• Anonym (Anonym orolig)

    Träffar en kille, hans ex ska komma förbi honom ikväll och jag är så orolig

    Hej. Det är så att jag har träffat en kille några gånger som jag är jätteintresserad av och vi har kontakt med varandra. Han har ett ex som han var tillsammans med i några år, dom har en historia av att göra slut och bli tillsammans igen, det har hänt flera gånger. Dom gjorde slut för nån månad sedan och hon har fortfarande kvar mycket saker hos honom och nu har jag fått höra att hon tydligen ska åka till honom ikväll för att hämta en del av sakerna som hon kan få med sig. 

    Jag är så orolig att det ska hända något mellan dom när hon är där, och att det handlar om mer än att bara hämta grejer. Hur stor är risken? Åh det känns så otroligt dåligt inom mig.

  • Svar på tråden Träffar en kille, hans ex ska komma förbi honom ikväll och jag är så orolig
  • Anonym (Ja)

    Samtidigt som jag förstår din oro så råder jag dig verkligen att försöka släppa detta, då detta är helt bortom din kontroll. Vad som eventuellt sker mellan dem är inget du kan påverka och du har inte med det att göra heller. Det låter inte som att du och denna kille är exklusiva och så länge ni inte är det så har du ingenting att säga till om, allra minst när det gäller hans ex som han har en historia med.

    Tänk på något annat istället för att sitta och oroa dig, det kommer ändå inte leda till något annat än att det bara blir värre för dig själv.

    Ingen här kan svara på hur stor risken är att något händer mellan dem, vi vet ju inte vad de känner för varandra. Men att de har en historia av att göra slut och hitta tillbaka till varandra igen bådar väl inte gott för din del. 

    Visst kan det bli så att de har sex när hon är hos honom, eller att de till och med blir nostalgiska och hittar tillbaka till varandra på något sätt. Men även om det sker så är det som sagt utanför din kontroll. Inget du kan stoppa eller förhindra på något sätt alls. Om du uttrycker oro och försöker styra över vad han ska göra så kommer han troligtvis bara bli irriterad och se dig som kontrollerande och svartsjuk = du blir förloraren. 

  • Anonym (Risk)

    Om de har en historia av att bli ihop igen och varit tillsammans i flera år, så är väl risken/chansen väldigt stor att de kommer att bli tillsammans igen. Om inte ikväll, så en annan gång.

  • Anonym (Hmm)

    Hur stor är risken... Ja du.... Hur långt är ett snöre? Det är omöjligt att säga. Allt mellan 0-100 % tyvärr. Osäkerheten är jättejobbig men du har inget annat val än att vänta och se. Dessutom kanske han inte berättar för dig om något händer mellan dem.

  • Anonym (Kakan)
    Anonym (Anonym orolig) skrev 2024-03-09 14:34:52 följande:
    Träffar en kille, hans ex ska komma förbi honom ikväll och jag är så orolig

    Hej. Det är så att jag har träffat en kille några gånger som jag är jätteintresserad av och vi har kontakt med varandra. Han har ett ex som han var tillsammans med i några år, dom har en historia av att göra slut och bli tillsammans igen, det har hänt flera gånger. Dom gjorde slut för nån månad sedan och hon har fortfarande kvar mycket saker hos honom och nu har jag fått höra att hon tydligen ska åka till honom ikväll för att hämta en del av sakerna som hon kan få med sig. 

    Jag är så orolig att det ska hända något mellan dom när hon är där, och att det handlar om mer än att bara hämta grejer. Hur stor är risken? Åh det känns så otroligt dåligt inom mig.


    Du är bara en av hans rebounds han utnyttjar medans han väntar på att de två blir ett par igen. Du är antagligen även till för att göra exet avundsjuk, hon gör förmodligen detsamma mot honom.

    Som tur är så har ni bara träffats ett par gånger så det blir ju lätt för dig att bara släppa honom och gå vidare. Finns ju andra mer tillgängliga män där ute. Tyvärr är det ju så att en upptagen man är som en magnet för kvinnor och ja, denna man är upptagen. Han följer ett tydligt mönster av att göra slut med exet och gå igenom drama för att slutligen göra upp och bli ihop igen, antagligen är de besatta i detta mönster båda två. Kan ju vara så att de är beroende av deras makeup sex de har när de blir sams igen. 

    Mitt råd är att klippa av kontakten med detta spån eller bara utnyttja honom för stunden men eftersom kvinnor får sådana starka emotionella band av att bara ha sex en gång med någon så kan det vara svårt. Så håll dig borta från och med nu innan du fördjupar dig så pass starkt att ditt hjärta verkligen blir krossat till slut. Som sagt, denna man är upptagen. 
  • Tecum

    Som andra säger kan du inte göra så mycket. Men av-och-pårelationer brukar alltid sluta med av. Har du tur så är det dags nu och han är redo att släppa henne..

  • Anonym

    Åk förbi och kolla in genom fönstret
    När det är mörkt ser du in men de ser inte vilka som är utanför

  • Anonym (Kakan)
    Anonym skrev 2024-03-09 19:21:49 följande:

    Åk förbi och kolla in genom fönstret
    När det är mörkt ser du in men de ser inte vilka som är utanför


    Usch nej, vilket psycho stalkingförslag. 
  • Anonym (Anonym orolig)

    Nu fick jag idag höra (inte av honom dock) att dom hade sex igår och att hon åkte senare! Men vad kan detta betyda, att han var intim med henne?! Alltså fy, det känns ju i alla fall inte roligt men kanske ska jag inte ta så hårt på detta, vi är ju trots allt inte ett par. Men kan ändå inte låta bli. 

  • Anonym (Risk)
    Anonym (Anonym orolig) skrev 2024-03-10 18:24:05 följande:

    Nu fick jag idag höra (inte av honom dock) att dom hade sex igår och att hon åkte senare! Men vad kan detta betyda, att han var intim med henne?! Alltså fy, det känns ju i alla fall inte roligt men kanske ska jag inte ta så hårt på detta, vi är ju trots allt inte ett par. Men kan ändå inte låta bli. 


    Hur har man sex utan att vara intim tänker du?
  • Anonym (Anonym orolig)
    Anonym (Risk) skrev 2024-03-10 18:28:12 följande:
    Hur har man sex utan att vara intim tänker du?
    Hon åkte på kvällen men dom hade sex.
    Jag menade inte att man kan ha sex utan att vara intim? Jag menade ju att det faktum att han var intim med henne, vad betyder det egentligen? Att det fortfarande finns känslor mellan dom?
  • Anonym (Anonym orolig)
    Anonym (Risk) skrev 2024-03-10 18:28:12 följande:
    Hur har man sex utan att vara intim tänker du?
    Hon åkte på kvällen men dom hade sex.
    Jag menade inte att man kan ha sex utan att vara intim? Jag menade ju att det faktum att han var intim med henne, vad betyder det egentligen? Att det fortfarande finns känslor mellan dom?
  • Anonym
    Anonym (Anonym orolig) skrev 2024-03-10 18:24:05 följande:

    Nu fick jag idag höra (inte av honom dock) att dom hade sex igår och att hon åkte senare! Men vad kan detta betyda, att han var intim med henne?! Alltså fy, det känns ju i alla fall inte roligt men kanske ska jag inte ta så hårt på detta, vi är ju trots allt inte ett par. Men kan ändå inte låta bli. 


    Var det hon som berättade eller hur i hela världen vet du det annars?
  • Anonym (Risk)
    Anonym (Anonym orolig) skrev 2024-03-10 18:46:44 följande:
    Hon åkte på kvällen men dom hade sex.
    Jag menade inte att man kan ha sex utan att vara intim? Jag menade ju att det faktum att han var intim med henne, vad betyder det egentligen? Att det fortfarande finns känslor mellan dom?
    Ja, uppenbarligen finns det känslor.
  • Anonym (Anonym orolig)
    Anonym skrev 2024-03-10 18:48:16 följande:
    Var det hon som berättade eller hur i hela världen vet du det annars?
    Gemensamma kompisar som pratar
  • Klartsomvatten
    Anonym (Risk) skrev 2024-03-10 18:49:23 följande:
    Ja, uppenbarligen finns det känslor.
    Måste inte vara så. Finns många som har sex utan att känslor är inblandade. 
  • Anonym
    Anonym (Anonym orolig) skrev 2024-03-10 18:54:18 följande:
    Gemensamma kompisar som pratar
    Som vet att de hade sex?
    Verkar ju skitmärkligt.
  • Anonym (Risk)
    Klartsomvatten skrev 2024-03-10 18:56:36 följande:
    Måste inte vara så. Finns många som har sex utan att känslor är inblandade. 
    De har ju ett av- och på-förhållande. Självklart finns det känslor och förhållandet är på igen.
  • Anonym (Erfaren_man)

    Han är långt ifrån redo för något nytt. Man ska hålla sig långt borta från sådana som är nyseparerade. Särskilt när det är som i det här fallet. 


    Släpp honom och leta vidare! 

  • Anonym (Malin)
    Anonym skrev 2024-03-10 18:59:11 följande:
    Som vet att de hade sex?
    Verkar ju skitmärkligt.
    Mycket märkligt, var de på plats och tittade på? Vad folk säger, dvs gissar, kan man inte lita på.
Svar på tråden Träffar en kille, hans ex ska komma förbi honom ikväll och jag är så orolig