• Anonym (Kaffedraken)

    När du var ung

    fick du uppmärksamhet från motsatta könet då? Kände du dig levande, fri och fin?

  • Svar på tråden När du var ung
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-11 09:54:00 följande:
    När du var ung

    fick du uppmärksamhet från motsatta könet då? Kände du dig levande, fri och fin?


    Nä, får mer nu när jag är äldre.
    När det gäller känslan av levande och fri var den större som ung. Kände mig friskare. Men knappast fin utan mycket mer komplexfylld. Det är vanligare att känna som ung.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Nja) skrev 2024-03-11 10:05:34 följande:
    Nä, får mer nu när jag är äldre.
    När det gäller känslan av levande och fri var den större som ung. Kände mig friskare. Men knappast fin utan mycket mer komplexfylld. Det är vanligare att känna som ung.
    Är du man eller kvinna? Ålder? Det känns nog bra att få sån uppmärksamhet. Tror man känner sig mer levande då.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-11 10:08:24 följande:
    Är du man eller kvinna? Ålder? Det känns nog bra att få sån uppmärksamhet. Tror man känner sig mer levande då.
    Jag är 51 och kvinna. 
  • PH76

    Ja jag fick väldigt många kommentarer, och kände mig levande, fri och fin. Nu är jag närmare 50 och får mindre kommentarer, men känner mig fortfarande levande, fri och fin.

    Levande, fri och fin är inget du får från andra, det hittar du i dig själv.

  • Anonym (IDK)

    När jag var tonåring var det traditionell ångest om precis allt.

    När jag började plugga och kom i ett kontext där jag trivdes var det kul och gav energi med uppmärksamhet, vänner, aktivteter, fester mm

  • Anonym (Kaffedraken)
    PH76 skrev 2024-03-11 10:24:26 följande:

    Ja jag fick väldigt många kommentarer, och kände mig levande, fri och fin. Nu är jag närmare 50 och får mindre kommentarer, men känner mig fortfarande levande, fri och fin.

    Levande, fri och fin är inget du får från andra, det hittar du i dig själv.


    Det är ändå så att man har ett behov av att bli bekräftad av andra. Man kan må bra, känna sig fin och bra, levande, man är i bra form, tränar, håller igång, är positiv och allt som man "ska vara" för att vara attraktiv, så känns det inte så bra om man inte blir bekräftad.
  • Anonym (H)

    Jag kände mig levande men på alla övriga frågor är svaret nej.

  • Anonym (IDK)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-11 10:37:08 följande:
    Det är ändå så att man har ett behov av att bli bekräftad av andra. Man kan må bra, känna sig fin och bra, levande, man är i bra form, tränar, håller igång, är positiv och allt som man "ska vara" för att vara attraktiv, så känns det inte så bra om man inte blir bekräftad.
    Man får välja sina vänner och var man är. Jag var i fel miljö ettt tag men hittade sen rätt där jag hade likasinnade och människor jag trivdes med.
  • Anonym (F)

    Du säger alltså att man inte kan vara fin som äldre?
    Vad försöker du uppnå med att skriva så?
    Så många frågor

  • Anonym (IDK)

    Som tillägg kan jag säga att idag, även som icke ung, får jag en hel del positiv uppmärksamhet. Men så är jag också rätt noga med mitt umgänge. Väljer aktivt bort de jag inte vill ha i mitt liv. Inser att idioter ska man inte ta på allvar och ignorera. 

     

  • Anonym (Kvinna)

    Kan aldrig påstå att jag fått särskilt mycket uppmärksamhet från det motsatta könet, dom verkar helt ointresserad av mig, både när jag var yngre, och nu när jag är i medelåldern. 


    Levande, fri och fin känner jag mig ändå, och har alltid gjort, det har ju ingenting med andra att göra.


     

  • Anonym (Fia)

    Fick ingen uppmärksamhet från män, är ful fortfarande. Är nog ändå älskvärd som person för alltid haft partner, jobb och vänner. Levt ett bra liv. 

  • Anonym (Nä)

    Nä inte så mycket. Mest från äldre män som jag upplevde obehaglig uppmärksamhet, sånt som gjorde att man inte vågade vara sig själv runt vissa typer av män.

  • Anonym (Massor)

    Jag fick massor av uppmärksamhet av en av motsatt kön när jag var mellan 10 och 12. Den andra personen var i 40årsåldern Resten av den historien får ni föreställa er själva. 

Svar på tråden När du var ung