• AlbertSchweinstein

    Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

    Enligt Folkhälsomyndigheten är män betydligt ensammare än vad kvinnor är. FHMs tips är att ta initiativ och kontakt. Men vi vet ju vad som händer när lågstatusmän tar initiativ och kontakt med kvinnor. Hånfulla blickar, spydiga kommentarer och mobbning väntar på den fronten.

    sverigesradio.se/artikel/man-ska-bli-mindre-ensamma-behover-nagon-att-prata-med

  • Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM
  • Anonym (Haha)

    Finns ju en ganska enkel lösning. Som kvinnor ofta använder sig av för att lindra ensamhet. Umgås med sina samkönade vänner. 

  • Agda90
    AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 17:27:09 följande:
    Vi kanske skulle inskränka aborten istället för att slösa skattemedel på att kvinnors sexuella maktövertag ska upprätthållas.
    Då ska vi införa tvångssterilisering på alla män som vägrar ta ansvar för sina avkommor. Och såna män finns det gott!
  • Anonym (Borås)

    Orkar inte läsa allt, men
    1. Det här är verkligen ingen nyhet utan är känt sedan länge. 


    2. Män behöver inte ta romantisk kontakt med kvinnor för att komma ur ensamhet. De kan skaffa kompisar och umgås med släkten. Det är så kvinnor (generellt) gör - vårdar relationer med släkt och vänner. 

  • Agda90
    AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 17:38:44 följande:
    Nej, ditt ägg. Jag säger att kvinnor måste få tillbaka riskerna med sex som de hade förr, annars blir det obalanserat och ojämställt.
    Du måste vara ett skämt!
    Kvinnor tar alla risker med sex idag även om möjlighet till abort finns. 

    Med såna typer som dig så är det inte konstigt att det finns ensamma män. Kvinnor vill inte ha sådana som dig. Och varför ska kvinnor ändra sig och nöja sig med skitstövlar? 
  • Agda90
    Anonym (Borås) skrev 2024-03-06 10:04:39 följande:

    Orkar inte läsa allt, men
    1. Det här är verkligen ingen nyhet utan är känt sedan länge. 


    2. Män behöver inte ta romantisk kontakt med kvinnor för att komma ur ensamhet. De kan skaffa kompisar och umgås med släkten. Det är så kvinnor (generellt) gör - vårdar relationer med släkt och vänner. 


    Ja, tänk om fler insåg det! Att man måste vårda sina relationer och då inte enbart parrelationen!
    Varje person är ansvarig för sig själv. Är man ensam så får man göra något åt det och INTE lägga ansvaret på kvinnor!
  • Agda90
    Anonym (Förstår inte) skrev 2024-03-06 09:49:29 följande:

    Nu har jag inte läst igenom hela tråden men måste besvara detta inlägg. 


    Du anger att en fördel för kvinnor är att kunna få sex hur lätt som helst på bara en dag. Hur botar det ensamhet tänker du? Har du tänkt på att de som är ensamma kanske inte är ute efter att ha några onenightstands, utan letar efter en fast partner. Det som är det viktigaste är inte alls lättare för ensamma kvinnor.


    En dag av sex och och sen bli dumpad botar inte ensamhet, utan tvärtom ökar bara självföraktet..


    Just det där med sex är en återkommande faktor i såna här trådar. Ska man tolka det så lider inte män av ensamhet utan de lider för att de inte får sex. Men de förstår inte skillnaden. Och vilken kvinna vid sina sinnes fulla bruk skulle nöja sig med det? Inte många som är ute efter enbart sex.
  • Mandel

    Inte läst hela tråden - ännu, utan bara svar på ts.


    Varför kan inte män prata med andra män? Varför måste ensamma män prompt prata med en kvinna för att han inte ska känna sig ensam?
    Och vad gör de ensamma männen för att både män och kvinnor ska vilja prata med dem?

    Nu råkar jag vara kvinna och tämligen kass på att få kontakt med andra kvinnor mer än på ett ytligt plan. Mina bästa "väninnor" är män...


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 16:59:07 följande:
    Kan ha att göra med att kvinnor dränks i uppmärksamhet, kan skaffa ett ligg på en dag plus att det alltid är mannen som förväntas ta första steget. Kvinnor har helt enkelt många stora fördelar vad gäller dejting.
    Verkligen inte!
    Om du läst lite på fl så var det en länk i en tråd till en undersökning där det till och med var så att kvinnor som tog första kontakten oftare än män faktiskt inte fick någon respons alls.
    Män tjatar om att kvinnor ska ta första steget och när sådana som jag gör det så får vi inte ett svar. 
    Jag kan visserligen bara dela mina egna erfarenheter och jag är ingen fet träskpadda med taskig ekonomi och jag skriver inte till snygga, rika hunkar utan män med helt vanliga liv och helt vanliga utseenden och jag får inte ens svar av 5%.
    AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 17:03:17 följande:
    Män är ju ensamma för att kvinnor är kräsnare än de någonsin varit, plus att de samtidigt kräver jämställdhet inom alla områden där det gynnar dem själva.

    Så det kanske inte är så konstigt att män kräver jämställdhet inom dejting, med tanke på hur fruktansvärt ojämställd dejtingmarknaden är. Kvinnor har total makt.

    Hur gynnar det mig som kvinna att du kan tvätta dina egna kalsonger, laga mat, dammsuga osv?
    Snarare att det gynnar dig om du klara av att ta hand om dig själv utan hjälp av en kvinna för du blir liksom lite mera dejtingbar då för vilken kvinna vill ha ett vuxet barn att ta hand om?


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 17:33:36 följande:
    Nej, men det ökar kvinnors risk, och återställer därmed den sexuella balansen.
    Hur tänkte du nu?
    Hur skulle det bli en balans av att ännu färre män ev får ligga?

    Och hur många män är det egentligen som lever i en relation, men ändå blir helt förvånade över att kvinnan blev gravid och kräver abort? Är det verkligen kvinnorna själva som är drivande i frågan om abort av friska foster?
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Anonym (Män) skrev 2024-03-05 19:12:04 följande:
    Många kvinnor bryr sig uppenbart inte om mäns problem. 
    Det blir naturligt då att det kan vara tvärtom 
    Man kan bry sig om andras problem utan att för den skulle känna sig manad att hoppa i säng med personen eller att helt avstå från att råda personen i olika ämnen för att personen själv ska kunna lösa sina problem.

    Jag som kvinna har svårt att få kvinnliga vänner, men för den skulle kräver jag inte att kvinnor generellt ska ändra på sig. 
    Det enda jag önskar är att kvinnor ändå kunde tala om för mig vad jag gör för fel så jag vet vad jag behöver jobba med/tänka på. De kommer gärna när jag bjuder eller hittar på saker, men jag blir otroligt sällan tillbakabjuden/tillfrågad.

    Har inga som helst problem att skaffa manliga vänner - utan sex inblandat.
    Mina 2 bästa "väninnor" är faktiskt män. Vi finns där för varandra och stöttar varandra och peppar varandra.

    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM