• Anonym (Lycklig)

Otrohetstråden - Den positiva tråden

Så många trådar om otrohet. Så få positiva.
    Därför startar jag den positiva tråden.
    Intro: Äktenskap 20 år. Tonåringar. Sex 3-4 gånger / månad. Vaniljsex. Missionären. Trötthet/ vill inte/ ont i huvudet/ ont överallt/ mkt på arbetet....etc etc
    Långa diskussioner....korta diskussioner...inga diskussioner.
    Då bestämde jag mig; ut på Victoria Milan. Första dagen noterar jag en dam några år yngre än mig. Lunch. Ett synnerligen trevligt samtal. Humor och intelligens. Middag ngn dag senare. Den oskyldiga kyssen efteråt.
    En vecka senare träffas vi för en promenad. Det hela slutar med ett hett samlag mot ett träd.
    Sen dess (2020-) träffas vi några gånger i månaden. Allt från 1-2 timmar till hela nätter på resor som länkas ihop. Vi gör saker som jag aldrig har upplevt hemma.
    Vi har en tydlighet att vi endast är KKs. Vi går hem till våra respektive och lever vidare. Tillfredsställda och lyckliga. Man har bara ett liv.

Berätta om era positiva upplevelser.

Alla moralpikar undanbedes.

• Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden
  • Anonym (Nyfiken spänning)

Läser tråden och blir faktiskt lite avis på er som har lyckats. Många har den moraliska aspekten av att otrohet är fel, och i grunden har jag också det, men när man har levt i ett förhållande i 15 år, med barn, idrotter och allt som hör ihop med villalivet. När ens partner, som TS skriver, har bortförklaringar, närheten och beröringarna  avtar, man blir vårdnadshavare snarare än partners men älskar varandra djupt, ja vad gör man då? Många omgångar med samtal osv, men inget förändras. Man har olika sexdeift och man vill inte gå isär, men man vill ha den där passionen man inte kan få av sin partner, ja vad gör man då? När den ena kan tänka sig ett öppet förhållande men inte den andra, när den ena är beredd att bjuda in en tredje person men inte den andra, när man uppmanar sin partner till att flörta med andra men den vägrar, ja vad gör man då? 

Jag är väldigt högutbildad, ser hyfsat bra ut, tränar, har ett aktat jobb, engagerad i barnens idrotter och en omtänksam person. Men man får inte riktigt gehör där hemma. Ja då börjar man flörta, man börjar försöka, men lyckas inte hela vägen. Många arbetsresor där man fantiserar om att man träffar någon likasinnad och bara tar ut sina fantasier helt och hållet på ett hotellrum eller en snabb flykt från jobbet till en avskild plats för en liten stund. Hur förverkligar man detta? Var hittar man likasinnade? Det är svårt på jobbet, och uppenbart går det inte via dejtingsidor av olika skäl. Hur har ni gjort? 

vill inte ha svar om hur omoraliskt det är och råd på hur jag ska jobba på mitt förhållande. Tack! 

• Anonym (Otrogna vill inte bli bedragna)
    Anonym (Nyfiken spänning) skrev 2025-05-10 00:14:19 följande:

Läser tråden och blir faktiskt lite avis på er som har lyckats. Många har den moraliska aspekten av att otrohet är fel, och i grunden har jag också det, men när man har levt i ett förhållande i 15 år, med barn, idrotter och allt som hör ihop med villalivet. När ens partner, som TS skriver, har bortförklaringar, närheten och beröringarna  avtar, man blir vårdnadshavare snarare än partners men älskar varandra djupt, ja vad gör man då? Många omgångar med samtal osv, men inget förändras. Man har olika sexdeift och man vill inte gå isär, men man vill ha den där passionen man inte kan få av sin partner, ja vad gör man då? När den ena kan tänka sig ett öppet förhållande men inte den andra, när den ena är beredd att bjuda in en tredje person men inte den andra, när man uppmanar sin partner till att flörta med andra men den vägrar, ja vad gör man då? 

Jag är väldigt högutbildad, ser hyfsat bra ut, tränar, har ett aktat jobb, engagerad i barnens idrotter och en omtänksam person. Men man får inte riktigt gehör där hemma. Ja då börjar man flörta, man börjar försöka, men lyckas inte hela vägen. Många arbetsresor där man fantiserar om att man träffar någon likasinnad och bara tar ut sina fantasier helt och hållet på ett hotellrum eller en snabb flykt från jobbet till en avskild plats för en liten stund. Hur förverkligar man detta? Var hittar man likasinnade? Det är svårt på jobbet, och uppenbart går det inte via dejtingsidor av olika skäl. Hur har ni gjort? 

vill inte ha svar om hur omoraliskt det är och råd på hur jag ska jobba på mitt förhållande. Tack! 

Då finns ingen annan lösning än att säga rätt ut, att antingen fixar vi vårt sexliv eller så kommer det sluta med att jag är otrogen. Sen får partnern göra valet.
  • Anonym (Dubbla kakor)

Många arbetsresor där man fantiserar om att man träffar någon likasinnad och bara tar ut sina fantasier helt och hållet på ett hotellrum eller en snabb flykt från jobbet till en avskild plats för en liten stund. Hur förverkligar man detta? Var hittar man likasinnade? Det är svårt på jobbet, och uppenbart går det inte via dejtingsidor av olika skäl. Hur har ni gjort?

Antalet kvinnor i samma situation är färre och därför svårare att hitta. Jag har alltid haft kemi med flera kollegor men jag vill inte locka någon snäll man med överutvecklat samvete som kommer att bryta ihop och bekänna direkt efteråt. Som jag resonerade måste det vara någon som är lite hal från början, mobil och har ett oregelbundet schema. Och inte snackar en massa med grabbarna.

Jag kom ihåg en tidigare kontakt i arbetslivet som varit övertydlig med sitt intresse för mig men i övrigt var hemlighetsfull. Ett kort meddelande på nätet blev en massa chatt och på den vägen är det. 
  • Anonym (Erfaren man)

Min erfarenhet från flera långvariga intensiva otrohetsaffärer är att det inte skiljer så mycket mellan om du är man eller kvinna. Du måste ha ett öppet sinnelag och precis som i ditt arbete vara fokuserad på resultatet du vill uppnå. Du skriver ju själv om dina begär, fantasier och hur du uppfattar dig attraktiv och tillgänglig. Det är den känslan du behöver förmedla till det motsatta könet med dina blickar, hur du rör dig, hur du tar in ett rum som du kommer in i för att nämna något. Jobbet är svårt skriver du men antagligen finns redan din motsvarighet redan där, närmare än du tror. Andra platser att hitta sin assistent :) är via jobbevent där människor från andra arbetsplatser deltar alt via dejtingsidor. Mina bästa erfarenheter är dock från jobbet. Dejtingsidornas fördel är att du mer renodlat kan berätta vad du söker och enklare hitta någon som söker detsamma. IRL finns alltid risken för att stöta på förhållandetypen. Försök undvika singlar och allra bäst är en partner som lever i en relation och älskar sin partner och har ett bra sexliv hemma men älskar att vidga sina vyer. Där är risken minimal för din del. Hittar du det du söker så kom ihåg! Försök att hålla dig så nära sanningen som möjligt hemma. Kom inte med lögner du inte klarar att backa upp. Ljug aldrig om platser, tider tex. 98% av det du berättar hemma skall spegla verkligheten och 2% är det underbara heta möte du haft och det är den delen som skall plockas bort eller redigeras i dina redogörelser. 

• Anonym (sjaskig otrohetsaffär)
    Anonym (Erfaren man) skrev 2025-05-11 09:03:08 följande:

Min erfarenhet från flera långvariga intensiva otrohetsaffärer är att det inte skiljer så mycket mellan om du är man eller kvinna. Du måste ha ett öppet sinnelag och precis som i ditt arbete vara fokuserad på resultatet du vill uppnå. Du skriver ju själv om dina begär, fantasier och hur du uppfattar dig attraktiv och tillgänglig. Det är den känslan du behöver förmedla till det motsatta könet med dina blickar, hur du rör dig, hur du tar in ett rum som du kommer in i för att nämna något. Jobbet är svårt skriver du men antagligen finns redan din motsvarighet redan där, närmare än du tror. Andra platser att hitta sin assistent :) är via jobbevent där människor från andra arbetsplatser deltar alt via dejtingsidor. Mina bästa erfarenheter är dock från jobbet. Dejtingsidornas fördel är att du mer renodlat kan berätta vad du söker och enklare hitta någon som söker detsamma. IRL finns alltid risken för att stöta på förhållandetypen. Försök undvika singlar och allra bäst är en partner som lever i en relation och älskar sin partner och har ett bra sexliv hemma men älskar att vidga sina vyer. Där är risken minimal för din del. Hittar du det du söker så kom ihåg! Försök att hålla dig så nära sanningen som möjligt hemma. Kom inte med lögner du inte klarar att backa upp. Ljug aldrig om platser, tider tex. 98% av det du berättar hemma skall spegla verkligheten och 2% är det underbara heta möte du haft och det är den delen som skall plockas bort eller redigeras i dina redogörelser. 

Bra tips på hur man ljuger för och bedrar personer man inbillar sig man har en nära relation till.
  • Anonym (sjaskig otrohetsaffär)

Likasinnade finns. Det vittnar skillsmässostatistiken om. Alla är förstås inte gifta eller skiljer sig för att partnern ljuger och bedrar, men när det uppdagas är det en vanlig orsak.

Om du inte längre gillar paketet är det bara att lämna och hitta ett paket som passar dig bättre och där du passar paketet bättre.
  • Anonym (Lycklig)

Noterar hur välformulerat du skriver. Vi har samma bakgrund. (akademisk/ chefsposition) Det är då inte lätt att hitta ngn som är på samma mentala, livsstil och även "fysiska nivå". Man får försiktigt känna sig för. Ingen på samma arbete, inte i samma nätverk, inte i samma stadsdel & givetvis inte i familjens bekantskapskrets etc. Du träffar förmodligen ngn när du är ute och reser alt kanske på ngn konferens. Det är dock mkt viktigt att vara tydlig beträffande spelreglerna innan the magic happens.
    Men det är spot on exakt hur du beskriver livet när man till slut "bor ihop" och man är sammansvetsad av olika skäl inte minst de ekonomiska konsekvenserna. Livet är inte lätt ibland. Men du har bara ett liv att leva.
  • Anonym (Positiv_fwb)

Är i samma situation, långt? förhållande där sexet har dött ut. Men vill inte lämna familjen och slå fruns ekonomi och företag i spillror och knäcka tonårsdottern med en skilsmässa. Jag hittade en likasinnad chef på VM som var riktigt het i sängen, frispråkig och bra på alla sätt.
    Vi träffades i 1,5år, hon skilde sig sedan och ville skaffa sig en ny sambo. Det verkar dock ha blivit svårare nu på sistone att få napp på dejtingsidorna. Så det är nog lättare irl, i alla fall om man ser rätt okej ut och är en social person. Lycka till alla likasinnade, sköts det snyggt och diskret så varför inte? Kram på er!

• Anonym (Lycklig)

Makalös långlunch på ett hotell i Sthlm. Det var sista gången innan semestern. Det var eldigt, innerligt, hårt och gränslöst. Lite som att ta ett sista spadtag innan semestern. Jag är balanserad och återställd.
    Vi bokade in en lunch i Augusti. Det känns mkt avlägset.

• Anonym (Kåt fru)
    Anonym (Lycklig) skrev 2025-06-17 17:22:42 följande:

Makalös långlunch på ett hotell i Sthlm. Det var sista gången innan semestern. Det var eldigt, innerligt, hårt och gränslöst. Lite som att ta ett sista spadtag innan semestern. Jag är balanserad och återställd.
    Vi bokade in en lunch i Augusti. Det känns mkt avlägset.

Jobbigt att vara utan sex hela semester. Skulle jag aldrig klara.
Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden