Ingen beröring runt andra?
Jag undrar om andra varit med om detta?
min pojkvän då sa til mig för länge sen då han blev plötsligt irriterad på mig när vi var på restaurang med hans familj att jag inte skulle röra vid honom. Jag hade innan hållit hans hand, och rört vid hans arm. Han mena på varför att andra par inte rörde varandra. Vi var (som sagt) på en (fullpackad) restaurang en fredags eller en lördagskväll, jag tänker klart andra gör det? Aldrig något jag tänkt på innan. Aldrig tänkt på hur andra par är, om de rör varandra eller inte när de är i ett umgänge. Inte något jag stört mig på eller tyckt varit fel om de rört vid varandra, eller om gett en puss. Det är väl bara fint? Jag tyckte det var mer konstigt om ingen gjorde. Om hans familj har sån regel mellan paren i den får de göra som de vill, men varför ska deras regel vara vår regel? Som han sa det till mig, irriterat, var att jag skulle skämmas. Hans blick: Hård. För mig kom detta från ingenstans. Han var min prins på den tiden, jag var så kär.
Han sa sen när han såg min reaktion långt senare att han tänkt och ångrat sig, men sen dess så har något släckts för mig för hur jag kände för honom, och oss, innan när vi var med andra, och den känslan har aldrig kommit tillbaka. Älskar honom, det är inte det. Vet han älskar mig.
När vi är med hans familj och vänner koncentrerar jag mig på dem, på att vara social med dem, och är mer som en kompis till han, tänker att så ville han ha det, jag kan inte sätta på igen den knappen han tryckte av. Det blir särskilt påtagligt när vi är med dem igen.
Det händer också att jag rör vid andra i mitt liv som jag älskar och bryr mig om utan att de reagerar negativt. De gör det med mig också utan att jag reagerar negativt när andra är där. Det här var helt nytt för mig. Han är inte min första. Jag minns inte sånt här inträffat med ex.
Jag har inte frågat andra om det är en regel jag missat? Gjorde ont när han ratade mig när jag bara ville visa ömhetsbevis, när jag bara var van, och lite stolt över han, som att det var något fult, opassande.
Vad tycker ni? Har det här hänt er? Finns där människor, familj, vänner där ute som retar sig på att andra par nån gång eller då och då rör vid varandra? Hur kan man reagera så här?