Jag är kvinna och jag tycker absolut att kroppen har betydelse, även om det inte är DET ENDA som har betydelse. Jag skulle inte heller vilja ha en man som inte har några andra intressen i livet, än att träna på gym och stå och spänna sig framför spegeln. Men lite lagom träning mår alla bra av, och det håller åldrandet stången också. Många män i lämplig ålder för nu (c:a 55-60) har tyvärr gubbat till sig, med utstående mage och avmagrade, slappa armar, vilket även gör att kläderna sitter illa på kroppen.
Dessutom är träning en möjlighet för män att bli väldigt mycket attraktivare bara därför, som kvinnor inte har. Kvinnor blir förstås också snyggare om de gör sig av med eventuell övervikt, eller får lite form på armar och ben - om de inte hade det tidigare. Men de saker på kvinnokroppen som många män först och främst tittar på, nämligen bröst och bak, går knappast att påverka till det bättre med träning. (Snarare tvärtom - tränar man för mycket eller bantar så minskar de i stället.) Utan det kräver i så fall plastikkirurgiska ingrepp, om man inte fått stora bröst och en stor bak av naturen.