-
Ja det blev Alma. Hade velat ha kvar hennemolly50 skrev 2024-05-22 19:58:23 följande:Det blev Alma.
-
Jag hade sett att Alma och Simone gick vidare . Inte Olivia eller Maurin.molly50 skrev 2024-05-22 20:23:04 följande:Ja,samma här. Hellre att någon av Olivia eller Simone hade fått åka ut.
-
Håller med dig om vad du skriver om Zaeyra för hon var inte en värdig vinnare. Hon var med för att få vara på en gratis resa och hon kom ändå långt, men när hon var ingen tävlingsmänniska inte heller social med det andra deltagarna.Anonya skrev 2024-05-22 22:48:02 följande:
Jag tyckte det var trist att Alma åkte ut. Att Gustaf åkte ut förra veckan tycker jag var riktigt trist.
Jag har hejat mycket på Alex. Jag hoppades att Zayera skulle åka ut så att inte Alex skulle ge sin immunitet till henne och riskera att själv bli utröstad. Nu åkte hon ut, men han gav ändå bort sin immunitet. Jag blev besviken på Alex när han så hårt gick åt Pål och att Pål skulle välja Alex som duellant ifall han var den som blev utröstad.
Jag såg att de som skrev här höll med Alex om att Pål borde valt Alex eller åtminstone inte en tjej och att det var ett fegt beslut att välja Maureen. Jag håller inte alls med. Det är en tävling där alla paktat och allt möjligt för att gå så långt som möjligt. Dessutom är det en prissumma på en halv miljon kronor. Varför skulle man inte välja den man tror sig ha störst chans att vinna över? Vad gäller Zaeyra tycker jag inte hon hade varit en värdig vinnare, för utöver sina sociala tillkortakommanden så hjälpte hon aldrig till med något och sprang aldrig i tävlingar. Det sistnämnda tycker jag gör att produktionen inte borde tagit med henne eftersom det är en stor nackdel för laget.
Jag är mycket för tolerans, hjälpa andra osv men tävling är tävling.
Alex var lite kaxig när han gav bort sin immunitet, men tänkte väl att han skulle vara snäll med Simone då dem lovat att hålla om varandras rygg på Gränslandet.
Pål var Pål och nu är han ute. Han var inte så snäll alla gånger.
Det är flera av deltagarna som inte vet vad ett socialt spel är utan alla kommer in och tänker bara på sitt ego. Klart så finner några av spelarna vänner och inser att ska man kunna vara med i ett lag så får man jobba för laget. Deltagarna borde rösta ut i första hand dem som inte hjälper till med mat, vatten och allt i kring lägret. Det är alldeles för många unga deltagare som lärt sig hemma att det bara är att gå köpa mat från affären eller köpa/beställa från snabb matkedja.
Jag skulle vela att nästa Robinson sätter deltagarna att jaga sin mat och att fiska och att se till att lägerelden inte slocknar inte bara att deltagarna förväntar sig att det blir serverade maten framför näsan. Sen är tävlingarna väldigt mesiga jämfört med Robinson Australia. -
Undrar om Markus faller imolly50 skrev 2024-05-23 19:41:30 följande:
Då var det dags för Plankan då.
-
Ja det var tråkigt att Alex åkte utmolly50 skrev 2024-05-23 19:51:15 följande:
Tusan,där åkte Alex.
-
Fasen att Olivia vann. Hade önskat att Simone eller Markus hade vunnit.molly50 skrev 2024-05-23 19:54:30 följande:
Typiskt att Olivia vann. Det var den jag minst ville skulle vinna.
-
Vore kul om Markus vann, men enligt mig Simone i andra hand då jag inte gillade Mauren i början alls.molly50 skrev 2024-05-23 20:04:46 följande:Hellre Marcus då. Maureen i andrahand. Hellre än Simone.
-
Det var nog fler tjejer som betedde sig illa mot Ci tror även att Mauren var med på detta.molly50 skrev 2024-05-23 20:28:38 följande:Helst Marcus av de som är kvar.
Jag tycker ingen av tjejerna är en värdig vinnare.
Och då minst Olivia och Simone som betedde sig så illa mot Ci.
De borde ha diskats.
Fel av Anders och produktionen att inte diska dem direkt -
Klart Markus och Alex var lite less så här i slutet för båda var/är vinnarskallar och båda har familj som behöver pengar. Ja det var trist att Alex åkte ut.Anonym (Usch) skrev 2024-05-23 20:30:29 följande:
Hoppas Marcus och Alex behåller sin vänskap efter Robinson, de klickade ju så otroligt bra alla tre (med Mark) på gränslandet. Men de verkade lite less på varandra innan Alex åkte ut.
Hade hoppats på att Alex skulle vinna :( så tråkigt att han åkte.
-
Jag tror att i Örådet kommer det gamla deltagarna att vara med och har rösträtt. Har för mig att det varit så tidigare. Helt klart skulle vara att när det är 3 tjejer kvar så röstar dem ut en kille/ Markus som då är en ensam stark kille.Anonym (Usch) skrev 2024-05-23 20:45:26 följande:Ja. Det märktes verkligen att de var irriterade på varandra men det är väl förståeligt när så mycket är på spel.
Tråkigt nu om inte Marcus heller vinner, lät ju på tjejerna som att de tänkte rösta ut honom.
Hoppas att det gamla deltagarna får rösta fram sin favorit. Dock har inte Markus varit allas favorit så det kan gå hur som.
Men av tjejerna hoppas jag på Simone. -
Det lär vara sista programmet. Finalisterna kommer att tävla vem som vinner 500.000 tusen.Anonym (Usch) skrev 2024-05-23 20:57:40 följande:
Åh det hade jag glömt!
Ja det blir spännande att följa. Vet någon om det är sista avsnittet på söndag?
-
Jag har inte läst eller sett något spoiliers så skriv inget här nu när jag tittar på Final avsnittet. Tackmolly50 skrev 2024-05-26 19:22:11 följande:Ja,jag har inte sett det. Men vet inte om jag kommer att titta ikväll nu när jag fick veta.
-
Nej håller med jag hade inte velat ha Mauren eller Olivia i Finalen.molly50 skrev 2024-05-26 21:22:26 följande:
Inte de jag ville ha i final.
Blev lite förundrat att Alex röstade på Simonen istället för Markus, men ok Alex lovade Simone på Gränslandet att hålla henne om ryggen och han höll sitt ord. -
Ursäkta, men man kallar ingen för fetto!!! Det var riktigt elakt sagt. AnmälningsbartAnonym (Ghj) skrev 2024-05-26 21:47:07 följande:
Vem fan tror någonsin att fettot klarade sig upp för repet för att komma i kapp vid elden 😂😂😂
Hur mycket hjälp fick hon för att komma över hindret med orden - Du får fejka vid elden för spänningen
och sen vid ballonger gick de väldigt skumt till
Med rätt pakt går du lång tyvärr
-
Av det tre Tjejerna hade jag hoppats på Simone, men nä det blev Olivia. Man får inte alltid som man önskarmolly50 skrev 2024-05-26 21:59:25 följande:Nej,jag hade inte velat ha någon av dem i finalen.
Men nu är det som det är och Olivia vann.
Ja,det förvånade mig också.Egentligen hade jag sett att Markus, Alex och Simone varit det tre som tävlat om statyn och pengarna.
Nu är det slut på denna program också och jag tackar alla som varit med för min del. Hoppas det blir en ny program till hösten. -
Ja det som glider igenom programmet kommer ofta långt och det som gråter om hur dåligt det mår och behöver medlidande till och med av programledaren.Maymom skrev 2024-05-26 22:40:16 följande:Håller med, stängde av så fort hon vann, trist. Handlar inte om att överleva längre utan om att pakta och glida med. Väldigt oförtjänt seger.
Skulle man må dåligt av olika anledningar så söker man sig inte till ett program som pågår i 40 dygn och där man måste prestera med lite mat (dock tror jag att deltagarna får mat då ingen går ner i vikt) som förr i tidens Robinson.
Följer Australianska Robinson som är mycket hårdare med tävlingar, immunitetstävling och Örådet. Tävlingarna där är ingen barnlek utan där måste man ha styrka och pannben, men även där är paktandet väldigt TRÅKIGT. Vill minnas att det engång i tiden inte fick paktas i Svenska Robinson.
Ska man söka till Robinson Sverige så ska man kunna spela fult, elakt, ljuga. Man behöver ingen styrka, ingen kunskap, men man ska kunna pakta, och spela fult. Man behöver inte gå hungrig eller hjälpa till vid lägret produktionen serverar fram mat och skydd så det stackarna inte blir blöta eller fryser så en tänd stål direkt är också ett måste.....Annat var det förr i tiden. -
Jag är fortfarande ovetande om även Mauren var med det som dom gjorde mot Ci, men jag tror att alla tjejerna var med på detta. Men håller med om att alla det tjejer borde ha blivit diskade. Som jag sagt tidigare gillade jag inte Mauren från början så nä hade inte sett henne som vinnare. Inte Olivia heller.....Min vinnare hade varit Markus och ännu mer Alex som kämpade över 30 dagar på Gränslandet.molly50 skrev 2024-05-26 23:05:36 följande:Jag hade hellre sett Maureen som vinnare av de tre. Mycket pga det de gjorde mot Ci.
De borde inte ens ha fått fortsätta tävlingen överhuvudtaget utan blivit diskade direkt.