• Anonym (man kan se rumpan på zelda (tihi))

    Tjejer och tajta kläder

    Jag ser ofta tjejer i tajta kläder. Gör ni också det? När jag surfar på internet så ser jag reklam från olika företag som säljer tjejkläder. Ofta så är det tajta kläder.
    Det är inget nytt heller. Jag såg tjejer som hade tajta kläder på sig för många år sen också. 
    Vad tycker ni om att tjejer har tajta kläder på sig? Att det överhuvudtaget finns så tajta kläder för just tjejer?
    Vad beror det på? Tror ni att det finns killar som gillar att tjejer har tajta kläder på sig?

  • Svar på tråden Tjejer och tajta kläder
  • Agda90

    Gå till Lindex barnavdelning och ta fram ett par byxor på pojk avdelningen och ett par på tjej avdelningen i samma storlek. Det där med tajta kläder börjar redan där. 

    Ska du ha svar på frågan får du ställa den till de som tillverkar kläderna samt de som arbetar med mode. 

  • Anonym (smaragd)

    Det handlar om sexism, att man vill sexualisera kvinnor genom att exponera deras kroppar. 

    Modet går fram och tillbaka, men just nu är det faktiskt mer baggy kläder som är trend. 

  • Anonym (man kan se rumpan på zelda (tihi))
    Anonym (smaragd) skrev 2024-03-06 10:52:08 följande:

    Det handlar om sexism, att man vill sexualisera kvinnor genom att exponera deras kroppar. 

    Modet går fram och tillbaka, men just nu är det faktiskt mer baggy kläder som är trend. 


    Vad tycker tjejer om det? Många tjejer klär sig i de tajta kläderna.
  • Anonym (smaragd)
    Anonym (man kan se rumpan på zelda (tihi)) skrev 2024-03-06 10:53:01 följande:
    Vad tycker tjejer om det? Många tjejer klär sig i de tajta kläderna.
    Nej, de flesta unga tjejer idag klär sig i baggy kläder - stora skjortor, vida byxor, oversize collegetröjor mm. Du kanske tittar på kvinnor 35 och uppåt som har fastnat i modet som rådde för 10 år sedan? 

    Till och med på gymmet ser jag fler och fler tjejer i mjukisbyxor istället för tights. Sorry! 
  • Anonym (man kan se rumpan på zelda (tihi))
    Anonym (smaragd) skrev 2024-03-06 10:56:43 följande:
    Nej, de flesta unga tjejer idag klär sig i baggy kläder - stora skjortor, vida byxor, oversize collegetröjor mm. Du kanske tittar på kvinnor 35 och uppåt som har fastnat i modet som rådde för 10 år sedan? 

    Till och med på gymmet ser jag fler och fler tjejer i mjukisbyxor istället för tights. Sorry! 
    Vad är du ledsen för?
    Jag pratar om tjejer under 35. De har tajta kläder på sig. Om det handlar om att sexualisera tjejer, visa deras kroppar, då måste de vara ok med det?
  • Anonym (smaragd)
    Anonym (man kan se rumpan på zelda (tihi)) skrev 2024-03-06 10:58:49 följande:
    Vad är du ledsen för?
    Jag pratar om tjejer under 35. De har tajta kläder på sig. Om det handlar om att sexualisera tjejer, visa deras kroppar, då måste de vara ok med det?
    Då kanske du bor på landet där modet släpar efter lite? 
  • Anonym (H)

    Tajta kläder ser man lite här och var. Det är snyggt på män som tränar och håller sig i form.

Svar på tråden Tjejer och tajta kläder