Anonym (XXX) skrev 2024-03-13 05:51:03 följande:
Du vet ju inte vad följden av ditt "goda råd" skulle bli - och du skiter i det också. Du KÄNNER ju inte personerna som skriver här, eller deras partners, och du känner inte till andra omständigheter i deras liv.
Tänk om TS' karl skulle slå ihjäl henne! Tänk om han skulle göra en "familjetragedi" (om det finns barn också, det vet vi ju inte). D.v.s. döda TS, barnen och sig själv. Skulle du må bra då - om vi leker med tanken att t.ex. en syster eller väninna till TS skulle komma hit till tråden och berätta om det? "Hon gjorde som du sa, och nu är hon död - och hennes tvååring också."
Eller mindre dramatiskt men tillräckligt allvarligt: om det skulle vara så att TS' karl äger bostaden ensam, och han bara skulle slänga ut henne på gatan fast hon inte har någonstans att ta vägen? Eller ringa till hennes arbetsgivare och prata någon skit, för att hämnas?
Men du verkar hata alla otrogna - förmodligen på grund av något du själv varit med om - så mycket att de här konsekvenserna är likgiltiga för dig.
Om mannen varit så aggressiv att hon fruktar för sitt liv, så tror jag inte att hon vågat vara otrogen alls. Det spelar ingen roll om det är långt borta eller för mycket alkohol. Kvinnor som lever i den typen av relation håller sig långt ifrån vad som ens skulle kunna misstolkas.
Jag hatar ingen, otrogen eller ej, men det för med sig så mycket problem. Tänk dig att dom vill gifta sig. I ett bröllopstal så säger den nyblivna maken: - Sen vi möttes har jag inte ens tittat åt en annan kvinna och jag vet att du känner detsamma för mig.
Hur kul blir det att sitta där och tänka på att hon faktiskt har legat med en annan under deras tid ihop.
Jag tänker inte bara på mannen i fråga. Hemskt att aldrig kunna vara helt trygg i att det inte finns några hemligheter som kan komma fram. Jobbigt att bli nervös om det ringer ett hemligt nummer till honom på en konstig tid eller om han är på dåligt humör eller är ledsen och hennes första tanke och oro ska vara ifall han fått veta något. Sen om hon verkligen älskar honom och ser ett liv tillsammans med honom så förstör det så otroligt många tillfällen som bara skulle vara fina, men som nu blandas med skuldkänslor.
Jag kan bara utgå från mig själv och om min flickvän hade haft ett "ONS" och var genuint ledsen för det, samt respekterade mig så pass mycket att hon tog risken för uppbrott därför att hon inte vill ljuga för mig, så skulle hon iallafall ha min respekt och även en hel del tillit. Självklart skulle jag bli förkrossad och säkert skulle det bli en jobbig tid, men jag skulle känna att hon var värd att kämpa för. Att däremot få reda på det efter 10 år eller via omvägar, så skulle det kännas som att hela den tiden tillsammans bara vore en stor lögn och jag skulle tvivla både på hennes ärlighet och kärlek.
Om hennes samvete blir för tungt om ett år? Då är det lite för sent att berätta och om hon anförtror sig åt vänner i den frågan så är det ganska förnedrande för honom. Att umgås med människor där alla andra vet sanningen, men inte han!?
Jag dömer som sagt ingen och det finns inga vinnare i detta oavsett om hon berättar eller inte. Jag tänker bara att hon har chansen nu att slippa ätas upp av en så pass allvarlig lögn.
Jag hoppas på det bästa för alla inblandade!