Robinson 2024 Vår
I kväll börjar en ny säsong av Robinson, här pratar vi stort och smått om programmet😀
Väl mött😀
OBS
Inga spoilers
I kväll börjar en ny säsong av Robinson, här pratar vi stort och smått om programmet😀
Väl mött😀
OBS
Inga spoilers
Alex vann som väntat
Gnäll, dom fick ju något att äta
Jag förstår inte att Alex, Charlotta Luleå tjejen inte lägger ut fiskenätet. Man ser den hänga där, men ingen fiskar.
Jag förstår inte att Alex, Charlotta Luleå tjejen inte lägger ut fiskenätet. Man ser den hänga där, men ingen fiskar.
Alex var i alla fall glad över maten
Bra trist i Gränslandet
Utslagsduell är det, någon åker hem
Jag såg Gränslandet genast på måndag men inte kunnat kommentera förrän nu. Det var förklaringen till Fredriks duell, att han ville åka hem. Charlotta verkade också vilja åka ut, men oklart om hur mycket hon kämpade i duellen. Hade inte väntat mig att någon av dem skulle ge upp, men blev tydligen alltför mycket hemlängtan för Fredrik. Man förstår att de inte alls gillade att komma till Gränslandet när de trodde de skulle åka hem. De visste inte att Gränslandet fanns kvar, för de som kom till duellen hade ju stängt Gränslandet. Däremot borde de kunnat ana att det var så, eftersom det förra året var just så att Gränslandet stängdes, det var likadana dueller och det sades att de åkte ut men så visade det sig finnas Gränslandet 2.0. Man tycker ju de skulle sett förra säsongen, men samtidigt kommer det ganska många som aldrig tänt en eld i hela sitt liv trots att man vet att det behövs både i vardagen på ön och är mycket vanligt i tävlingar.
Jag tror att en åker ut från Gränslandet om det kommer någon. Visserligen är det tänkt att vara fyra och tre är en för lite, men samtidigt konstigt ha utslagsduell om den inte sedan gäller och att alla liksom stannar kvar.
Apropå avhopp tyckte jag det var trist att Hanna var med för fullt i immunitetskampen och klarade sig utan duell för att följande dag åka hem, trött och mätt på ön och sade att hon uppnått det hon varit ute efter. Det var antagligen viktigt för henne att själv se och visa för andra att hon kunde klara sig bra i en tävling, men hon hade ju kunnat göra det och ändå tagit en duell. Kanske tvekade hon ända till slut, men det hade kunnat vara en person mer i Robinson och det känns lite orättvist.