Varför är jag smal?
Ja, oavsett om man är tjock eller smal så är fet och/eller söt mat inte bra för organen!
Även smala personer (till och med anorektiker) kan ha små fettproppar i venerna, låga värden på njurar och levern, högt blodtryck och förstörda kapillärer om.de äter fel! Bara för att det inte syns utanpå så är inte allt bra!
Jag äter ungefär som TS, bortsett från kvällsfika. Jag dricker inte kaffe, men dricker söta drycker ibland. Jag är smal. Jag har dåligt blodtryck (dels är det ärftligt i släkten, dels älskar jag lakrits!) Jag fick dåligt blodtryck i 20-årsåldern och levde med det i nästan 10 år! Jag hade spänningshuvudvärk, först några gånger i månaden, sedan några gånger i veckan. Desutom blev den mer och mer smärtsam, men det var inte migrän.
Jag försökte förstå vad huvudvärken kom ifrån (visste inte om högt blodtryck i släkten). Jag kollade synen, jag kollade tänderna, jag köpte terminalglasögon, jag pratade med vårdcentralen. Efter att jag fick blodtryckssänkamde medicin försvann huvudvärken som magi, det var underbart! Jag kände mig så fri!