• Anonym (Label)

Män ska träna

Du som är kille/man, har du hört att män bör gå till gymmet för att attrahera kvinnor? Du kanske är en av dom som lagt ner många timmar i motionsspåret, som lyft vikter. Kände du att det var ett plus när du skulle träffa tjejer/kvinnor?

Du kanske är kvinna som läser det här. Har du själv sagt att män bör träna för att bli attraktiva, och tycker du att det är ett plus med män som lagt ner många timmar i spåret och som lyft vikter?

• Svar på tråden Män ska träna
  • Anonym (HmJ)

Har aldrig gjort och har aldrig hört talas om att någon sagt det eller ens antytt det

Det attraktiva sitter mellan öronen

• Anonym (skorpan)

Har aldrig hört talas om det här resonemanget. Jag säger inte till någon att träna eller något liknande, förutsätter att vuxna människor gör som de vill. 

Har inte hört någon som har sagt något sådant heller. 

• Anonym (Igen)
    Anonym (Label) skrev 2024-03-15 13:02:44 följande:
    Män ska träna

Du som är kille/man, har du hört att män bör gå till gymmet för att attrahera kvinnor? Du kanske är en av dom som lagt ner många timmar i motionsspåret, som lyft vikter. Kände du att det var ett plus när du skulle träffa tjejer/kvinnor?

Ja, att bli av med min övervikt och att ha en hälsosam livstil kändes som att det blev ett plus
  • Anonym (Kvinna)

Jag är kvinna och jag tycker absolut att kroppen har betydelse, även om det inte är DET ENDA som har betydelse. Jag skulle inte heller vilja ha en man som inte har några andra intressen i livet, än att träna på gym och stå och spänna sig framför spegeln. Men lite lagom träning mår alla bra av, och det håller åldrandet stången också. Många män i lämplig ålder för nu (c:a 55-60) har tyvärr gubbat till sig, med utstående mage och avmagrade, slappa armar, vilket även gör att kläderna sitter illa på kroppen.

Dessutom är träning en möjlighet för män att bli väldigt mycket attraktivare bara därför, som kvinnor inte har. Kvinnor blir förstås också snyggare om de gör sig av med eventuell övervikt, eller får lite form på armar och ben - om de inte hade det tidigare. Men de saker på kvinnokroppen som många män först och främst tittar på, nämligen bröst och bak, går knappast att påverka till det bättre med träning. (Snarare tvärtom - tränar man för mycket eller bantar så minskar de i stället.) Utan det kräver i så fall plastikkirurgiska ingrepp, om man inte fått stora bröst och en stor bak av naturen.

• PH76

Ja jag säger då det, jag tränar väldigt mycket men har inte lagt ner en enda timma på grund av kvinnor.

• Anonym (Ja (kvinna))

Jag är kvinna och jag rycker att det är ett stort plus om man som man är intresserad av vardagsmotion/vardagsträning. Jag vill varken ha en sportis eller en soffpotatis, någon man kan ta en promenad med utan stånk och stön och som sedan är nöjd så (som jag). Det handlar väl om att hitta någon som är kompatibel med sina egna vanor. Det finns annat som attraherar, dock. 

• Postman

Ja någon gång har jag hört det men jag tar det inte på så stort allvar. En viss sorts kvinnor tycker att det är enormt stort plus med en vältränad man.  

• Anonym (Kalle)

Att vara vältränad i bemärkelsen kunna lyfta tungt är ett stort plus för en man i alla områden av livet. 
    Kan man lyfta tungt och tränar hårt märks det på en, hos både män och kvinnor. 

Man får lättare respekt även om folk inte vill låtsas om detta eller ens är medvetna om det.
    En psykolog förklarade det till mig med att som däggdjur känner vi omedvetet och automatiskt av om något är fysiskt starkare och anpassar oss efter det oavsett om vi vill eller inte, samtidigt som den som är fysiskt starkare utstrålar ett lugn och en självsäkerhet som smittar av sig.
    Man kan såklart tycka vad man vill om detta, att det är primitivt, att det är orättvist, att det inte borde vara så osv men det är faktum. 

Man får inte samma effekt av att vara ute i löparspåren eller skidspåret 24/7 och bli smal som en sticka oavsett hur mycket ens miltid går ner under 45-gränsen. 

/Mvh en som prövat båda :) 

• Anonym (HmJ)
    PH76 skrev 2024-03-15 13:57:25 följande:

Ja jag säger då det, jag tränar väldigt mycket men har inte lagt ner en enda timma på grund av kvinnor.

+1
  • Anonym (Inside)

Det är mycket viktigare att mannen har en normalt fungerande hjärna som inte sitter och gnäller på kvinnor dag ut och dag in. 

Svar på tråden Män ska träna