika road. Det finns andra tjejer där ute som är mer seriösa, lägg din tid på dem istället.
Svar på tråden Är jag en plan b för mitt ex?