• Anonym (Label)

Män ska träna

Du som är kille/man, har du hört att män bör gå till gymmet för att attrahera kvinnor? Du kanske är en av dom som lagt ner många timmar i motionsspåret, som lyft vikter. Kände du att det var ett plus när du skulle träffa tjejer/kvinnor?

Du kanske är kvinna som läser det här. Har du själv sagt att män bör träna för att bli attraktiva, och tycker du att det är ett plus med män som lagt ner många timmar i spåret och som lyft vikter?

• Svar på tråden Män ska träna
  • Anonym (Label)
    Anonym (Kalle) skrev 2024-03-15 14:40:22 följande:

Att vara vältränad i bemärkelsen kunna lyfta tungt är ett stort plus för en man i alla områden av livet. 
    Kan man lyfta tungt och tränar hårt märks det på en, hos både män och kvinnor. 

Man får lättare respekt även om folk inte vill låtsas om detta eller ens är medvetna om det.
    En psykolog förklarade det till mig med att som däggdjur känner vi omedvetet och automatiskt av om något är fysiskt starkare och anpassar oss efter det oavsett om vi vill eller inte, samtidigt som den som är fysiskt starkare utstrålar ett lugn och en självsäkerhet som smittar av sig.
    Man kan såklart tycka vad man vill om detta, att det är primitivt, att det är orättvist, att det inte borde vara så osv men det är faktum. 

Man får inte samma effekt av att vara ute i löparspåren eller skidspåret 24/7 och bli smal som en sticka oavsett hur mycket ens miltid går ner under 45-gränsen. 

/Mvh en som prövat båda :) 

Vad räknas som tungt? Genomsnittsmannen kan lyfta tyngre saker än genomsnittskvinnan. När har han nytta av att kunna lyfta tungt? De flesta män har säkert varit med om att bära soffor och liknande vid en flytt. Finns många tunga och otympliga möbler. Kan bli krångligt i vissa trapphus också. Klarar man av det, så tycker jag man att man har bra och funktionell styrka.
    Att man springer i spåret måste inte betyda att man blir smal som en sticka.
  • Grönvarg

Efter att alla börjar träna blir dom mycket mera attraktiv. 

• Anonym (Queen)

Jag har aldrig sagt detta till en man och bryr mig inte så mycket om han tränar en massa eller inte, varken de jag dejtar eller de jag ger råd om dejting.

däremot så läser jag ofta i mäns presentationer hur de önskar en kvinna som har normalt bmi, är slank eller tränar mycket, så antar att detta är extremt viktigt för de flesta män.

• Anonym (Label)
    Anonym (Kvinna) skrev 2024-03-15 13:27:31 följande:

Jag är kvinna och jag tycker absolut att kroppen har betydelse, även om det inte är DET ENDA som har betydelse. Jag skulle inte heller vilja ha en man som inte har några andra intressen i livet, än att träna på gym och stå och spänna sig framför spegeln. Men lite lagom träning mår alla bra av, och det håller åldrandet stången också. Många män i lämplig ålder för nu (c:a 55-60) har tyvärr gubbat till sig, med utstående mage och avmagrade, slappa armar, vilket även gör att kläderna sitter illa på kroppen.

Dessutom är träning en möjlighet för män att bli väldigt mycket attraktivare bara därför, som kvinnor inte har. Kvinnor blir förstås också snyggare om de gör sig av med eventuell övervikt, eller får lite form på armar och ben - om de inte hade det tidigare. Men de saker på kvinnokroppen som många män först och främst tittar på, nämligen bröst och bak, går knappast att påverka till det bättre med träning. (Snarare tvärtom - tränar man för mycket eller bantar så minskar de i stället.) Utan det kräver i så fall plastikkirurgiska ingrepp, om man inte fått stora bröst och en stor bak av naturen.

Jag har inte skrivit att det är det enda som betyder nåt. Eller att en man som tränar inte gör nåt annat. Många män som tränar vet att det är viktigt med vila. Om man har övertränat så vet man vad det innebär.

Jag tror också att många kvinnor tycker en man som tränar blir mer attraktiv.

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Label) skrev 2024-03-15 15:13:40 följande:
    Jag har inte skrivit att det är det enda som betyder nåt. Eller att en man som tränar inte gör nåt annat. Många män som tränar vet att det är viktigt med vila. Om man har övertränat så vet man vad det innebär.

Jag tror också att många kvinnor tycker en man som tränar blir mer attraktiv.
    Ja, men har han IQ pingisboll och inte känner till som man lär sig i grundskolan, så hjälper det inte hur snygg kropp han än har. Inte heller om han är otrevlig. 
  • Anonym (Label)
    Anonym (Kvinna) skrev 2024-03-15 15:18:42 följande:
    Ja, men har han IQ pingisboll och inte känner till som man lär sig i grundskolan, så hjälper det inte hur snygg kropp han än har. Inte heller om han är otrevlig. 
    Nej, men om det är en trevlig och rolig man, så är det nog inget minus om han rör på sig regelbundet och är i bra form. Tvärtom.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Label) skrev 2024-03-15 15:21:03 följande:
    Nej, men om det är en trevlig och rolig man, så är det nog inget minus om han rör på sig regelbundet och är i bra form. Tvärtom.
    Absolut. Och det är väl inte fel att kvinnor tycker så? Eller vad är du ute efter?

Män tycker väl inte heller att det är fel, om en kvinna har lite bröst och bak och lår och midja också. Förutom att hon är kåt, glad och tacksam?
  • Gurksoppa

Fredagen börjar tidigt för drakar och demoner. Män som tränar är ofta mer attraktiva än män som inte tränar. Att träna brukar ofta korrelera med ett intresse för hälsa och välmående, vilket är attraktiva egenskaper. Så jag ser bara positivt på män som väljer att vara hälsosamma.

• Anonym (Emma)

Jag vill att min man ska träna lite, men inte för att bli snyggare utan för hälsan. Vill gärna ha kvar honom så länge som möjligt.

• Auditanne

Beror på kvinnan som sagt. Tjejer som själva tränar vill nog helst träffa en man som också prioriterar hälsa och en bra dagsform.

Svar på tråden Män ska träna