• Anonym (Hmm)

    Det är mig det är fel på men inte samhället?

    Jag är helt ärlig nu. 

    Alla runt omkring mig, har bara ljugit, de håller inte sina löften och de förnekar. 

    Visst dessa utgör inte hela samhället. Men de utgör dem jag känner. 

    Håller på att gå i upplösningstillstånd men självklart så är det mig det är fel på.

    Jag är Alltid ärlig. Även om jag själv förlorar på det. Jag är rak,jag är tydlig, lätt att läsa av, förstå vart man har mig så alla utnyttjar det. T om i närmaste relationerna. 

    Allt i från syskon, släktingar till chefer. 

    O nej, hur mycket du än vill klanka ner på mig så kommer du inte ifrån att jag faktiskt är ärlig. 

    Alla verkar vilja ställa dem som högst. De vägrar inse sina brister( något som jag själv gör och dessutom kan be om ursäkt för))även om det inte är lika ofta som jag blir sårad eller sviken eller utnyttjad. 

    Ärligt talat. Så många gånger som jag har mått dåligt och varit tvungen att begränsa mina känslor för att inte gå för långt till förmån för andras välbefinnande som har skadat mig..

    Jag är trött nu, riktigt trött på det här ärligt talat. 

  • Svar på tråden Det är mig det är fel på men inte samhället?
  • Anonym (För ärlig?)

    Att vara ärlig är inte alltid bra. Ibland är det bättre att hålla tyst..

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (För ärlig?) skrev 2024-03-08 21:14:14 följande:

    Att vara ärlig är inte alltid bra. Ibland är det bättre att hålla tyst..


    Kanske dags för dig att vakna istället. Men klart är du en av dom så kommer du ju aldrig att göra det såklart. 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (För ärlig?) skrev 2024-03-08 21:14:14 följande:

    Att vara ärlig är inte alltid bra. Ibland är det bättre att hålla tyst..


    Absolut! Håller med dig! Och det är jag många gånger. Men inte när det blir för kraftfullt. Jag är ingen som knyter näven i fickan utan jag knyter den framför dom. Och hoppas att de tänker till utan att vidröra dom såklart. Men de står på sig då de finner mod då jag inte göra dom mera illa, till att ljuga eller hålla i sina lögner samt fortsätta ljuga eller i extremaste fallen undvika mig ( fast det är jag som ett erkännande). Bara att de är för fega för att säga det rakt ut till mig. 
  • Anonym (För ärlig?)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-03-08 21:19:36 följande:
    Absolut! Håller med dig! Och det är jag många gånger. Men inte när det blir för kraftfullt. Jag är ingen som knyter näven i fickan utan jag knyter den framför dom. Och hoppas att de tänker till utan att vidröra dom såklart. Men de står på sig då de finner mod då jag inte göra dom mera illa, till att ljuga eller hålla i sina lögner samt fortsätta ljuga eller i extremaste fallen undvika mig ( fast det är jag som ett erkännande). Bara att de är för fega för att säga det rakt ut till mig. 
    Att knyta nävarna framför folk är förstås riktigt illa. Så ja, det är nog ditt fel.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (För ärlig?) skrev 2024-03-08 21:34:28 följande:
    Att knyta nävarna framför folk är förstås riktigt illa. Så ja, det är nog ditt fel.
    Nu var det ju muntligt talat inte fysiskt. Men förstår din synpunkt och kan förstå dig och därmed respekterar din åsikt. 
    Och nej, det betyder heller inte att jag kommer med hot eller något. Utan snarare, du vet att jag vet att du ljuger. Är du int rörlig nu så blir jag sur. O när personen fortsätter sp blir jag arg och ber den dra åt helvete och säger att den inte kan manipulera mig mera. 
  • Anonym (B)

    Aha. Så du har kanske en diagnos och de omkring dig beter sig som folk gör mest. Noterat.

  • Anonym (Åsa)

    Efter att ha läst dina inlägg låter det som att du är väldigt konfrontativ och letar efter bråk. Man kan vara ärlig på olika sätt om man exempelvis tycker att någons tröja är skitful kan man hålla det för sig själv man måste inte säga allt man tänker. Om man märker att man inte kommer någonstans i ett samtal kan det vara bra att bara släppa det oavsett hur fel den andra personen har. Man kan tycka olika också någon annan kanske tycker om saker jag ogillar det betyder inte att de ljuger. 


    Att folk inte håller vad de lovar eller står för vad de säger är förstås inte bra men du kan inte ändra dem. Säga ifrån och sätta gränser är vettigt märker du att det inte hjälper får du söka dig vidare.  

  • Anonym (M)

    Nu säger jag inte att detta nödvändigtvis gäller dig TS. Men alla jag träffat på som säger att de är 100% ärliga och raka brukar vara totala motsatsen. Massor av skitsnack bakom ryggen på folk och inte sällan rena lögner alternativt en mycket snedvriden bild av verkligheten.

    Sen brukar den här rakheten bara gå åt ett håll. Nämligen när de inte är nöjda med något. Då ska du sitta där och lyssna på när de spyr sin galla. För de är ju så raka och lindar inte in något. Men själva är de otroligt känsliga och går i försvarsställning/blir aggressiva direkt om någon kritiserar dem.

Svar på tråden Det är mig det är fel på men inte samhället?