• Anonym (Kapten)

    Är skägg alltid en turn-off?

    Vad säger ni kvinnor? (och män som tänder på män). Är det alltid avtändande med män som har skägg? då tänker jag ett mer ordentligt skägg, inte skäggstubb eller liknande. Givetvis tänker jag att det är ett välvårdat och omskött skägg, inte en stor borste.

    Tycker man ofta hör att folk tycker det är avtändande. Jag tycker det är synd, skulle aldrig ta bort mitt skägg för jag trivs i det och har jobbat hårt för att det ska se bra ut, men det är ju synd om alla andra tycker man är ful eller så.

  • Svar på tråden Är skägg alltid en turn-off?
  • Anonym (Mia)

    Massor av män, både kändisar och icke kända, har skägg idag. Och de har partners. 


    Förstår inte din fråga riktigt, hur kan du inte förstå att kvinnor gillar olika, och att det är mkt vanligt med skägg idag? 

  • Anonym (Kapten)
    Anonym (Mia) skrev 2024-03-19 16:50:05 följande:

    Massor av män, både kändisar och icke kända, har skägg idag. Och de har partners. 


    Förstår inte din fråga riktigt, hur kan du inte förstå att kvinnor gillar olika, och att det är mkt vanligt med skägg idag? 


    Jo men oftast har de ju mer åt stubbhållet. Kändisar räknar jag inte, de kan se ut som Gollum och ändå träffa någon.

    Nej jag tyckte mest jag såg en trend och ville få andras perspektiv. Blir ju väldigt stelt att gå och fråga folk på stan.
  • Anonym (Fult)

    Tycker att det är fult och oattraktivt, ja. Ser ovårdat ut med skägg. Även om skägget är vårdat.

  • Anonym (Kapten)
    Anonym (Fult) skrev 2024-03-19 17:08:32 följande:

    Tycker att det är fult och oattraktivt, ja. Ser ovårdat ut med skägg. Även om skägget är vårdat.


    Okej vad synd. Ser du skillnad mellan ett skägg som är vårdat och ett som bara får växa vilt? Eller ser de lika dana ut allihopa?
  • Anonym (Kapten)
    Anonym (Hh) skrev 2024-03-19 17:07:15 följande:

    Älskar skägg! Mycket snyggt och manligt 🤤


    Så kul :) Har du någon variant du föredrar?
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Kapten) skrev 2024-03-19 16:58:49 följande:
    Jo men oftast har de ju mer åt stubbhållet. Kändisar räknar jag inte, de kan se ut som Gollum och ändå träffa någon.

    Nej jag tyckte mest jag såg en trend och ville få andras perspektiv. Blir ju väldigt stelt att gå och fråga folk på stan.

    Fast sådant sprider sig från kändisar till vanliga människor. 


    Du har sett en trend att kvinnor inte attraheras av skägg? Var då?

    Har du svårt att träffa någon? 

  • Anonym (Fult)
    Anonym (Kapten) skrev 2024-03-19 17:10:41 följande:
    Okej vad synd. Ser du skillnad mellan ett skägg som är vårdat och ett som bara får växa vilt? Eller ser de lika dana ut allihopa?
    Ja, det är väl klart att man ser skillnad? Eller missförstår jag dig? Tyvärr lika oattraktivt, särskilt med lite längre *ryser*
  • Anonym (Kapten)
    Anonym (Mia) skrev 2024-03-19 17:13:57 följande:

    Fast sådant sprider sig från kändisar till vanliga människor. 


    Du har sett en trend att kvinnor inte attraheras av skägg? Var då?

    Har du svårt att träffa någon? 


    Tycker det är den vanligaste åsikten när man tittar på onlineforum. Men jag är beredd att bli motbevisad. Det skulle ju bara vara positivt för mig om jag hade fel i detta fallet.

    Nej, jag har väl inte jätteenkelt, men har haft flera förhållanden. Skulle verkligen inte säga svårt.
  • Anonym (Kapten)
    Anonym (Fult) skrev 2024-03-19 17:15:48 följande:
    Ja, det är väl klart att man ser skillnad? Eller missförstår jag dig? Tyvärr lika oattraktivt, särskilt med lite längre *ryser*
    Nej du förstod mig rätt, är bara nyfiken.

    Okej, haha då tycker du inte om mitt. Är inte ett trollkarlsskägg eller så, men man kan dra i det.
Svar på tråden Är skägg alltid en turn-off?