Inlägg från: Anonym (Fattar inte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fattar inte)

Varför är jag smal?

Helt otroligt. Undrar hur det här kommer sig. Själv har jag kämpat så otroligt mycket med vikten i hela mitt liv. Det har nog inte gått en enda dag i mitt vuxna liv (är 48) då jag INTE tänkt på min mage på nåt sätt. Jag har alltid känt antingen ångest över att jag aldrig får den att minska, eller eufori över att jag lyckats få den att minska lite (fast efter några månader är jag där igen). Varje gång jag ser en smal kvinna så tittar jag extra och undrar hur det känns att kunna välja fritt bland kläder och aldrig behöva fundera på sin mage.

Att kunna äta grädde, choklad och annat gott utan synliga konsekvenser låter helt ofattbart. Jag älskar choklad, ost och vin, men måste hela tiden behärska mig så att jag inte tar nåt av det alltför ofta.

Jag fick pcos i tonåren, och ett av symptomen är tydligen att man lätt går upp i vikt. Så smalhet kanske också är en hormongrej.

• Anonym (Fattar inte)
    Anonym (Fel mat = inte bra) skrev 2024-03-19 11:18:23 följande:
    Ja, men det betyder inte att konsekvenserna fortfarande finns inuti kroppen! Jag tror att du som "måste behärska" dig har finare värden på dina organ om du nu lyckas behärska dig till normalt BMI jämfört med en smal som bara äter skit för att *det syns ändå inte*. 

Det kan vara en hormongrej, tror jag med!
    Ja, jag gjorde faktiskt en hälsokontroll för några månader sen och då såg alla organ fina ut och alla värden var bra. Så jag är ju väldigt frisk, och känner mig stark. Försöker att inte bry mig så mycket om magen, men det är svårt när man älskar mat och vin...
Svar på tråden Varför är jag smal?