• Anonym (00000)

    Konstigt

    Min pojkvän förbereder sig inför en bodybuilding tävling och han beteer sig väldigt konstigt mot mig. Jag vet att det är tufft men är det verkligen normalt att skita i sin flickvän på grund av det?

  • Svar på tråden Konstigt
  • Anonym (Bodybuilder)

    Man blir rätt knäpp och självisk ärligt talat mot slutet av en tävlingsföreberdelse noll energi noll sexlust och korkad då även hjärnan går på sparlåga.och allt handlar om kosten och träningen.
    Men bara för det kan man ju inte glömma av sin partner helt så prata med han om hur du känner och kanske planera in något mysigt tillsammans efter tävlingen ialla fall eller fundera på en kille med mer normal livsstil.

  • Anonym (00000)

    Bodybuilder: är du själv en tävlande bodybuilder? Jag förstår att det är jobbigt men så här knäpp har han aldrig varit mot mig så att jag känner mig bortglömd.

  • Anonym (Bodybuilder)

    Ja jag tävlar ibland och har några guld I bagaget  men kan gå rätt lång tid mellan,tävlingarna då frugan och barnen alltid kommer först, har alltid sett till ha lördagen fri så vi kan göra saker tillsammans...matlådor kan man alltid ha med sig.
    Som sagt prata med honom och fundera på hur du vill ha det man är 2 i ett förhållande.

  • Anonym (00000)
    Anonym (Bodybuilder) skrev 2024-02-21 17:16:24 följande:

    Ja jag tävlar ibland och har några guld I bagaget  men kan gå rätt lång tid mellan,tävlingarna då frugan och barnen alltid kommer först, har alltid sett till ha lördagen fri så vi kan göra saker tillsammans...matlådor kan man alltid ha med sig.
    Som sagt prata med honom och fundera på hur du vill ha det man är 2 i ett förhållande.


    Ja du har ju familj så förståeligt men får jag fråga hur du var i början på ert förhållande? Och får jag fråga hur sexlusten ser ut allmänt för en tävlande bodybuilder? När är sexlusten som störst? 
  • Anonym (Bodybuilder)
    Anonym (00000) skrev 2024-02-21 17:31:19 följande:
    Ja du har ju familj så förståeligt men får jag fråga hur du var i början på ert förhållande? Och får jag fråga hur sexlusten ser ut allmänt för en tävlande bodybuilder? När är sexlusten som störst? 
    I början var det ärligt talat mest jag som var den drivande hon var ganska så,tveksam av förklarliga skäl😁
    Sexdriften är överlag hög men folk är ju olika...är jju under dieten den dalar för att ialla fall för mig vara helt borta den sista månaden är en extrem belastning komma ner till 4-5% kroppsfett samtidigt som musklerna ska bibehållas kroppen går in i överlevnads mode och stänger ned det mesta blir riktigt trög även mentalt och kan göra rätt korkade misstag inte nyttigt nånstans egentligen men men.
  • Anonym (A)
    Anonym (Bodybuilder) skrev 2024-02-21 17:16:24 följande:

    Ja jag tävlar ibland och har några guld I bagaget  men kan gå rätt lång tid mellan,tävlingarna då frugan och barnen alltid kommer först, har alltid sett till ha lördagen fri så vi kan göra saker tillsammans...matlådor kan man alltid ha med sig.
    Som sagt prata med honom och fundera på hur du vill ha det man är 2 i ett förhållande.


    +1
  • Anonym (00000)

    Bodybuilder: Tack för svar, uppskattas. Ja folk är ju givetvis olika men tänkte om just sexdriften och beteendet allmänt ser annorlundare ut hos en som håller på med bidybuilding.

  • Anonym (Lisa)
    Anonym (00000) skrev 2024-02-21 11:39:14 följande:
    Konstigt

    Min pojkvän förbereder sig inför en bodybuilding tävling och han beteer sig väldigt konstigt mot mig. Jag vet att det är tufft men är det verkligen normalt att skita i sin flickvän på grund av det?


    Tar han anabola steroider?
    Isåfall är det inte konstigt om han beter sig annorlunda, då det inte bara påverkar en person fysiskt utan även psykiskt..

    Men även utan anabola så beter man sig nog LITE annorlunda innan en tävling.
    Speciellt innan en bodyduilding tävling där man ska deffa och bulka (bygga muskler) osv.
    Så tränar han extra mycket nu, samtidigt som han äter en "extrem" kost för att deffa/bulka  kan bara det påverkar psyket.

    Sen blir man väldigt fokuserad på sin träning innan man ska tävla..
    Jag har inte tävlat i Bodybuilding, men i andra sporter och då har jag blivit extra  fokuserat på tävlingen, iaf veckan/veckorna innan själva tävlingen..

    Jag har ju inte ändrat personlighet bara blivit mer fokuserad innan tävling, men å andra sidan så ändrar jag inte någonting på min kost bara för att jag ska tävla..
    Men jag kan tänka mig att psyket påverkas av en kostförändring där man tex drar ner/slutar med socker o dylikt.och samtidigt tränar mer.

    Du får nog acceptera att du inte står i centrum just innan han ska tävla..
    Med det sagt så menar jag inte att det är ok om han då beter sig som ett svin och/eller helt skiter i dig för det låter ju inte helt ok.

    .
  • Anonym (00000)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-02-21 18:25:55 följande:
    Tar han anabola steroider?
    Isåfall är det inte konstigt om han beter sig annorlunda, då det inte bara påverkar en person fysiskt utan även psykiskt..

    Men även utan anabola så beter man sig nog LITE annorlunda innan en tävling.
    Speciellt innan en bodyduilding tävling där man ska deffa och bulka (bygga muskler) osv.
    Så tränar han extra mycket nu, samtidigt som han äter en "extrem" kost för att deffa/bulka  kan bara det påverkar psyket.

    Sen blir man väldigt fokuserad på sin träning innan man ska tävla..
    Jag har inte tävlat i Bodybuilding, men i andra sporter och då har jag blivit extra  fokuserat på tävlingen, iaf veckan/veckorna innan själva tävlingen..

    Jag har ju inte ändrat personlighet bara blivit mer fokuserad innan tävling, men å andra sidan så ändrar jag inte någonting på min kost bara för att jag ska tävla..
    Men jag kan tänka mig att psyket påverkas av en kostförändring där man tex drar ner/slutar med socker o dylikt.och samtidigt tränar mer.

    Du får nog acceptera att du inte står i centrum just innan han ska tävla..
    Med det sagt så menar jag inte att det är ok om han då beter sig som ett svin och/eller helt skiter i dig för det låter ju inte helt ok.

    .
    Tack för svar. Poängen är att han struntar i mig mesta dels av tiden.. känner mig bortglömd.
  • Överste Senap
    Anonym (00000) skrev 2024-02-21 18:29:28 följande:
    Tack för svar. Poängen är att han struntar i mig mesta dels av tiden.. känner mig bortglömd.
    Det är ditt val att vara tillsammans med honom och du har i alla trådar fått frågan varför du prioriterar honom trots detta och vi får aldrig några bra svar. Utan det enda som händer är att du återkommer med samma frågor om och om igen.
  • Anonym (00000)
    Överste Senap skrev 2024-02-21 18:34:26 följande:
    Det är ditt val att vara tillsammans med honom och du har i alla trådar fått frågan varför du prioriterar honom trots detta och vi får aldrig några bra svar. Utan det enda som händer är att du återkommer med samma frågor om och om igen.
    Har du inget att komma med som handlar om denna tråd så behöver du inte svara. Jag har rätt att uttrycka min oro då det är som värst nu. Jag gillar honom och vill försöka förstå trots att det är svårt.
  • Anonym (Har tävlat)

    Innan en tävling går man in i sin egna värld. Man behöver göra det om man ska vara framgångsrik.

    Om du vill vara ihop med en bodybuilder så måste du acceptera detta. Det är inte dig det handlar om, det är han.

  • Anonym (00000)
    Anonym (Har tävlat) skrev 2024-02-21 19:00:23 följande:

    Innan en tävling går man in i sin egna värld. Man behöver göra det om man ska vara framgångsrik.

    Om du vill vara ihop med en bodybuilder så måste du acceptera detta. Det är inte dig det handlar om, det är han.


    Tack för svar. Försöker förstå.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (00000) skrev 2024-02-21 18:29:28 följande:
    Tack för svar. Poängen är att han struntar i mig mesta dels av tiden.. känner mig bortglömd.
    Du menar att han struntar i dig mestadels innan han ska tävla, eller alltid?

    Om han "bara" struntar i dig innan tävling så får du väl acceptera det.eller "göra slut" och bli tillsammans med någon som INTE har ngr egna drömmar och inte kommer vilja tävla.

    Visste du inte från början att han tränade o tävlade (eller ville tävla) i bodybuilding eller?

    Hade inte inte min man accepterat att jag fokuserade på min träning innan en tävling så hade jag inte fortsatt att vara gift med honom.
    Det är en stor del av mig och jag skulle blivit jätte besviken om min man hade börjat gnälla om att han inte fick tillräcklig uppmärksamhet innan mina tävlingar..
    Han har iofs egna intressen som han ägnar sig mer åt under den tiden.

    Som tur är så stöttar han mig istället för att klaga på att jag lägger för mycket tid på mina största intressen innan tävlingarna.

    Och jag stöttar honom när det gäller hans intressen..även om jag inte är ett dugg intresserad egentligen av gamla bilar o dragracing-tävlingar 😂 
    Men jag tycker bara det är bra att man har olika intressen som man stöttar varandra i..

    Så det bästa vore väl om du själv skaffade dig ett eget intresse som du kan fokusera på- spec under den tiden som din kille fokuserar på sitt intresse.
    Vad säger du om det då? 
    Det måst ju inte vara en sport, utan det kan ju vara vad som helst som du är intresserad av egentligen..
    .
  • Anonym (00000)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-02-21 19:10:46 följande:
    Du menar att han struntar i dig mestadels innan han ska tävla, eller alltid?

    Om han "bara" struntar i dig innan tävling så får du väl acceptera det.eller "göra slut" och bli tillsammans med någon som INTE har ngr egna drömmar och inte kommer vilja tävla.

    Visste du inte från början att han tränade o tävlade (eller ville tävla) i bodybuilding eller?

    Hade inte inte min man accepterat att jag fokuserade på min träning innan en tävling så hade jag inte fortsatt att vara gift med honom.
    Det är en stor del av mig och jag skulle blivit jätte besviken om min man hade börjat gnälla om att han inte fick tillräcklig uppmärksamhet innan mina tävlingar..
    Han har iofs egna intressen som han ägnar sig mer åt under den tiden.

    Som tur är så stöttar han mig istället för att klaga på att jag lägger för mycket tid på mina största intressen innan tävlingarna.

    Och jag stöttar honom när det gäller hans intressen..även om jag inte är ett dugg intresserad egentligen av gamla bilar o dragracing-tävlingar 😂 
    Men jag tycker bara det är bra att man har olika intressen som man stöttar varandra i..

    Så det bästa vore väl om du själv skaffade dig ett eget intresse som du kan fokusera på- spec under den tiden som din kille fokuserar på sitt intresse.
    Vad säger du om det då? 
    Det måst ju inte vara en sport, utan det kan ju vara vad som helst som du är intresserad av egentligen..
    .
    Nu innan tävlingen. Jag respekterar hans yrkesval och tävling, inte det utan att jag känner mig helt bortglömd, går inte att förklara. Jag har redan intressen och är väldigt driven själv.
    Någon frågade om steroider. Vet inte om han tar det men börjar undra.
Svar på tråden Konstigt