• Anonym (M)

    Kan en man skita i att svara på över 24 timmar och ändå vara seriöst intresserad?!

    Dejtingstadiet, 4 dejter så långt, i snitt en dejt i veckan. Han har hört av sig regelbundet, skriver ofta först och säger i slutet av varje dejt att vi borde ses igen.

    MEN ibland kan han liksom försvinna i 1-2 dagar.  T.ex i måndags skrev han ett långt mess till mig om hur underbar vår senaste träff var och skrev om sin dag frågade om mig etc vilket jag svarade engagerat på men nu har jag inte hört från honom på över ett dygn trots att jag ser att han läst meddelandet.

    Jag kräver såklart inte att han svarar omedelbart då vi alla har liv vid sidan om telefonen men  vill heller inte slösa min tid på nån bara ser mig som tidsfördriv. 

    Vad tycker ni? Kan man vara seriöst intresserad om man initierar kontakt refelbundet men även titt som tätt försvinner i över 24 timmar? 

  • Svar på tråden Kan en man skita i att svara på över 24 timmar och ändå vara seriöst intresserad?!
  • Anonym (Wa)

    Alltså jag skulle ju inte göra så. Och telefonen har man ju med sig överallt. Även hur upptagen man är så har man ngr sekunder över att höra av sig om man inte är kidnappad med bakbundna händer då 

  • Anonym (M)
    Anonym (Wa) skrev 2024-03-06 07:56:37 följande:

    Alltså jag skulle ju inte göra så. Och telefonen har man ju med sig överallt. Även hur upptagen man är så har man ngr sekunder över att höra av sig om man inte är kidnappad med bakbundna händer då 


    Nej inte jag heller. Hade dock inte initierat träffar eller skicka långa mess HELLER om jag inte var intresserad vilket gör det så förvirrande.
  • Anonym (Rosie)

    Det där är lite knepigt,jag tex kan behöva vara för mig själv och reflektera lite kring mina känslor när jag träffar någon ny, inte för att jag är tveksam utan för att det är starka känslor på G och jag behöver samla mig lite.
    Vet att killar har reagerat negativt ibland men såhär fungerar jag och jag är sådan att jag har behov att landa lite.
    Som sagt, vi är alla olika.
    Men frågan är hur man förklarar gör någon att man behöver landa i sig själv lite utan att det mottas som något negativt ?

    Man kan ju i och för sig bara skriva Tänker på dig.

  • Fjäril kär

    Gör personen nån återkoppling till att ha varit frånvarande?  Eller låtsas den som ingenting?  Har du själv frågat? 

    Tänker att det många gånger har naturlig förklaring om tex det är skiftjobb av olika slag , man är bortrest en natt , man har sina barn en helg etc.. Men då har i regel folk inga problem med att säga det . 

  • Anonym (Nej)
    Fjäril kär skrev 2024-03-06 08:36:39 följande:

    Gör personen nån återkoppling till att ha varit frånvarande?  Eller låtsas den som ingenting?  Har du själv frågat? 

    Tänker att det många gånger har naturlig förklaring om tex det är skiftjobb av olika slag , man är bortrest en natt , man har sina barn en helg etc.. Men då har i regel folk inga problem med att säga det . 


    Har man barnen eller bortrest kan man ändå slänga iväg ett kort sms i stil med hör av mig imorgon, godnatt till exempel. Man har 15 sekunder över om intresse finns, om inget absolut drastiskt har hänt.
  • Anonym (M)
    Fjäril kär skrev 2024-03-06 08:36:39 följande:

    Gör personen nån återkoppling till att ha varit frånvarande?  Eller låtsas den som ingenting?  Har du själv frågat? 

    Tänker att det många gånger har naturlig förklaring om tex det är skiftjobb av olika slag , man är bortrest en natt , man har sina barn en helg etc.. Men då har i regel folk inga problem med att säga det . 


    Det gör han förvisso alltid, typ jobb (han jobbar ett slitigt jobb som ibland innebär pendling och kvällar) och har en dotter på 5 år. Så han skriver alltid varför faktiskt nu när du säger det. Typ att nattningen tog lång tid och det blev sent eller att han haft sjukt slitiga dagar. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Nej) skrev 2024-03-06 08:46:33 följande:
    Har man barnen eller bortrest kan man ändå slänga iväg ett kort sms i stil med hör av mig imorgon, godnatt till exempel. Man har 15 sekunder över om intresse finns, om inget absolut drastiskt har hänt.
    Så gör han ibland, men inte alla gånger. Förklarar dock alltid varför han svarat sent när han gör det. Men håller med dig att det tar inte lång tid att skicka ett kort mess och sen kan man svara på allt i meddelandet sen
  • Anonym (Emma)

    Jag skulle kunna göra så eller rättare sagt jag öppnar inte ens meddelandet om jag inte orkar svara. Oftast går det att läsa utan att öppna det. Jag hatar att kommunicera med meddelanden, det tar så mycket energi och passar inte mej. Meddelanden är enligt mig till för korta frågor när det inte passar att ringa eller för att skriva att man blir sen. Visst kan jag säkert svara men hur kul är det att få ett ok som svar eller tumme upp för det är ungefär vad jag orkar få ihop vissa dagar. Vill man prata om något passar ett telefonsamtal mycket bättre enligt mej. 

  • Anonym (Wa)
    Anonym (Emma) skrev 2024-03-06 09:41:48 följande:

    Jag skulle kunna göra så eller rättare sagt jag öppnar inte ens meddelandet om jag inte orkar svara. Oftast går det att läsa utan att öppna det. Jag hatar att kommunicera med meddelanden, det tar så mycket energi och passar inte mej. Meddelanden är enligt mig till för korta frågor när det inte passar att ringa eller för att skriva att man blir sen. Visst kan jag säkert svara men hur kul är det att få ett ok som svar eller tumme upp för det är ungefär vad jag orkar få ihop vissa dagar. Vill man prata om något passar ett telefonsamtal mycket bättre enligt mej. 


    Då är man heller inte intresserad av ett förhållande om man inte orkar svara ens. 


    ofta brukar man längta ihjäl sig efter personen i början 

Svar på tråden Kan en man skita i att svara på över 24 timmar och ändå vara seriöst intresserad?!