• Nandez

Robinson 2024 Vår

I kväll börjar en ny säsong av Robinson, här pratar vi stort och smått om programmet😀

Väl mött😀

OBS
    Inga spoilers 

• Svar på tråden Robinson 2024 Vår
  • Maymom
    Jhannis skrev 2024-05-01 19:59:47 följande:

Jag tycker att det är ren mobbning mot det andra deltagarna som hamnat på Gränslandet. Varför ska Robble få glida på en Räkmacka????

Samtidigt kan man ju helt förstå Pål att han hellre ser Rooble som motstånd än Mark, Mark är ju mycket svårare att slå i tävlingar.
  • Jhannis
    Maymom skrev 2024-05-01 21:46:14 följande:
    Samtidigt kan man ju helt förstå Pål att han hellre ser Rooble som motstånd än Mark, Mark är ju mycket svårare att slå i tävlingar.
    Det förstår jag också att Pål ville ha ut Mark, men det jag inte förstår att när Robbe var sist i tävlingen skulle få en chans att komma in igen utan att tävla sig in. Då borde alla andra också få chansen utan att hamna på Gränslandet. För mig känns det som att produktionen favoriserar vissa delatgare.
  • Maymom
    Jhannis skrev 2024-05-01 22:07:44 följande:
    Det förstår jag också att Pål ville ha ut Mark, men det jag inte förstår att när Robbe var sist i tävlingen skulle få en chans att komma in igen utan att tävla sig in. Då borde alla andra också få chansen utan att hamna på Gränslandet. För mig känns det som att produktionen favoriserar vissa delatgare.
    Håller med, det känns som att reglerna ofta ändras för att gynna de jobbigaste, de som ger bäst tv.

Tycker det är tråkigt att det är noll överlevnad numera. De äter kokos och får ris och matpriser. Ingen som fiskar eller nåt.
  • Jhannis
    Maymom skrev 2024-05-01 22:24:19 följande:
    Håller med, det känns som att reglerna ofta ändras för att gynna de jobbigaste, de som ger bäst tv.

Tycker det är tråkigt att det är noll överlevnad numera. De äter kokos och får ris och matpriser. Ingen som fiskar eller nåt.
    Så sant ingen fiskar mer och ingen behöver söka mat. Verkar som att deltagarna får komma på semester och bara spela den sociala biten. Antingen via att gräla, mobba och göra pakter. Nej Robinson är inte det det var från början man tar in deltagare som byggt upp sina muskler på gymmet, men blivit serverade maten framför näsan.

Ingen är värdig vinnare i årets Robinson förutom Alexander som stått ut och vara på Gränslandet i en månad. Dock har Gränslandet också försämrats då dem får matpris en gång i veckan. Förut fick dem som var på Gränslandet bygga nåt så att dem fick lite mat numera ligger dem bara och väntar på att bli serverade maten/ priset för att ha tävlat. Det är trist att det inte är nåt program som kan kallas överlevare.
  • Nandez
    Jhannis skrev 2024-05-01 19:46:19 följande:

Alltså jag är så less på att produktionen har sina favoriter som dem ger flera chanser att få stanna kvar. Många har åkt till Gränslandet när dem röstats ut eller blivit sist på en tävling, MEN inte har dessa fått chansen att komma in utan att ha tävlat sig in....Jag är riktigt förbannat att Robble fick komma tillbaka trots att Anders sa att den som blir sist åker ut till Gränslandet......Nej gillar inte sånt här.

Robble och Pål ska ut helt ut från Robinson. fy 17

Jag håller med dig 
  • Nandez
    molly50 skrev 2024-05-01 19:47:13 följande:
    Ja,det hade vi. Glad
    Härligt😀
  • Nandez
    Jhannis skrev 2024-05-01 19:59:47 följande:

Jag tycker att det är ren mobbning mot det andra deltagarna som hamnat på Gränslandet. Varför ska Robble få glida på en Räkmacka????

Ja, det är märkligt. Det borde vara lika villkor för alla
  • molly50
    Jhannis skrev 2024-05-02 20:04:32 följande:

Ingen som vill diskutera i kväll?

Jag missade avsnittet ikväll då jag var med barnen på deras orienteringsträning.
    Men jag tittar på det nu. Glad
Svar på tråden Robinson 2024 Vår