• Anonym (Alone)

    Hur säga gå hem på "fint" sätt?

    Om man som jag som har barn varannan vecka, o alltså bara varannan helg fri (heltidsjobb i veckorna), och dejtar .......hur säger man till dejten att man inte vill hen stannar hela helgen?

    Jag har ett stort behov av att få lite egentid också, men min dejt ksn stanna från fredag till söndag o jag är för snäll för stt säga att jag önskar att hen åker hem åtminstone söndag lunch.

    Hur säger jag utan att såra?Tips någon?

  • Svar på tråden Hur säga gå hem på "fint" sätt?
  • Anonym (E)

    En dejt ska väl knappt ens stanna över natten! Dejta killar lokalt så löser det sig.

  • Anonym (J)

    Är exakt likadan, vill helst ha fredagen helt tom också, tycker det är så sjukt skönt att röja undan efter veckan och lyssna på nån skön bok eller intressant pod. Lördag lunch till söndag lunch är perfekt. Dessvärre så har jag inga bra tips, mina dejter har tagit illa vid sig så det ledde till att jag började ljuga tyvärr, och låtsas som att jag hade annat inbokat.
    En gång fick jag t.o.m. låtsas åka iväg, en gång med bil för att stå på en parkering en stund ???? och en gång med cykeln runt kvarteret.
    Numer är jag väldigt tydlig med att egentid är viktig för mig, och att fredagskvällarna är heliga, även inför mina närmsta vänner.
    Är hon vettig förstår hon.

  • Anonym (Alone)
    Anonym (E) skrev 2024-02-20 21:41:35 följande:

    En dejt ska väl knappt ens stanna över natten! Dejta killar lokalt så löser det sig.


    Men jag har träffat hen några gånger men har inte blivit nåt förhållande än.  Två gånger har hrn varit hem till mig
  • Anonym (edy)

    En normal människa kan förstå att du behöver göra annat. Varför skulle du inte våga säga det? Varför skulle hn bli sårad?

  • Anonym (Alone)
    Anonym (edy) skrev 2024-02-20 21:44:43 följande:

    En normal människa kan förstå att du behöver göra annat. Varför skulle du inte våga säga det? Varför skulle hn bli sårad?


    Jamen om hen gladeligen inte gör nån ansats att åka hem  , sks jag då säga att jag vill det? Som bäddat för att ta på fel sätt
  • Anonym (Alone)
    Anonym (edy) skrev 2024-02-20 21:44:43 följande:

    En normal människa kan förstå att du behöver göra annat. Varför skulle du inte våga säga det? Varför skulle hn bli sårad?


    Därför jag behöver TIPS på HUR jag säger det på ett fint sätt
  • Anonym (E)
    Anonym (Alone) skrev 2024-02-20 21:47:22 följande:
    Därför jag behöver TIPS på HUR jag säger det på ett fint sätt
    Bjud in personen på lördag till söndag bara.
  • Anonym (Jaha)
    Moder1 skrev 2024-02-20 21:50:56 följande:

    Man säger att man behöver vara själv och talar om när man kan ses.


    Har ju blivit dissad några gånger .,,, mitt barn kommer hem i morgon =buss hem
    Mitt ex kommer med barn i morgon = buss hem
    Min man kommer att se blåmärkena på mina bröst =taxi hem
    Men, folk kan ju se oss - åka hem
    Bakifrån under filt på badstrand - stannade kvar.
  • Anonym (Alone)
    Anonym skrev 2024-02-20 22:02:24 följande:

    Där är dörren
    SJAS !


    Ja mrn jag vill ju gärna träffa hen igen.....😁
  • Anonym (Fre)

    Själv hade jag istället hellre velat vara ensam fredagskvällen så kunde han åkt hem tidig kväll på söndagen. 

  • Anonym (Jaha)

    I mina fall har alla olika kvinnor snarast varit imponerade av att jag brytt mig mer om mina barn - och det gör jag fortfarande.. Har förlorat en del på vägen men . kvinnor finns det fler av - barn är unika.

  • Anonym (edy)
    Anonym (Alone) skrev 2024-02-20 21:47:22 följande:
    Därför jag behöver TIPS på HUR jag säger det på ett fint sätt
    Jag förstår inte ens hur en normal funtad person blir sårad av att du behöver göra annat. Du verkar ha lite katastroftankar, bara säg det :)
  • Tukt

    Lite som "E" är inne på längst upp. Är det verkligen att beteckna som en dejt om man mer eller mindre flyttar in så där?
    Känns mer som du bör börja att utreda er relationsstatus och först därefter hur mycket det är rimligt att ses.

  • Fjäril kär

    Du bestämmer redan från början att tiden hos dig är begränsad.  Ni kan ses men endast x-dagen för sen har du annat att göra. Du är inte skyldig att berätta varför. 

    Så länge ni dejtar är det bra att kunna sätta gränser.  Och att dejta en hel helg gör man inte alls  överhuvudtaget om det inte är är något speciellt specifikt som inträffar som kräver en hel helg. Typ köpt konsertbiljetter i annan stad. 

    Vill du att hen ska sova över så är det inga problem men då gäller samm sak. Kommunicera enkelt i början när ni bestämmer det. "Vi kan ses fre-lö men sen behöver jag förbereda för att barnen ska komma hem" 

Svar på tråden Hur säga gå hem på "fint" sätt?