Inlägg från: Anonym (Bob2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bob2)

    Det vi kan vara säkra på är att män peak:ar senare än kvinnor.

  • Anonym (Bob2)
    Anonym (SJ) skrev 2024-02-29 21:56:05 följande:

    Finns bara en orsak till det.. och det är att män generellt inte riktigt mognar mentalt, känslomässigt innan kring 45-50. Medan kvinnor mognar fortare.. Såklart att män kring 45-50 anses vara attraktiva. Särskilt om de har hela "paketet": 

    Snygg
    Framgångsrik 
    Mogen
    Känslomässigt & intellektuellt mogen/närvarande 
    Har redan barn som är vuxna & inte behöver "tas hand om" på samma vis som mindre bonusbarn..

    Ja listan kan göras lång.


    Kvinnor har generellt sett många krav som även kan kallas, hela paketet. Medan män ofta går på attraktion och att det till viss del räcker för att det ska vara intressant.

    En man som finner en kvinna som är intressant och attraktiv skulle aldrig ens tänka tanken om kvinnan har vuxna barn eller ej och hur vida det kan bli ett problem. Män tänker inte så långt, generellt sett.
  • Anonym (Bob2)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-03-01 11:15:57 följande:

    Bob2, ?hela paketet? en önskelista, snarare än en kravlista. Träffar kvinnan rätt man kan hon överse med ganska mycket. Ålder, utseende, barn, till och med brister i personligheten. Det finns många exempel på detta.

    Däremot stämmer det att kvinnor generellt har högre krav än män. Både högre krav och delvis andra krav. För att någon ska kännas värd att ha ett förhållande med. Många män verkar nöja sig med betydligt mindre, hellre än att vara singlar. 


    Jo, men det är inte heller ett krav från män att en kvinna ska vara attraktiv. Det handlar om önskemål även där.
  • Anonym (Bob2)
    Anonym (Häpp) skrev 2024-03-01 18:27:10 följande:

    Tror du missförstod mitt inlägg. I min värld har en äldre person ofta ett mer intressant och komplext sätt att se på världen oavsett kön. 


    Däremot är fysisk attraktion något som ofta hör ihop med en viss ungdom. Även detta oavsett kön. Jag vände mig mot trådens titel.


    Jag är en gift kvinna så jag är långt ifrån en incel. 


    Detta har blivit komiskt, om man inte tycker som rådande pk-norm så måste man bevisa eller påpeka att man inte är incel.
  • Anonym (Bob2)
    Anonym (Blondie) skrev 2024-03-01 19:36:09 följande:

    Ok Häpp jag är med dig där. Så klart blir vi mänskor mer intressant med livserfarenhet i de flesta fall. Ett djup och mognad inträder. Och det är en faktor som ofta får större betydelse och upplevs som attraktivt därute för normala män och kvinnor när det yttre dalar lite i takt med stigande ålder. .
    jag kanske missförstår ts fundering med denna trådstart ? Avsikten är inte att koppla att äldre män är intressant för yngre kvinnor kanske. 


    och absolut männen får såklart ställa sig den ängsliga frågan ; har jag ff DET .. trots att jag passerat 50. 

    och absolut det finns många äldre män som kan vara intressanta men om ts fråga gäller kopplat till yngre kvinnor så nej, det är inte den typen av faktorer som vägs in när man är ung. Attraktion och att man connectar med likande intressen är såklart viktigt och oddsen för det ökar om man är jämnårig något så när i de allra flesta fall. 


    Det enda budskapet du verkar vilja ge är att yngre kvinnor absolut inte är intresserade av äldre män. Det är faktiskt inte vad tråden egentligen diskuterar, att 18-åriga kvinnor ska matchas med 50-åriga män.

    Du kanske borde reflektera varför det är så viktigt för dig att trumma in detta budskap.
  • Anonym (Bob2)
    Anonym (Tant) skrev 2024-03-01 20:30:56 följande:

    Gubbar över 50 är oftast fula och korkade.


    Och vissa kvinnor som förlorat ungdomens glans blir tyvärr bittra med åren.
  • Anonym (Bob2)
    Anonym (fdPåJakt) skrev 2024-03-04 13:25:49 följande:
    Nej, de flesta tjejer under 30 tycker inte att män som är 50+ är speciellt attraktiva. Jag är man, 57, och det är inte många småtjejer som tycker att är attraktiv (mest bara dem som är lite äldre och jämnåriga). Ja, det finns småtjejer med "daddy issues" som kanske tänder på äldre, men dem är inte många.
    Vet inte varför någon skulle tro annat... kanske önsketänkande.
    Det är även otroligt vanligt med damer på Familjeliv som med alla tillgängliga medel vill få alla män att förstå att det är så otroligt osannolikt att en yngre kvinna vill ha en äldre man.
  • Anonym (Bob2)
    Anonym (A) skrev 2024-03-04 20:56:20 följande:
    Damerna har varit unga och vet vad som attraherat dom då
    Eller så har dom blivit gamla och känner sig utdaterade
  • Anonym (Bob2)
    Anonym (Rty) skrev 2024-03-04 21:22:53 följande:
    Den äldsta jag attraheras av när jag själv var under 30 (28) var en 41-åring. Men han var verkligen ett undantag, i övrigt har jag i alla åldrar gillat lite yngre mån eller jämnåriga. 
    Det komiska i kråksången är att män inte har några problem med kvinnor som ev träffar en yngre. Vi har ingen åsikt om det, inget intresse heller.

    Men äldre kvinnor verkar vara väldigt aktiva i frågan kring äldre män och yngre kvinnor.

    Varför? Varför bryr ni er så mkt?
  • Anonym (Bob2)
    Anonym (Mark N) skrev 2024-03-04 21:40:17 följande:
    Jag vet varför.
    Jag också, jag frågar bara för sakens skull
  • Anonym (Bob2)
    Anonym (A) skrev 2024-03-04 21:46:06 följande:
    Den äldsta som jag intresserade mig för var 5 år äldre

    Ok, men det finns yngre kvinnor som gillar äldre män. Även om inte du gör det. 


    Det finns en anledning till att det är ett av Familjelivs mest känsliga ämne.

  • Anonym (Bob2)
    Anonym (A) skrev 2024-03-04 21:48:15 följande:
    Bryr mig inte det minsta😁🤣
     Jag håller inte det emot dig, men jo, du bryr dig. Det förstår vem som helst som läser den här tråden.
  • Anonym (Bob2)
    Anonym (A) skrev 2024-03-04 22:06:19 följande:
    Ser det tvärtom, ämnet är viktigt för dig
    Anonym (P som i etiskt) skrev 2024-03-04 23:41:46 följande:

    Vill män ha en ung kvinna med daddy issues bara för hon är ung ? Låter lite desperat och tragiskt faktiskt!



    Män attraheras av unga kvinnor, det är allt. Ämnet är inte viktigare för mig än att jag vill fastslå att det är ett känsligt ämne för vissa kvinnor.

    Jag har själv ingen yngre kvinna, min är jämngammal och jag skulle aldrig byta ut henne mot en yngre om man ser till helheten av en relation. Tycker jag att yngre kvinnor är attraktiva? Ja, så klart.
  • Anonym (Bob2)
    Anonym (Blondie) skrev 2024-03-05 09:07:06 följande:

    ? Män attraheras av unga kvinnor, det är allt. Ämnet är inte viktigare för mig än att jag vill fastslå att det är ett känsligt ämne för vissa kvinnor.

    Jag har själv ingen yngre kvinna, min är jämngammal och jag skulle aldrig byta ut henne mot en yngre om man ser till helheten av en relation. Tycker jag att yngre kvinnor är attraktiva? Ja, så klart. ?

    Vad fint att du påtalar det uppenbara som vi alla redan vet. Ja ungdom är vackert rent estetisk. inga frågor på det. Män OCH kvinnor attraheras av ung skönhet det vet vi. 


    såväl man som kvinna kan ju när de åldras blicka tillbaka och konstatera att unga män och kvinnor ser bra ut. Du slår in öppna dörrar här. Du säger inget nytt. Det enda du verkar vilja fastslå
    är att det skulle vara känsligt för äldre kvinnor. Jag skulle vilja vända på det;  Den kanske är den äldre lejonhannen ämnet är känsligt för, han som ser sig besegrad av de yngre hunkigare uppkomlingarna ? Men försöker fortfarande gå in i drabbningen som han är dömd att förlora? Medelålderskris de lux för männen och därför dras ämnet i långbänk där man med dårars envishet hävdar absurditeter. 


    En mogen man är det mest attraktiva och till denna grupp sällar sig inte den gamle slagne hannen, tyvärr.  


    Och man exkluderar ju helt det faktum att även äldre personer bildar par och blir lyckliga tillsammans, dvs de som är mogna nog att kunna se bakom en vacker yta, man inser att man inte har kapacitet varken utseende mässigt eller av andra skäl olika plats i livet osv att fånga en person i sina barns ålder.


    Hela ämnet är helt intetsägande här på familjeliv då det helt saknas nyanser. 


     


    Du lyfter, vrider, vänder och slår knut på dig själv för att flytta fokus från kvinnan till att handla om mannen istället. 

    Det går sådär. Vill du tänka att det är mannen som ser sig själv som en slagen lejonhanne och som blir brädad av yngre och hunkigare uppkomlingar, så får du gärna ha den förklaringsmodellen.

    Dom flesta vet att män går mer på utseende och att utseende därmed blir viktigare för kvinnan rent attraktionsmässigt. Men relationsmässigt är det så mycket annat som spelar roll.

    Det är ändå lite komiskt när man ser något så självklart och tydligt, men ändå är det är så många här som vill få det till något annat. Det är väl det som även är poängen jag försökte påvisa.
  • Anonym (Bob2)
    Anonym (Blondie) skrev 2024-03-05 17:33:37 följande:

    Så du är on a mission att deklarera till världen att unga kvinnor är vackra och attraktiva för männen ? Är det så vi ska förstå dig. Tack för informationen. 


    Nu var du ju inte intresserad av nån ömsesidighet utan ville mest deklarera att unga kvinnor är vackra. Där är vi överens. Men bara så du vet du är själv en blind fläck på gatan där du möter henne. Faller helt utanför hennes synfält. Men titta kan du alltid göra. Räkna inte med att dina blickar är önskade bara. 


    Och din stackars fru för övrigt. här sitter du och kränker anonymt på nätet liksom. Verkar inte vara nåt större kap hon fick på kroken. kan du inte outa dina tankar till henne så hon kan ta sitt pick och pack och dra vidare till nåt mindre patetiskt. Det vore hon väl värd. 


    Varsågod nu vet du. 


    Du tolkar det fel, men det var väntat.
Svar på tråden Män är som intressantast vid 50