• Peter1975

Problem med dejting

Hej! Jag är en man som uppskattar humor och trivs oftast i mitt eget sällskap men ibland sköljer känslan av ensamhet över mig och mitt dejtingliv de senaste två åren jag har vart singel har inte vart lyckade. Jag kan berätta om min senaste dejt. 

Förra helgen så fixade min kollega ihop mig med hennes bekant som är i samma ålder som mig, bor inte för långt ifrån samt har barn, precis som mig. So far so good. Vi började med att äta ute och beställde in varsin måltid. Vi hade det trevligt och jag skojade mycket, jag drog några gamla klassiker. När stämningen var som bäst så tänkte jag liva upp det lite grann så jag ursäktade mig och uppsökte herrarnas. Jag ville skoja till det så jag smed lite planer där inne på toan och medan jag kollade mig i spegeln fick jag idén im qtr platta till mitt hår så jag blötte ned det så det blev dyngsurt och sen strök jag ned luggen så den blev platt och nästan gick ned över ögonen. Jag stoppade in skjortan och drog upp byxorna så jag såg ut som en annan person. Jag smög sen bakom henne och när jag var några cm ifrån så stirrade jag bara och gapade, precis som man gör när man tycker någon är jättesnygg. Min tanke var att jag skulle flörta och sen skulle jag gå tillbaks in för att byta karaktär och sen då på skoj säga att "ingen raggar på min tjej!" Och leta reda på personen (som då var jag själv vilket var uppenbart och roligt löjligt liksom) men problemet är att jag aldrig hann komma dit. När hon vände sig om så skrek hon till rätt högt och jag kom av mig lite vilket är störande. Jag satte mig ned igen och förklarade men hon verkade inte förstå mitt skämt. Resten av middagen var inte lika trevlig och hon skrattade inte längre åt mina skämt i samma utsträckning. Vi avrundade kvällen rätt tidigt för hennes barn vart sjuk så jag erbjöd mig att betala 70 % iallafall. Jag lade fram 300 kr i kontanter så fick hon ta resten på kortet. Tycker inte det är mer än rätt att jag betalar lite extra. 

Hon var fin och så och jag har frågat om hon vill gå på en till dejt men inte fått något svar än. Ska jag fråga min kollega om hon kan bjuda ut henne igen så att man går via den vägen? Det enda jag är osäker på är om hon har humor. Det är viktigt att man skrattar tycker jag sen vet jag inte varför hon skrek till men jag kan ju försöka ha en inövad plan nästa gång, jag är lite väl spontan ibland. 

Lycka till allihopa med att hitta kärleken där ute! Tips och tankar mottages gärna!

• Svar på tråden Problem med dejting
  • Anonym

Om du jämför historien i trådstarten med hur du föreställer dig att någon annan skulle agera på en dejt - kan du se detta hända?
    Om du får tänka dig vem som helst som inte är tagen ur en amerikansk romantisk komedi, hade du då antagit att denne skulle köra en sån grej på en första dejt?
    Finns det något som helst normalt i det, om du jämför med andra?

• Anonym (Jösses)
    Peter1975 skrev 2024-02-25 00:43:06 följande:
    Oj, okej. Ja, alla gillar ju inte när man bjuder på sig själv men så du tror att det var det som var problemet ? Att de två kvinnorna inte ville ha en man som bjuder på sig själv?
    För mig handlar bjuda på sig själv att man visar sig sårbar för någon annan person, berätta något pinsamt om sig själv. och inte genom att spexa. 
  • Peter1975
    Anonym skrev 2024-02-25 00:47:59 följande:

Om du jämför historien i trådstarten med hur du föreställer dig att någon annan skulle agera på en dejt - kan du se detta hända?
    Om du får tänka dig vem som helst som inte är tagen ur en amerikansk romantisk komedi, hade du då antagit att denne skulle köra en sån grej på en första dejt?
    Finns det något som helst normalt i det, om du jämför med andra?

Jag är tacksam för feedback men känner väl kanske att du överdriver lite grann. Och ja. Dejten var ju bra sen var set synd att hon skrek så jag kom av mig men om du tar min bowlingdejt så var ju den klockren. Men det kanske inte var någonting jag gjorde fel där utan antingen har hon svårt att bjuda på sig själv eller så var det som så att hon faktiskt hade mycket på jobbet. Spelar ändå ingen roll nu för hon var inte så snygg och nu är det försent att ändra sig men man vill ju ändå veta 
  • felicityporter

Snyggt försök, trodde dig nästan tills du nämnde 70% av notan och andra historien där du beskrev hur du hela tiden delade din öl med dejten för att inte vara snål. 😆

• Peter1975
    Anonym (Jösses) skrev 2024-02-25 00:53:14 följande:
    För mig handlar bjuda på sig själv att man visar sig sårbar för någon annan person, berätta något pinsamt om sig själv. och inte genom att spexa. 
    Jag har jättemånga pinsamma historier som jag brukar berätta :) nu tror jag inte att jag berättade det på dessa två dejter men jag är inte blyg när det kommer till att berätta att jag "trust a fart" ibland... det vill säga att det kommer både det ena och det andra i kalsongen ;) eller de gångerna jag har vart i affären och pruttat på varorna för att det ska ta bort lukt och ljud. Jag bjuder på dessa då jag inte är personen som skäms hehe.
  • Peter1975
    felicityporter skrev 2024-02-25 00:57:14 följande:

Snyggt försök, trodde dig nästan tills du nämnde 70% av notan och andra historien där du beskrev hur du hela tiden delade din öl med dejten för att inte vara snål. 😆

Hej! Det är viktigt för mig att vara generös :) det är inget påhitt utan det tycker jag fler män ska göra. Mvh 
  • Anonym
    Peter1975 skrev 2024-02-25 00:55:19 följande:
    Jag är tacksam för feedback men känner väl kanske att du överdriver lite grann. Och ja. Dejten var ju bra sen var set synd att hon skrek så jag kom av mig men om du tar min bowlingdejt så var ju den klockren. Men det kanske inte var någonting jag gjorde fel där utan antingen har hon svårt att bjuda på sig själv eller så var det som så att hon faktiskt hade mycket på jobbet. Spelar ändå ingen roll nu för hon var inte så snygg och nu är det försent att ändra sig men man vill ju ändå veta 
    Vad överdriver jag? Jag har inte påstått, berättat eller beskrivit någonting? Vad kan jag ha överdrivit? Hela mitt inlägg var i frågeform.

Jag frågade om du kan tänka dig att någon annan verklig person skulle göra som du gjorde på en första dejt. På det svarade du klart och tydligt ingenting.
    Kan du se framför dig hur någon annan gör samma sak och att det faller i god jord?
  • Anonym
    Peter1975 skrev 2024-02-25 00:59:22 följande:
    Jag har jättemånga pinsamma historier som jag brukar berätta :) nu tror jag inte att jag berättade det på dessa två dejter men jag är inte blyg när det kommer till att berätta att jag "trust a fart" ibland... det vill säga att det kommer både det ena och det andra i kalsongen ;) eller de gångerna jag har vart i affären och pruttat på varorna för att det ska ta bort lukt och ljud. Jag bjuder på dessa då jag inte är personen som skäms hehe.
    Jag gick faktiskt på det fram till det citerade inlägget. Jag får erkänna.
    Skämmigt.

Ovanligt snyggt, faktiskt. Jag brukar inte gå på trollande men detta måste jag berömma.
  • Peter1975
    Anonym skrev 2024-02-25 01:01:12 följande:
    Vad överdriver jag? Jag har inte påstått, berättat eller beskrivit någonting? Vad kan jag ha överdrivit? Hela mitt inlägg var i frågeform.

Jag frågade om du kan tänka dig att någon annan verklig person skulle göra som du gjorde på en första dejt. På det svarade du klart och tydligt ingenting.
    Kan du se framför dig hur någon annan gör samma sak och att det faller i god jord?
    Hej du behöver inte bli arg. Jag menade bara att det är väl självklart att jag inte är den enda som bjuder på mig själv på dejter. Sen förstår jag att du inte såg sammanhanget och det är svårt att formulera sig i text men det var en bra dejt. Du får gärna läsa min andra dejt också så förstår du hur jag funkar som person. Jag är dock tacksam för tips även om jag mot dig måste vara lite hård mot och säga som det är, att du kommer med ofakta. 
  • Mimosa86

Åh jösses.

ja du är för mycket. Skala ner. Du kan ta fram sidorna när ni lärt känna varandra.

jag hade skämts ihjäl om jag var på en dejt och killen betedde sig så in public. 

Du behöver inte vara en pajas för att folk ska gilla dig. Lita på att du duger utan att behöva skoja till det hela tiden.

Svar på tråden Problem med dejting