Tecum skrev 2024-03-04 19:54:50 följande:
De flesta sexnoveller är dåliga, tafflig handling, upprepningar, tjatigt och ingen nerv. Jag brukar säga att 90% är skit, 8% är läsbara och 2% bra. Men det är svårt att skriva bra sexnoveller, jag har skrivit några som blivit uppskattade och de är fullt läsbara. Fast själva sexet är så svårt att variera, det blir gärna ungefär samma.
Din metod är nog bättre, att skriva till någon man känner där man vet vad denne går igång på. Brukar du lägga ut dem på nätet?
Så kan det säkert vara. Sexnoveller är i princip okänd mark för mig, för jag brukar vända redan i farstun, så jag är egentligen inte någon som ska uttala mig. Men antagligen är det sakerna du beskriver som får mig att vända så snabbt. Slarvigt använda ord gör ingen välsmord, som jag alltid brukar säga. Ja, det är en konst i sig att skriva bra sexnoveller, så kul att du har lyckats med det. Sexet i mina upprepar sig aldrig, inte en enda gång.
Mina sexnoveller är för fyra ögon bara, så nej, jag lägger inte ut dem på nätet. Om jag till exempel har skrivit sexnoveller till en manlig oskuld, då känner man varandra väl och kan använda sig av det i novellen. Jag skriver helst i första och andra person. Jag och du. Ibland berättar jag ur mitt perspektiv och ibland ur mannens. Alla andra människor som förekommer i novellen är bara rekvisita. Helst får mannen ta över stafettpinnen och berätta han också. Till slut har man byggt upp en hel fantasivärld ihop, som man kan återvända till om och om igen.