• Eurydike

Noveller - hur?

Jag tycker inte om att läsa random sexnoveller. Det är lika upphetsande som att dammsuga för mig. Att skriva sexnoveller, däremot, är min grej. Då skriver jag novellerna/fantasierna till någon som jag har lärt känna väl och har kemi med. Om mannen blir upphetsad av det jag skriver så skriver jag ännu fler noveller/fantasier. Min belöning är att läsa om hur upphetsad mannen blir av mina fantasier 🔥

• Eurydike
    Lazzi skrev 2024-03-04 19:27:40 följande:
    Skriv gärna en novell till mig 
    Just nu är det tyvärr händerna på täcket och nytta före nöje som gäller. Jag måste arbeta och om jag skulle hinna skriva en sexnovell så skulle den bara bestå av tre ord: in, ut, slut 🥺
  • Eurydike
    Tecum skrev 2024-03-04 19:54:50 följande:
    De flesta sexnoveller är dåliga, tafflig handling, upprepningar, tjatigt och ingen nerv. Jag brukar säga att 90% är skit, 8% är läsbara och 2% bra. Men det är svårt att skriva bra sexnoveller, jag har skrivit några som blivit uppskattade och de är fullt läsbara. Fast själva sexet är så svårt att variera, det blir gärna ungefär samma.

Din metod är nog bättre, att skriva till någon man känner där man vet vad denne går igång på. Brukar du lägga ut dem på nätet?
    Så kan det säkert vara. Sexnoveller är i princip okänd mark för mig, för jag brukar vända redan i farstun, så jag är egentligen inte någon som ska uttala mig. Men antagligen är det sakerna du beskriver som får mig att vända så snabbt. Slarvigt använda ord gör ingen välsmord, som jag alltid brukar säga. Ja, det är en konst i sig att skriva bra sexnoveller, så kul att du har lyckats med det. Sexet i mina upprepar sig aldrig, inte en enda gång.

Mina sexnoveller är för fyra ögon bara, så nej, jag lägger inte ut dem på nätet. Om jag till exempel har skrivit sexnoveller till en manlig oskuld, då känner man varandra väl och kan använda sig av det i novellen. Jag skriver helst i första och andra person. Jag och du. Ibland berättar jag ur mitt perspektiv och ibland ur mannens. Alla andra människor som förekommer i novellen är bara rekvisita. Helst får mannen ta över stafettpinnen och berätta han också. Till slut har man byggt upp en hel fantasivärld ihop, som man kan återvända till om och om igen.
  • Eurydike
    Anonym (grisen) skrev 2024-03-05 08:50:08 följande:
    Låter skoj att skriva egna noveller! Men varför måste du skriva till någon och känna dem väl när du skriver noveller?
    Varför? Jag blir inte upphetsad annars och då är vi tillbaka på dammsugningen. I sådana fall är dammsugning att föredra, för då blir det i alla fall rent 🤩
  • Eurydike
    Lazzi skrev 2024-03-04 22:03:07 följande:
    Den va kort o snabb novell 😉 men glad att du gav ett svar i alla fall 
    Och läste de andra du skrev i tråden 
    O min upplevelse att skriva med andra så blir man fascinerad av ord hur mycket dom kan ge o kittla själens nerv 
    Ja, den passar sådana som skjuter snabbare än sin egen skugga 😉 Jag tänder på insidan och ord är ju själens spegel. Att skriva med någon man inte vet något om, blir som att försöka släcka törsten med ett tomt glas 😅
  • Eurydike
    Anonym (grävmaskin) skrev 2024-03-05 09:00:25 följande:
    Jag måste hålla med dig här. Jag har ännu inte hittat en erotisknovell som jag tycker är läsvärd och bra. Dom är alla platta och förutsägbara. Totalt ointressanta. Då väljer jag hellre porr. 

Jag skulle gärna läsa erotik, men det finns ju inget bra
    Jag förstår. Du får slå dig ner med bläcket och fjäderpennan och skriva dem själv. Problemet är ju bara att de blir ännu mer förutsägbara då. Porr tittar jag inte på. Det är ännu värre än att dammsuga.

Det kanske får bli mitt nästa företag. Ett porrförlag 🤔
  • Eurydike
    Tecum skrev 2024-03-05 17:13:18 följande:
    Jag gör ungefär som du, skriver i jagform och varierar mellan man och kvinna. Men jag blir imponerad över att du aldrig upprepar sexet, skulle var intressant att läsa hur du lyckas med det. Skriver du även om varianter av sex du själv inte gillar?

Nu vet jag inte om du är i en relation, men vad säger isf din partner om att du skriver sexnoveller till folk du känner och blir upphetsad av det?
    Man kommer väldigt nära personerna i jag och du-form. Jag förstår att du blir imponerad. Det blir jag också. Antagligen har jag ett så enormt kapital av snuskiga fantasier att om de vore klänningar, så skulle jag bara behöva bära dem en enda gång och ändå kunna gå klädd i klänning livet ut. Du får tyvärr inte läsa, utan måste ta mig på orden. Jag skriver aldrig någonting jag själv inte gillar.

Jag är i en relation med Herr Höger och han är inte så svartsjuk. I en vanlig relation skulle jag aldrig göra det och just nu gör jag det inte heller, trots att ingenting hindrar mig.
  • Eurydike
    Anonym (grisen) skrev 2024-03-05 17:28:49 följande:
    Jag förstår. Jag blev bara nyfiken. Det är ju lite som att ha KKs fast enbart genom text.
    Jag förstår. KKs tänder jag inte på, utan ser det mer som älskare enbart genom text.
  • Eurydike
    Lazzi skrev 2024-03-05 20:24:05 följande:
    Du är duktig med orden är kul o läsa dom olika svar du ger på inläggen 
    Tack så mycket! Kul att du tycker det 🤩 Själv tycker jag det är kul att läsa om upphetsade män 🍌
  • Eurydike
    fultextad användarhandbok skrev 2024-03-06 16:16:15 följande:

De erotiska noveller jag har läst har oftast varit linjära, förutsägbara och alldeles för beskrivande vad gäller utseenden. För mig är det ointressant i sådana sammanhang. Jag vill ha det oväntade, det vilda galna, socialrealistiska och absurda. Eller så är jag bara för tråkig för att uppskatta vanliga erotiska noveller, det är möjligt.

Men jag vill ändå formulera några tankar gällande njutning, antingen det rör sig om sinnlighet eller att känna vindens smekande hand mot kinderna. Upplevelser, ordlösa upplevelser, och ju mer man talar och skriver, desto mer finns det en risk att tro att ord och koncept är verkliga. Då man hamnar att tro på ord och koncept, dualistiska till sin natur, uppstår bra och dåligt och plötsligt har sinnet med hjälp av språk och tankekonstruktion kastat en ut i ett illusoriskt fängelse. Därför, ta emellanåt en paus, luta er tillbaka i varandet, låt adjektiven stillna och tanken vila en stund.

Krydda era noveller med smaken av nyplockade lingon efter nyfallet regn och ljudet av prasslande löv.
    Jag håller med! Alltför linjära och beskrivande vad det gäller utseenden. Det är ingenting som överraskar eller skakar om. Man blir nästan osäker på om man har läst samma novell förut eller om det är en enda lång novell som aldrig tar slut, fast man har velat kliva av tåget redan innan det åkte in i tunneln. Jag är nog också för tråkig i så fall. Fint tips där! Att bara vara och känna utan ord, att låta hjärnan och tankarna vila. Intressant idé att ta in fler sinnen i fantasierna!
Svar på tråden Noveller - hur?