• Anonym (Ensam och lite ledsen)

    Jag känner mig ensam i vårt förhållande.

    Jag är tillsammans med en man sedan ca 14 månader tillbaka. Jag älskar honom jättemycket och är så lycklig när vi träffas MEN jag känner mig ofta ensam när vi inte ses. Han har inget större behov att kommunicera när vi inte ses, speciellt inte via telefon. Vår kommunikation sker mestadels via sms och detta har jag pratat med honom om vid ett flertalet gånger. Han har försökt bli bättre ett tag, har ringt då och då men nu är det länge sedan vi pratades i telefon. Under hela dagen idag har han skickat totalt fem sms. Visst, jobb och barn tar sin tid men är man i en relation måste man vårda den. Vi ses inte så ofta, blir en övernattning på helgen samt att vi oftast äter en dag mitt i veckan. När vi ses visar han tydligt att han tycker om mig och säger att jag aldrig ska tvivla på hans känslor. Jag skulle vilja prata i alla fall någon dag i veckan, kanske säga god natt eller bara höra hur dagen varit. Jag har anpassat mig efter hans behov men känner att det inte är hållbart för mig längre att ha det så här. Jag skickade sms ikväll om vad jag känner samt att jag vill prata om det istället för att skriva. Jag tänkte även börja ringa honom för att JAG vill prata med honom, tänker inte låta bli bara för att han inte har ett stort behov av att prata när vi inte ses. Jag får se vad som händer imorgon, känner mig ganska nere just nu. Man måste anstränga sig i ett förhållande, mötas på halva vägen samt se till att den andre parten mår bra, just nu känner jag mig inte särskilt prioriterad.
  • Svar på tråden Jag känner mig ensam i vårt förhållande.
  • Anonym (Hej)

    Hej, 
    Det kan vara svårt med balansen i detta. Det är precis som du säger viktigt att båda hörsammar varandras behov och tillfredsller dem. Jag hoppas verkligen att han ska lyssna på dig. 

  • Anonym (5 SMS!)

    5 SMS på en dag är väl lite väl mycket? Om jag fick 5 st på en dag och det inte var jätteviktigt, hade jag blivit irriterad. SMS skickar man om man vill något och inte kan ringa av någon anledning. Svarar han inte när du ringer honom? Eller blir det bara ett kort samtal?

  • Anonym (Ensam och lite ledsen)
    Anonym (5 SMS!) skrev 2024-02-21 06:09:31 följande:

    5 SMS på en dag är väl lite väl mycket? Om jag fick 5 st på en dag och det inte var jätteviktigt, hade jag blivit irriterad. SMS skickar man om man vill något och inte kan ringa av någon anledning. Svarar han inte när du ringer honom? Eller blir det bara ett kort samtal?


    Är fem sms per dag mycket? Det är den enda kommunikation vi har. Vi bor ju inte ihop och träffas inte varje dag heller. Hur ska ett förhållande hållas vid liv om man inte har kontakt tänker du? Klart han skulle svara om jag ringer men han har uttryckt att han inte har behov av att prata i telefon så ofta. Dock har jag bestämt mig nu att om värt förhållande ska kunna utvecklas kommer jag ringa honom. Vårt senaste telefonsamtal var i början av januari.
  • Anonym (Inte bra)

    Jag och min tjej har samma problem. För min del behöver vi inte höras 5-10ggr/dag. Det blir inte äkta från min sida utan jag skriver tillbaka för att jag vet att hon uppskattar det.

    Själv är jag säker på oss, även om det går en dag utan att vi hörs. Hon får nästan panik och undrar om det är något. 

  • Anonym (Ensam och lite ledsen)
    Anonym (Inte bra) skrev 2024-02-21 07:34:01 följande:

    Jag och min tjej har samma problem. För min del behöver vi inte höras 5-10ggr/dag. Det blir inte äkta från min sida utan jag skriver tillbaka för att jag vet att hon uppskattar det.

    Själv är jag säker på oss, även om det går en dag utan att vi hörs. Hon får nästan panik och undrar om det är något. 


    Ni bor inte heller tillsammans förstår jag? Jag och min kille skriver om vardagen, om allt som ska fixas osv. Jag vill ju att vi är delaktiga i varandras liv även om vi inte bor ihop. Skulle du utan problem kunna låta bli att ha kontakt med din tjej på en hel dag? Och somna gott på kvällen om ni inte alls haft någon form av kontakt alls den dagen?
  • Anonym (Inte bra)
    Anonym (Ensam och lite ledsen) skrev 2024-02-21 07:37:11 följande:
    Ni bor inte heller tillsammans förstår jag? Jag och min kille skriver om vardagen, om allt som ska fixas osv. Jag vill ju att vi är delaktiga i varandras liv även om vi inte bor ihop. Skulle du utan problem kunna låta bli att ha kontakt med din tjej på en hel dag? Och somna gott på kvällen om ni inte alls haft någon form av kontakt alls den dagen?
    Nä, vi bor inte ihop. Gränsen går där någonstans. Jag skulle inte bry mig allt för mycket om det någon dag blev så att vi inte hörde av oss. Men efter det skulle jag nog börja undra.

    Men det är ingen risk att det hinner gå en hel dag. Min tjej har ett lite större behov av detta än jag. Men det funkar, man kan ju inte ligga på precis samma nivå i allt.
  • Anonym (Ensam och lite ledsen)
    Anonym (Inte bra) skrev 2024-02-21 07:53:45 följande:
    Nä, vi bor inte ihop. Gränsen går där någonstans. Jag skulle inte bry mig allt för mycket om det någon dag blev så att vi inte hörde av oss. Men efter det skulle jag nog börja undra.

    Men det är ingen risk att det hinner gå en hel dag. Min tjej har ett lite större behov av detta än jag. Men det funkar, man kan ju inte ligga på precis samma nivå i allt.
    Skönt att höra att det finns andra män som är som min. Kanske är det så att vi kvinnor har ett större behov av kommunikation än vad ni män har. 
  • Anonym (Ensam och lite ledsen)
    Anonym (Hej) skrev 2024-02-21 04:01:11 följande:

    Hej, 
    Det kan vara svårt med balansen i detta. Det är precis som du säger viktigt att båda hörsammar varandras behov och tillfredsller dem. Jag hoppas verkligen att han ska lyssna på dig. 


    Jag tänker att jag helt enkelt får rings honom då och då och inte vänta på att han ska höra av sig!
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Ensam och lite ledsen) skrev 2024-02-21 07:56:52 följande:
    Skönt att höra att det finns andra män som är som min. Kanske är det så att vi kvinnor har ett större behov av kommunikation än vad ni män har. 
    Jag tror inte mängden kommunikation har med kön att göra utan hur man är som person. Jag skulle bli tokig om det skulle messa/ringa flera gånger om dagen och jag är kvinna. Jag har haft kontakt med killar som ska messa från morgon till kväll och då funkar det inte. Ringa 2-3 gånger i veckan räcker bra och träffas varannan helg samt 1 kväll i veckan. Visst nåt mess ibland men det blir för mycket om det är alla dagar. Man kommunicerar om man har nåt viktigt att prata om och kanske 2 gånger i veckan bara för att höras. 
  • Anonym (Ensam och lite ledsen)
    Anonym (Emma) skrev 2024-02-21 09:45:50 följande:
    Jag tror inte mängden kommunikation har med kön att göra utan hur man är som person. Jag skulle bli tokig om det skulle messa/ringa flera gånger om dagen och jag är kvinna. Jag har haft kontakt med killar som ska messa från morgon till kväll och då funkar det inte. Ringa 2-3 gånger i veckan räcker bra och träffas varannan helg samt 1 kväll i veckan. Visst nåt mess ibland men det blir för mycket om det är alla dagar. Man kommunicerar om man har nåt viktigt att prata om och kanske 2 gånger i veckan bara för att höras. 
    Om man är seriös och vill ha ett långsiktigt förhållande måste man väl ändå investera tid i att utveckla förhållandet eller tänker jag fel? Vårt sista samtal var den 4 januari, ganska länge sedan. Jag hade mer än gärna pratat i telefon 2-3 gånger i veckan istället för sms. 
Svar på tråden Jag känner mig ensam i vårt förhållande.