• Anonym (T.F 76)

    Blir hotad med att min parter ska flytta

    Behöver skriva av mig då jag är nedstämd och orken börjar ta slut :-/ . Bor ihop med en man sedan 11 år tillbaka , jag har en dotter sedan innan som nu är 15 år och en familjehemsplacerade på11 år 
    För en månad hotade han att lämna mig , han kom inrusande asförbannad över att min dotter inte varit ute med hunden , när jag säger det var inte hennes ansvarsområde utan 11 åringens så blir han ännu argare och säger att jag alltid ska försvara min dotter . Han rusar ut genom dörren slår av mig på hitta och kommer sedan hem efter tre timmar och vill inte prata om situationen. 
    Efter två veckor när jag tänkte att nu lugnar det ner sig så har vi en diskussion och när jag säger emot så säger han : Det jag sade för två veckor sedan gäller fortfarande !!!. 
     Min dotter spelar fotboll och jag skjutsar och är med på matcher men min man har talat om för mig att min dotters fotboll tar alldeles för mycket tid ifrån familjelivet, då lär tilläggas att han nästan aldrig ser henne spela , eller skjutsar till träningar. Jag gillar också att titta på idrott och för ca 2 månader sedan fick jag höra av min man att idrott är det tråkigaste som finns :-/ . Eftersom vi har två tvn så kollar jag på sport i ett annat rum så han får kolla på vad  han vill . Men nu får jag höra : - Jaha är det här vår liv nu att du sitter i ett rum och jag i ett annat rum  ? Vad jag än kompenserar med så gör jag fel :-/ 
    Jag märker att min dotter känner av vilket humör min man är på ? Hon frågar också vilket humör är han på idag. ? Snart kommer hotet att han ska lämna igen 😳
  • Svar på tråden Blir hotad med att min parter ska flytta
  • Anonym (Juni)

    Har han alltid varit så här eller har det kommit succesivt? 

    Hur mår han? Hur är det med hans jobb? Familjemedlemmar (inte bara er familj). Orkar han med 11-åringen? Det kan ju vara tufft nog att ha ett extra barn som inte är ens egna tänker jag. 

    Med det sagt inte att han gör rätt på något sätt men att det kanske är värt att nysta i hur han mår och se om man kan hitta något som inte är okej. Det behöver det inte vara, det kan vara så att han inte trivs i er familj/förhållande/bostad osv. Kanske ska ni gå skillda vägar eller söka famijleterapi. 

    För övrigt så är jag också sportmamma så jag förstår dig fullkomligt när det gäller dottern och fotboll. Det är viktigt för dottern och det kommer inte vara så många år till. 

  • Anonym (Ebba)

    Känns som den bästa lösningen, tycker jag. Vad ser du hos honom.

  • Anonym (Ja)

    Det enda man ska göra i det läget är att 100 % stötta det han säger, och mer än så! Man ska 100 % BARA avsluta relationen och gå isär, omgående! Man säger inte såna saker i en relation om man inte menar det!

  • Anonym (dina)
    Anonym (T.F 76) skrev 2024-02-26 22:27:59 följande:
    Blir hotad med att min parter ska flytta
    Behöver skriva av mig då jag är nedstämd och orken börjar ta slut :-/ . Bor ihop med en man sedan 11 år tillbaka , jag har en dotter sedan innan som nu är 15 år och en familjehemsplacerade på11 år 
    För en månad hotade han att lämna mig , han kom inrusande asförbannad över att min dotter inte varit ute med hunden , när jag säger det var inte hennes ansvarsområde utan 11 åringens så blir han ännu argare och säger att jag alltid ska försvara min dotter . Han rusar ut genom dörren slår av mig på hitta och kommer sedan hem efter tre timmar och vill inte prata om situationen. 
    Efter två veckor när jag tänkte att nu lugnar det ner sig så har vi en diskussion och när jag säger emot så säger han : Det jag sade för två veckor sedan gäller fortfarande !!!. 
     Min dotter spelar fotboll och jag skjutsar och är med på matcher men min man har talat om för mig att min dotters fotboll tar alldeles för mycket tid ifrån familjelivet, då lär tilläggas att han nästan aldrig ser henne spela , eller skjutsar till träningar. Jag gillar också att titta på idrott och för ca 2 månader sedan fick jag höra av min man att idrott är det tråkigaste som finns :-/ . Eftersom vi har två tvn så kollar jag på sport i ett annat rum så han får kolla på vad  han vill . Men nu får jag höra : - Jaha är det här vår liv nu att du sitter i ett rum och jag i ett annat rum  ? Vad jag än kompenserar med så gör jag fel :-/ 
    Jag märker att min dotter känner av vilket humör min man är på ? Hon frågar också vilket humör är han på idag. ? Snart kommer hotet att han ska lämna igen 😳
    Som du beskriver livet med honom så är det väl inget hot om han flyttar? Fråga istället när han tänker flytta. Och så börjar du planera för ditt eget liv, i lugn och ro med dina barn. 
  • FiaLisannnN

    Du ska lämna idioten och fly med din kvarvarande dotter. Eller vill du att även hon ska bli familjehemsplacerad? Du bör även söka hjälp för det är alldeles uppenbart att du dras till fel sort män.

  • Dexter dot com

    Om du vill fortsätta bo ihop med honom behöver ni ju sätta er ner och reda ut vad som får honom att må så dåligt och vad ni kan göra åt saken. Annars får du ju börja planera för att separera och ta diskussionen om hur ni löser det på bästa sätt.

  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (T.F 76) skrev 2024-02-26 22:27:59 följande:
    Blir hotad med att min parter ska flytta
    Behöver skriva av mig då jag är nedstämd och orken börjar ta slut :-/ . Bor ihop med en man sedan 11 år tillbaka , jag har en dotter sedan innan som nu är 15 år och en familjehemsplacerade på11 år 
    För en månad hotade han att lämna mig , han kom inrusande asförbannad över att min dotter inte varit ute med hunden , när jag säger det var inte hennes ansvarsområde utan 11 åringens så blir han ännu argare och säger att jag alltid ska försvara min dotter . Han rusar ut genom dörren slår av mig på hitta och kommer sedan hem efter tre timmar och vill inte prata om situationen. 
    Efter två veckor när jag tänkte att nu lugnar det ner sig så har vi en diskussion och när jag säger emot så säger han : Det jag sade för två veckor sedan gäller fortfarande !!!. 
     Min dotter spelar fotboll och jag skjutsar och är med på matcher men min man har talat om för mig att min dotters fotboll tar alldeles för mycket tid ifrån familjelivet, då lär tilläggas att han nästan aldrig ser henne spela , eller skjutsar till träningar. Jag gillar också att titta på idrott och för ca 2 månader sedan fick jag höra av min man att idrott är det tråkigaste som finns :-/ . Eftersom vi har två tvn så kollar jag på sport i ett annat rum så han får kolla på vad  han vill . Men nu får jag höra : - Jaha är det här vår liv nu att du sitter i ett rum och jag i ett annat rum  ? Vad jag än kompenserar med så gör jag fel :-/ 
    Jag märker att min dotter känner av vilket humör min man är på ? Hon frågar också vilket humör är han på idag. ? Snart kommer hotet att han ska lämna igen 😳
    Har han varit på det här viset länge eller har det blivit så här illa plötsligt?

    Om det är en plötslig förändring så kan det vara hans sätt att påvisa att han är ute efter att separera. En del gör så medvetet eller omedvetet när det inte orkar prata och diskutera om en alternativ framtid och att de vill lämna relationen.

    Jag tycker att du ska säga till honom att du vill prata om er framtid. Fråga honom om det är en separation han vill ha. Kolla med honom om han har någon annan. Om han älskar dig och vill fortsätta att ha en relation, får ni diskutera hur ni kan göra för att förbättra er tillvaro tillsammans.
Svar på tråden Blir hotad med att min parter ska flytta