• Anonym (Förvirrad tjej)

    Kär i min kompis

    Hej! Jag behöver råd. Nu är det så att jag har gått och blivit kär i min kompis, vi träffas inte så ofta, pga avstånd, och det händer såklart att jag tänker på henne ibland när vi inte ses, men då är det hanterbart. Däremot när vi träffas kommer känslorna fram och jag har väldigt svårt att kontrollera det. Hon lägger ibland hintar som kan tyda på att hon är bisexuell, men aldrig erkänt det och inte något som naturligt kommer på tal i vår relation. Jag vill ju såklart inte förstöra något i vår vänskapsrelation men känns som att både berätta och inte berätta sätter käppar i hjulet. Någon som varit med om liknande eller har tips? Jag försöker aktivt träffa andra men blir alltid att jag i huvudet jämför de med henne omedvetet.

  • Svar på tråden Kär i min kompis
  • Smulis0202

    Ja tyvärr är det ju inte mycket du kan göra att styra vad man tycker och känner är omöjigt. D du kan göra är att ta avstånd ett tag efter som ni ändå nt ses ofta och verkligen känna efter. Saknar jag henne för att vi är vänner eller för att jag älskar henne? Om du vågar berätta finns chans att ni int är vänner mer, skulle du ha lättare att gå vidare isåfall? Även ens bästa vän är inte alltid bra för än

  • Anonym (Förvirrad tjej)
    Smulis0202 skrev 2024-02-22 16:23:55 följande:

    Ja tyvärr är det ju inte mycket du kan göra att styra vad man tycker och känner är omöjigt. D du kan göra är att ta avstånd ett tag efter som ni ändå nt ses ofta och verkligen känna efter. Saknar jag henne för att vi är vänner eller för att jag älskar henne? Om du vågar berätta finns chans att ni int är vänner mer, skulle du ha lättare att gå vidare isåfall? Även ens bästa vän är inte alltid bra för än


    Har försökt ta avstånd, slutar alltid med att jag som sagt jämför alla jag träffar med henne. Har aldrig träffat en mer underbar människa än henne, vi har alltid väldigt roligt ihop och hon stöttar mig igenom allt. Vi delar intressen och har alltid något nytt att prata om. Jag vet att jag älskar henne och när jag kommer på mig själv att sitta och tänka på henne är det för att jag saknar hennes närhet. Det jag dock är orolig för är att vi har väldigt många gemensamma vänner som jag skulle tappa ifall jag inte är med henne längre, då har jag ingen kvar.
Svar på tråden Kär i min kompis