• AlbertSchweinstein

Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

Enligt Folkhälsomyndigheten är män betydligt ensammare än vad kvinnor är. FHMs tips är att ta initiativ och kontakt. Men vi vet ju vad som händer när lågstatusmän tar initiativ och kontakt med kvinnor. Hånfulla blickar, spydiga kommentarer och mobbning väntar på den fronten.

sverigesradio.se/artikel/man-ska-bli-mindre-ensamma-behover-nagon-att-prata-med

• Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM
  • Postman
    nihka skrev 2024-03-08 22:07:59 följande:
    I vilket inlägg i den här tråden har du tagit avstånd? Vad i uttalandet "Tycker mig se att det strömmar till minst lika många om inte fler toxiska manshatare. " anser du är ett avståndstagande?
    Jag har tagit avstånd i andra trådar. I just denna har jag hållit en mer helikopterbaserad åsikt. Ja det har strömmat till väldigt många toxiska manshatare, 98% verkar dock ha försvunnit lika snabbt som de dök upp. Det är en observation, inget ställningstagande om du/ni nu inbillade er det. Jag vill få fram att båda lägren håller på och göder varandra om och om igen.
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-08 21:50:51 följande:
    Ja och en fluga gör ingen sommar. Tittar vi in här om ett decennium så kommer samma skiva säkert fortfara snurra. Som sagt, var försiktig med att ropa vargen kommer. 
    Till skillnad från dig finns det andra som inte viftar bort hot och förföljelse utan ser allvarligt på den typen av lagbrott.

Tip: när man inte vet vad man pratar om är det bättre att vara tyst.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Postman
    nihka skrev 2024-03-08 22:01:12 följande:
    Precis som man kan vara seriös i sina svar om vägbyggaren. Du ser förstås inga problem med det heller? Man behöver inte adresssera förintelsen för det kan irritera vissa grupper som upplever det som tjafs och bråk utan lyfta fram gärningen motorvägen mellan Frankfurt och Heidelberg och mannen som tog första spadtaget - Guds gåva till mänskligheten.

Ja, men då så. Inga problem. Ska vi diskutera abortförbud som verktyg att ta ifrån kvinnor den sexuella makt det inbillas vi har. "I sak" förestås  // Kräks
    Du drar verkligen upp absurda exempel. att jämföra detta med trådar på FL. Jadu, det är så galet så det får du orera om själv. 
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Postman skrev 2024-03-08 22:20:00 följande:
    Jag har tagit avstånd i andra trådar. I just denna har jag hållit en mer helikopterbaserad åsikt. Ja det har strömmat till väldigt många toxiska manshatare, 98% verkar dock ha försvunnit lika snabbt som de dök upp. Det är en observation, inget ställningstagande om du/ni nu inbillade er det. Jag vill få fram att båda lägren håller på och göder varandra om och om igen.
    Du har inte hållit en "helikopterbaserad åsikt"
    ytterligare ett sätt för dig att validera trådstarten som något neutralt och normalt. Ja, åtskilliga gånger i tråden så gör du ett ställningstagande. Jag tog upp ditt första inlägg som exempel.

.....För att sen klaga på manshateri. Helt i linje. Blir så förutsägbart ibland.
  • Postman
    nihka skrev 2024-03-08 22:24:45 följande:
    Till skillnad från dig finns det andra som inte viftar bort hot och förföljelse utan ser allvarligt på den typen av lagbrott.

Tip: när man inte vet vad man pratar om är det bättre att vara tyst.
    Äh du är rätt bitter nu. Det tipset tycker jag att du ska anamma själv faktiskt. Flört
  • Postman
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-08 22:33:19 följande:
    Du har inte hållit en "helikopterbaserad åsikt"
    ytterligare ett sätt för dig att validera trådstarten som något neutralt och normalt. Ja, åtskilliga gånger i tråden så gör du ett ställningstagande. Jag tog upp ditt första inlägg som exempel.

.....För att sen klaga på manshateri. Helt i linje. Blir så förutsägbart ibland.
    Ja som ditt egna förutsägbara inlägg. Är man förvånad, nää Drömmer
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-08 22:20:00 följande:
    I en misogyn tråd har du inte tagit avstånd, alls, utan hållit en "helikopterbaserad åsikt" om att det finns så väldigt många toxiska manshatare i tråden. Fast det är inget ställningstagande - ingen åsikt utan en observation.

Läs det högt för någon och håll sedan för öronen.
  • ClumsySmurf

Män ska bli mindre ensamma ? behöver någon att prata med

Mer än var fjärde ung man saknar någon att prata med

Enligt den nationella folkhälsoenkäten från 2022 är det 17 procent av männen och 10 procent av kvinnorna som upplever emotionell ensamhet. Störst könsskillnad finns i yngre åldersgrupper. I åldern 16?29 år svarar 27 procent av männen och 12 procent av kvinnorna att de inte har någon att dela sina tankar med eller att anförtro sig åt. Bland 30?44-åringar är motsvarande andelar 12 respektive 7 procent
    [...]
    Varken utbildningsnivå, inkomst, födelseland eller sysselsättning påverkar könsskillnaden i någon större grad. En förklaring till den genomgående könsskillnaden kan vara de könsnormer som finns i samhället.

www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2023/december/mer-an-var-fjarde-ung-man-saknar-nagon-att-prata-med/
    AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 16:19:50 följande:
    Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

Enligt Folkhälsomyndigheten är män betydligt ensammare än vad kvinnor är. FHMs tips är att ta initiativ och kontakt. Men vi vet ju vad som händer när lågstatusmän tar initiativ och kontakt med kvinnor. Hånfulla blickar, spydiga kommentarer och mobbning väntar på den fronten.

ClumsySmurf skrev 2024-03-07 11:51:33 följande:
    Om man har en regel: "det är kvinnornas fel" så tillkommer det 'PK' regler så om man inte har manliga kompisar IRL och känner sej ensam kan man ju inte säga det så det blir ensam p.g.a "inget ligg på Tinder".
    Tecum skrev 2024-03-08 22:09:12 följande:
    Du citerar mig medvetet fel, jag skrev att trådstarten var någorlunda vettig. Den delen som du skriver var den som inte var vettig. Trådstarten i sig, om ensamma män var högst relevant då FHM engagerar sig i frågan. Eller är FHM också kvinnohatare?

Jag har aldrig skrivit att mäns ensamhet är kvinnors fel, varför ljuger du? Nej, mäns ensamhet (eller kvinnors) är inget svartvitt tänk. Det är ett faktum och det finns olika nyanser av orsaker och följder. Ingen annan än du, Nihka och TS och hans (få) anhängare påstår att mäns ensamhet är kvinnors ansvar. Det är ni som validerar TS` påstående genom att ständigt lyfta fram och upprepa det och trycka ner det i halsen på alla som läser trådarna. Istället för att låta det vila i frid tillsammans med TS´ andra dumheter. 
    Som jag skrev tidigare, män låter sig inte indoktrineras av taffliga provokationer, lika lite som kvinnor gör det av ERA provokationer. 
    Tycker du fortfarande att trådstarten var någorlunda vettig?

• Anonym (Terrycrewsftw)
    Tecum skrev 2024-03-08 22:09:12 följande:
    Du citerar mig medvetet fel, jag skrev att trådstarten var någorlunda vettig. Den delen som du skriver var den som inte var vettig. Trådstarten i sig, om ensamma män var högst relevant då FHM engagerar sig i frågan. Eller är FHM också kvinnohatare?

Jag har aldrig skrivit att mäns ensamhet är kvinnors fel, varför ljuger du? Nej, mäns ensamhet (eller kvinnors) är inget svartvitt tänk. Det är ett faktum och det finns olika nyanser av orsaker och följder. Ingen annan än du, Nihka och TS och hans (få) anhängare påstår att mäns ensamhet är kvinnors ansvar. Det är ni som validerar TS` påstående genom att ständigt lyfta fram och upprepa det och trycka ner det i halsen på alla som läser trådarna. Istället för att låta det vila i frid tillsammans med TS´ andra dumheter. 
    Som jag skrev tidigare, män låter sig inte indoktrineras av taffliga provokationer, lika lite som kvinnor gör det av ERA provokationer. 

någorlunda vettig" innebär att du tycker att trådstarten är "vettig" du betraktar då trådstarten som ett lämpligt underlag att föra en diskussion i FHM anklagar inte kvinnor så vitt jag vet för mäns ensamhet, så varför ska du validera trådstarten?

Vad gör du själv i tråden om du anser att det ska vila i frid? Du ville ju föra en saklig diskussion mitt i en kvinnohatartråd. Känns aningen bipolärt.

Varför behandlar du inte mig på samma sätt då? (Dvs ignorerar) Du kan ju fundera över det.

• nihka
    Postman skrev 2024-03-08 22:34:22 följande:
    Äh du är rätt bitter nu. Det tipset tycker jag att du ska anamma själv faktiskt. Flört
    Inbillar du dig att jag pratar om mig själv?  Fel. En "fluga" gör ingen sommar har hotat och förföljt en rad både kvinnor och män, men det är nog ingen risk att han ger sig på dig. 
Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM