• Rockard

    Hur många tvättkorgar har ni ?

    Hur många tvättkorgar har ni, var har ni dom och varför?

    Själv jobbar jag efter principen en i tvättstugan och målsättningen är att få hela familjen att ta sig dit med sin tvätt för vidare processande. En nära vän har en i varje sovrum inklusive tvättstugan med tanken att det ska bli lättare att få familjen att lära sig flytta sin tvätt till tvättkorgen. Spännande tänkte jag, hur olika det kan vara!

  • Svar på tråden Hur många tvättkorgar har ni ?
  • Anonym (Fyra)

    Fyra stycken, alla i badrummet (där tvättmaskinen står). En för mörk tvätt i 40 grader. En för ljus tvätt i 40 grader. En för specialtvätt (fin- och ulltvätt). En för 60 grader. Jag hade velat dela upp även 60 i ljus och mörk, men det får inte plats. 

  • Anonym (2)

    2 st.

    1 för 30-40 tvätt dvs vanliga kläder
    1 för 60 tvätt dvs underkläder, lakan och handdukar.

  • Anonym (7)

    Vi har backstativ med sju trådbackar för olika sorters tvätt stående i den kombinerade tvättstugan/duschrummet. Vi är två vuxna i en trerummare så det finns inte så mycket anledning för oss att ha tvättkorgar i olika rum.

  • Anonym (Q)

    En i varje sovrum, plus en i tvättstugan, så 6 korgar för fem personer och kläder hamnar ändå på golvet med deprimerande regelbundenhet.

  • MsM84

    Vi har tre som är fördelade i badrum/sovrum och i tvättstugan har vi fem; ljus 40, ljus 60, mörk 40, mörk 60, och en för handtvätt/30 grader. Familj med tre barn.

  • Anotherone

    En, i tvättstugan. Men där finns också en bänk och en ho, så vi har för vana att lägga sånt som inte blivit tvättat alls ännu och sånt som inte kan gå med övrig tvätt (pga färgar, pga "udda" material etc) i den hon så tar man det separat vid tillfälle. 

  • OlgaElvira

    Spännande att vi hör så olika, men det beror säkert på livssituation och på hur man bor.
    Vi har tre ställen. I tvättstugan där vi lägger frottéhanddukar och trasor av olika slag. I sovrummet har vi en gammal sittpuff med två fack. Där läger vi i tvätten i var sitt fack. Var och en tvättar sin egen tvätt. Vittvätt lämnar vi bort för tvätt och mangling, det bästa beslut vi tagit. Vi lägger det i en IKEA kasse som vi har i förrådet till dess att vi fått ihop så mycket så att det räcker till gränsen för kilotvätt.

  • Anonym (.)

    De två barnen har en var i sina rum. Sedan finns det en i det badrum där vi alla duschar, så kan man lägga gamla kläderna där direkt.

    I tvättstugan finns ingen tvättkorg. Jag lägger allt på golvet och delar upp i olika högar. Lättare att överblicka, blir luftigare för kläderna och stör inte allmänna ordningen eftersom vi inte normalt sett vistas där.

    Mina smutsiga kläder läggs i badrumskorgen vid dusch, annars på golvet i tvättstugan eftersom jag även har alla rena kläder i tvättstugan. Har inget sådant i mitt sovrum.

Svar på tråden Hur många tvättkorgar har ni ?