• Anonym (Förvirrad dotter)

    Mamma ville inte komma på bröllop, nu sur på mig för att hon inte kom

    Min mamma är/var helt emot min sexualitet sedan hon fattade att jag är lesbisk. Det var totalstopp hemma att ens ha tjejkompisar på besök även om vi inte var ihop eller var en hel grupp. Hon har även sedan dess försökt tussa ihop mig med en massa killar. 

    Så jag visste hennes inställning när jag nu skulle gifta mig med kvinnan jag älskar och har dejtat och levt med i 8 år. Ändå bjöd vi henne för som min nu fru säger "hon är ändå din mamma". Jag räknade lite med att hon inte skulle komma, vilket hon inte gjorde, men jag hade blivit jätteglad om hon hade gjort det för det hade ju visat på att hon kan komma att acceptera. 

    Nu är hon jättearg på mig för att hon inte kom! Hon säger att jag borde ha tvingat eller övertalat henne. Jag gjorde inte något försök till det, borde jag ha gjort det? Jag frågade en gång, som hon inte svarade rakt på, och skickade ett kort som hon snäste av och jag respekterade då hennes nej. Borde jag ha gjort mer? Vad mer kunde jag ha gjort? 

  • Svar på tråden Mamma ville inte komma på bröllop, nu sur på mig för att hon inte kom
  • Anonym

    Din mamma var djupt besviken och har nu kommit över det, eller iaf i stort sett, och ångrar sig väl på något vis.
    Vad skulle du gjort då, bönat och bett?
    Hade det öht hjälpt?

  • MsM84

    Låter som att hon ångrar sig och inte klarar av att äga ansvar för beslutet hon tog och därför skyller på dig. Tycker absolut inte att du borde ha tjatat eller tvingat henne att komma. Hennes beslut och hennes ansvar. Går inte att ändra, men förhoppningsvis väljer hon nu att stödja ditt äktenskap och det kan påverka er relation positivt.

  • Anonym (Mördarsnigel)

    Jag hade skällt ut min mamma efter noter om hon kom med ett så billigt och lågt försök till skuldbeläggande i efterhand.

    Skärp dig för fan, vuxna människa!

  • Hjelm
    Anonym (Mördarsnigel) skrev 2024-03-05 19:37:34 följande:

    Jag hade skällt ut min mamma efter noter om hon kom med ett så billigt och lågt försök till skuldbeläggande i efterhand.

    Skärp dig för fan, vuxna människa!


    Det är frun som är arg på TS för att TS:s mamma inte behagade komma.
  • Anonym (Mördarsnigel)
    Hjelm skrev 2024-03-05 19:48:14 följande:
    Det är frun som är arg på TS för att TS:s mamma inte behagade komma.
    Det var inte direkt uppenbart med den rubriken.

    Men man kan inte tvinga folk och det är rätt fånigt att bli arg på TS för detta.
    Var och en får skämmas för sig själv, säger jag.
     
  • Kammen320
    Hjelm skrev 2024-03-05 19:48:14 följande:
    Det är frun som är arg på TS för att TS:s mamma inte behagade komma.
    Var läser du det? Jag tolkar det som att det är mamman som är arg för att hon inte kom. Vilket hon iofs inte kan skylla på ts. Men är din tolkning rätt så är det ju rätt konstigt av frun att bli arg på ts också. Man vill väl inte ha någon på sitt bröllop som inte vill vara där?
  • Hjelm
    Kammen320 skrev 2024-03-05 20:12:12 följande:
    Var läser du det? Jag tolkar det som att det är mamman som är arg för att hon inte kom. Vilket hon iofs inte kan skylla på ts. Men är din tolkning rätt så är det ju rätt konstigt av frun att bli arg på ts också. Man vill väl inte ha någon på sitt bröllop som inte vill vara där?
    Det har du rätt i! Jag tolkade texten som att det är frun som tycker att TS borde ha ansträngt sig mer för att övertala mamman att komma, men nu när jag läser igen ser jag att man faktiskt kan tolka det på annat sätt också. Att det är mamman som hört av sig och tyckt att TS inte kämpade tillräckligt för att få henne att komma. Båda scenarier känns lika märkliga, så det funkar inte att gå på mest troliga. Vi får invänta TS:s förtydligande!
  • Anonym (Förvirrad dotter)
    Anonym skrev 2024-03-05 18:57:13 följande:

    Din mamma var djupt besviken och har nu kommit över det, eller iaf i stort sett, och ångrar sig väl på något vis.
    Vad skulle du gjort då, bönat och bett?
    Hade det öht hjälpt?


    Det hade inte hjälp ett dugg tror jag.
  • Anonym (Förvirrad dotter)
    MsM84 skrev 2024-03-05 19:07:34 följande:

    Låter som att hon ångrar sig och inte klarar av att äga ansvar för beslutet hon tog och därför skyller på dig. Tycker absolut inte att du borde ha tjatat eller tvingat henne att komma. Hennes beslut och hennes ansvar. Går inte att ändra, men förhoppningsvis väljer hon nu att stödja ditt äktenskap och det kan påverka er relation positivt.


    Hon är lika mycket emot min sexualitet förfarande. 
Svar på tråden Mamma ville inte komma på bröllop, nu sur på mig för att hon inte kom