Inlägg från: Anonym (mja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mja)

Hur gå vidare?

Anonym (Yolo) skrev 2024-03-06 09:48:53 följande:

Så sant som de är sagt..frun vet om att vi den,nya och jag, har en nära relation och känner henne väl då de jobbar i samma enhet..hon har faktiskt sagt nån gång att vi passar så bra ihop att hon inte skulle stå i vägen om vi fastnade för varann..Men likförbannat är det så jäkla svårt att ta steget fullt ut..och nej jag inte varit otrogen mot min fru fysikt..såklart jag varit lycklig nån gång där i början och såklart går det över förr eller senare för de flesta..Känns som vi levt via barnen och vi har gjort massor genom åren med de.

På något sätt har du ändå varit otrogen eftersom du och den nya kvinnan nu har bestämt att leva livet tillsammans och dessutom har varit "vänner" i 9 år. Det gör inte saken bättre att din fru och hon har jobbat ihop. Jag förstår att din fru har brutit ihop och känner sig fruktansvärt sårad och bedragen. För det är ju så det är. Du har sårat och bedragit henne. 

Det bästa är nog om du flyttar ut så fort som möjligt för att inte dra ut på det. Att gå runt i samma hem med den här vetskapen är bara värre. 

Er vuxna dotter har kort sagt inget med ert kärleksliv att göra. Hon får fokusera på sitt eget. 
Svar på tråden Hur gå vidare?