Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Ångrar min otrohet

Anonym (typ så) skrev 2024-03-21 12:09:01 följande:
    Ja det är väl ingen nyhet att du anser att knulla runt bakom ryggen på sin partner och sen undanhålla det för att kunna äta kakan och ha den kvar är petitesser men allt annat jätte jättegrovt. // Drömmer
    Det är väl upp till var och en vad man känner är värst. Inget som du bestämmer.
  • Anonym (J)
    Anonym (J) skrev 2024-03-21 13:09:03 följande:
    Det är väl upp till var och en vad man känner är värst. Inget som du bestämmer.
    Åh herregud varför en minustumme på denna...folk är inte kloka. Om signaturen XXX skulle anse det är det värsta sveket om hennes man fifflar med ekonomi eller annat bakom ryggen så varför ska någon annan lägga sig i det och underkänna det? Det kan ju ingen annan än hon bestämma!
  • Anonym (J)

Jag skrev inte att det går ihop på det sättet, lär dig läsa. Det var du som påstår saker om vad som är värst. Och det är faktiskt inte upp till dig att bestämma.

Anonym (typ så) skrev 2024-03-21 15:01:07 följande:
    Ja och det borde väl då rimligtvis även gälla den som blir bedragen att själv få avgöra vad hen tycker om sin partners otrohet?

Men det tycker ju vissa i denna tråd att det helt ok att förneka personen. Så hur fan få det det att gå ihop med att som du så fint påpekar att "det är upp till alla att själv avgöra vad som är värst"?

Får den som blir bedragen en chans att avgöra det när man mörkar sanningen för personen?

Och hur fan kan man sitta och påstå att man "bara besparar personen lidande" när man totalt skiter i att låta personen själv få avgöra vad hen tycker är värst?
  • Anonym (J)
    Anonym (typ så) skrev 2024-03-21 16:14:22 följande:
    Eller så kan du sluta slingra dig med en massa skitsnack och svara på frågan istället... om det nu är så jäkla viktigt för dig att det är upp till var och en själv att få bestämma, varför gäller inte det även den som blir bedragen?

Hela diskussionen handlar ju trotts allt om den som blir bedragen ska eller inte ska få chansen att själv få bestämma vad den tycker om sin partners otrohet.
    Jag skrev inte att det inte gäller den bedragna så återigen lär dig läsa.
  • Anonym (J)
    Anonym (typ så) skrev 2024-03-21 18:33:50 följande:
    Du menar dina vanliga generaliseringar om att ljuga om att man tagit den sista pralinen i godislådan och ljuga om att man knullat kollegan i två år är samma sak? Det är som vanligt när det gäller dig rent skitsnack för lång ifrån alla människor springer runt och bedrar sin partner.

Däremot vill ju falska och egoistiska människor gärna TRO att alla är lika falska och egoistiska som dem för att normalisera sin falskhet och egoism och du verkar ju inte vara något undantag.
    Du ser ju själv, du försöker bestämma vad som ska vara viktigast. Du svarade inte ens på hans fråga om du har ljugit för någon. Vilket alltså gäller att denna någon annan än du ska bestämma vad som är viktigt för den, du ska inte avgöra det, inget som du bestämmer. Ändå försöker du hela tiden vara den som ska bestämma vad som är viktigt.
  • Anonym (J)
    Anonym (typ så) skrev 2024-03-22 15:12:05 följande:
    Ok, så hur har du tänkt dig att den bedragne ska kunna få välja vad hen tycker om sin partners otrohet om det undanhålls för personen?
    Jag har inte tänkt någonting om det? Skrev jag det eller?
  • Anonym (J)
    Anonym (typ så) skrev 2024-03-22 15:16:20 följande:
    Att inte hålla med andras åsikter och argument är inte att försöka bestämma. Det kallas för att argumentera.

Att dra på sig offerkoftan och hävda att andra försöker bestämma över dig när de inte håller med dig är väldigt barnsligt. Du får tycka vad du vill men du kan inte förvänta dig att andra ska hålla med dig i allt, inte ens om du blir jätte jätte ledsen över det.
    Håller med i vad? Vad håller du inte med vem om?

Vem försöker bestämma över mig? Jag skrev inte det. Du läser väldigt dåligt. 
  • Anonym (J)
    Anonym (Jag vet, men ingen annan) skrev 2024-04-05 09:49:29 följande:
    Jag förstår nog inte riktigt?
    Men menar du att om jag låter bli att svara på ett off topic inlägg så förvandlas det inlägget plötsligt till On topic?

Jag har inget problem att utan omsvep erkänna att jag varit off topic i mina svar på vissa inlägg.
    Men jag kan utge ett löfte att inte vara off om den som skriver först håller sig on topic, för då blir mitt svar på inlägget självfallet on topic.
    Tror du att du kan få samma löfte från de andra medlemmarna?

Det är andra som försöker bortförklara och försvara att de på något sätt skulle ha gjort rätt när de har varit OT. Jag avstår från sådana pinsamma bortförklaringar.

Även du finner anledning skriva här och påpekar att mina svar varit fel (i o m detta väljer du själv gå off topic...) medan du har valt att inte skriva något till andra som varit helt off topic i sina inlägg.
    Jag förstår det så att ditt ensidiga val präglas av att du inte gillar det jag skriver, medan du gillar det de skriver som går helt off topic.
    Och därför tar du ställning och du väljer att ensidigt kritisera just mig.

Låt oss alla respektera TS, trådstarten och ämnet.
    I så fall lovar jag också att göra det.
    Precis som hon tjatar om att vissa inte svarar på frågor, men de som skriver inlägg hon gillar bryr hon sig inte om de inte svarat på någon fråga
  • Anonym (J)
    molly50 skrev 2024-04-05 12:05:08 följande:
    Jag svarade bara den jag såg anklaga andra för att gå OT. Så enkelt är det.
    För övrigt så ,om du läser mina meddelanden, så ser du att även jag har haft diskussioner med de personer du åsyftar.
    Och våra åsikter har inte alltid varit överensstämmande.
    Så vilka personer åsyftar jag, du som tydligen vet?
  • Anonym (J)
    molly50 skrev 2024-04-05 13:04:27 följande:
    Ja,det kanske du kan förklara eftersom det var du som skrev att jag inte bryr mig om inlägg jag gillar?
    Jag antar bara att du syftar på de personer här i tråden som är emot otrohet.
    Så skrev jag inte alls du får nog läsa igen. Varför ska jag förklara nåt för dig när du redan bestämt vilka jag åsyftar? Svårt att ha en vettig diskussion med dig, som vanligt.
  • Anonym (J)
    molly50 skrev 2024-04-05 13:19:51 följande:
    Förklara då vad du menar med det du skrev i inlägg #314.
    Där du citerade en person som svarade mig.
    Om det inte var mig du syftade på så kanske du skulle förtydliga dig.

"Precis som hon tjatar om att vissa inte svarar på frågor, men de som skriver inlägg hon gillar bryr hon sig inte om de inte svarat på någon fråga"
    Jag menar just det jag skrev, att du tjata om att folk ska svara på frågor, men bara vissa ska göra det, inte alla bryr du dig om de ignorerar frågor.
  • Anonym (J)

TS verkar ju inte ens veta om hon gjort något. Är den där mannen att lita på 

Jag förstår inte vad det är som gubben ska bli för mycket sårad av här. Om TS inte kommer ihåg nåt eller ens vill ligga med den där mannen

Svar på tråden Ångrar min otrohet