• AlbertSchweinstein

Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

Enligt Folkhälsomyndigheten är män betydligt ensammare än vad kvinnor är. FHMs tips är att ta initiativ och kontakt. Men vi vet ju vad som händer när lågstatusmän tar initiativ och kontakt med kvinnor. Hånfulla blickar, spydiga kommentarer och mobbning väntar på den fronten.

sverigesradio.se/artikel/man-ska-bli-mindre-ensamma-behover-nagon-att-prata-med

• Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM
  • Postman
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 22:03:25 följande:
    Ska bli intressant att se hur du inteagerar med kvinnohatande inlägg fortsättningen. Förhoppningsvis så har du fått en tankeställare. Jag uppskattar att du åtminstone påstår dig vilja hålla en okey nivå. Då kanske den framtida nivån faktiskt blir ok också.

time will tell 
    Men det blir lite orättvist, jag håller mig till mitt nick så jag är enkel att följa men du skriver som dubbelanonym, jag kan inte syna hur du verkligen är.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 20:54:46 följande:
    Har inte du förstått vid det här laget att tråden var en trainwreck från början? inget underlag för en seriös diskussion hur mycket du än vill förvandla och normalisera den till.

Här fortsätter du med gaslightingen.
    När någon tycker att män ska markera mot andra män kan man nästan ta det som ett kvitto på att det enbart gäller män.  50/50 att de själv spårar ur, och spelar offer.

• ClumsySmurf
    nihka skrev 2024-03-13 22:05:35 följande:
    Det är aldrig överfödigt att stå upp mot mobbing. Ju fler som säger ifrån desto bättre. Trådstarten är mobbande och han är mottaglig för stöd. Helst aktivt, men i brist på det är ett passivt stöd bekräftande nog.
    Det finns en patetisk fultolkare i tråden som spelar offer, du föregå med gott exempel och visa hur man ska göra. Du kastar sten i glashus när du gör som vanligt.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    ClumsySmurf skrev 2024-03-13 22:22:05 följande:
    När någon tycker att män ska markera mot andra män kan man nästan ta det som ett kvitto på att det enbart gäller män.  50/50 att de själv spårar ur, och spelar offer.
    Låter som ett antagande du drar från röven. Inte bara män borde markera mot kvinnohatande inlägg. Kvinnor också.
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    ClumsySmurf skrev 2024-03-13 22:36:49 följande:
    Har svårt att avgöra om det är "fultolkaren" eller "kan inte skilja på kön och genus", båda är som att diskutera med "jag har borderline".
    Jag antog att moderatorer som du hade koll på det?
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Postman skrev 2024-03-13 22:17:55 följande:
    Men det blir lite orättvist, jag håller mig till mitt nick så jag är enkel att följa men du skriver som dubbelanonym, jag kan inte syna hur du verkligen är.
    Varför ska du göra det? Varför inte skriva anonymt så får du se om det är dig som person andra har problem med eller om det är dina åsikter.

Skriver jag hatiskt så har du min tillåtelse att poängtera det, oavsett vilket nick jag har.
  • Postman
    ClumsySmurf skrev 2024-03-13 22:36:49 följande:
    Har svårt att avgöra om det är "fultolkaren" eller "kan inte skilja på kön och genus", båda är som att diskutera med "jag har borderline".
    Aha ja jag funderade ett varv förut med, men men nu släpper jag denna tråden. Låt den sjunka till botten och försvinna.
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-13 22:06:34 följande:
    japp, jag skriver och avslutar precis vad jag vill serru. Njae ser du det som "tjafs" så var så god, det var du som nämnde det.
    Det är du som kallar det som går emot dig för "tjafs". Själv inbillar du dig att du sitter neutral i en helikopter och svävar observerande över ett krig du inte har del i medan du i själva verket håller FLs största misogynist under armarna. I tråd efter tråd efter tråd år efter år efter år. Ofattbart att man kan var så blind. Måste han trycka upp sitt pass i fejset på dig för att du ska fatta?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • ClumsySmurf
    Postman skrev 2024-03-13 22:41:56 följande:
    Aha ja jag funderade ett varv förut med, men men nu släpper jag denna tråden. Låt den sjunka till botten och försvinna.
    Det är inte så många som, är som om de verkligen kämpar
    för att bli så uppenbara, den tredje som missbrukar citationstecken och skriver med dubbelkonto är sällan inloggad.
Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM