• Anonym (White Rose)

    Vågar du bjuda ut någon på jobbet?

    Fråga om personen vill ta en kaffe senare i veckan, eller kanske gå med på den där senaste filmen. Har du vågat det?
    Tror du att du kommer att våga göra det igen?
  • Svar på tråden Vågar du bjuda ut någon på jobbet?
  • Anonym (?)
    Anonym (White Rose) skrev 2024-03-05 10:31:55 följande:
    Vågar du bjuda ut någon på jobbet?
    Fråga om personen vill ta en kaffe senare i veckan, eller kanske gå med på den där senaste filmen. Har du vågat det?
    Tror du att du kommer att våga göra det igen?
    Har gjort det flera gånger. 

    Just nu inget behov av det men blir jag singel i framtiden skulle jag kunna bjuda ut en kollega
  • Anonym ((Samma båt))

    Hej.
    Jag sitter i ett sådant dilemma just nu och har gjort under en tid.
    Vågar inte just nu men vrider och vänder i huvudet på hur jag ska lägga fram en sådan fråga utan att den är för på.
    Tror att jag efter flera veckor har hittat en lucka men jag får se.

  • Anonym (Japp)

    Jag gjorde det. Vi har varit tillsammans ett år nu. Glad

  • Anonym (.)

    Jag har vågat det och kommer att våga göra det igen om det dyker upp någon kvinna som väcker mitt intresse. 

  • Anonym (H)

    Jag var väldigt mer pang på med en kollega. Vi hade smsat och pratat i telefon några veckor på vår fritid. Det kändes att det fanns något mellan oss. Jag frågade.på sms vad han skulle göra om jag kysste honom. 😁 

    Nä men det är klart jag skulle våga fråga en kollega om att ses utanför jobbet. Har jag gjort flera gånger vänskapligt. Inga problem. 

  • Anonym (R)

    Jag har frågat på jobbet 2 ggr, tyvärr var det ingen som sa ja men jag vågade fråga. Och kommer att fråga igen om någon intressant tjej börjar som inte är upptagen. Den som inte frågar får aldrig Ja. (Däremot ingen garanti för att man någonsin får det.)

  • Anonym (x2y)

    Det här måste vara typiskt manligt. Flest män som håller på med. Dessutom behöver många män lära sig. Att bara för att en kvinna inte är upptagen. Betyder inte det att det automatiskt är ok att ragga på henne. Det gäller verkligen att man vet att det är besvarat. Kan upplevas som ofredande on det vill sig riktigt illa. På en arbetsplats ska man kunna få arbeta ifred, utan att riskera att bli raggad på. Speciellt som kvinna. Höll med någon som kallade det för griseri.

    Jag är frivilligt singel, och hade inte uppskattat det. Tvärtom hade jag nog förlorat all respekt för den kollegan. Alternativt undrat om personen hade någon diagnos/särbegåvning. Och bett om att slippa jobba tillsammans med den personen. På en arbetsplats arbetar man, det är ingen plats för dejting. Det sköter man utanför. Måste vara socialt tafatta som håller på med det. Gå till krogen, gå med i någon aktivitet eller använd dejtingsidor/appar. 

  • Anonym (?)

    För att förtydliga, de jag har frågat om att träffa privat utanför jobb har jag inte raggat eller stött på. 

    Vi har lärt känna varandra på jobb under längre tid. Vi har pratat med varandra, till en början om jobbsaker sen även om annat och en hel del personligt. Ibland blir det en del ömsesidigt flirtande via email odyl.

    Vi har sökt upp varandra, medvetet eller omedvtet,  för saker som lunch, kaffe, skitsnack.

    Helt klart gillar vi att umgås. I något skede har det varit rätt naturligt att fråga om att göra något tillsammans efter jobb.  

  • Anonym (White Rose)
    Anonym (?) skrev 2024-03-05 14:52:32 följande:

    För att förtydliga, de jag har frågat om att träffa privat utanför jobb har jag inte raggat eller stött på. 

    Vi har lärt känna varandra på jobb under längre tid. Vi har pratat med varandra, till en början om jobbsaker sen även om annat och en hel del personligt. Ibland blir det en del ömsesidigt flirtande via email odyl.

    Vi har sökt upp varandra, medvetet eller omedvtet,  för saker som lunch, kaffe, skitsnack.

    Helt klart gillar vi att umgås. I något skede har det varit rätt naturligt att fråga om att göra något tillsammans efter jobb.  


    Med andra ord så har du stött på personen, bjudit ut.
Svar på tråden Vågar du bjuda ut någon på jobbet?